Installation av xp på Asus Eee pc 4g

Permalänk

Installation av xp på Asus Eee pc 4g

Hejsan där ute. Har en Asus Eee pc 4g med linux. Men vill installera windows xp på denna lilla datan. Nu till min fråga. Hur gör man igentligen. Jag har en extern dvd till denna datan via usb. Men får det ändå inte att fungera. Har även botat usb-n men det händer inget. Jag startar datan, dvd spelaren startar oxå. Men jag får inte upp det där att jag kan klicka på valfri tanjent för att skivan ska starta riktigt. Så om någon där ute kan hjälpa mig steg för steg skulle jag vara tacksam. om man tex kan göra det på andra sett .

Tacksam för många svar med hjälp

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk

Ingen där ute som kan hjälpa mig ???

Permalänk
Medlem

Om du har en extern DVD så är det bara att välja den i bios eller boot-menyn.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

När du startar den står det (tror jag) tryck "x" för att komma till boot-menyn. Om du kommer in där ska du kunna välja usb-läsaren.

Permalänk

Jag har kommit på va det va för fel. Min skiva botar inte vid uppstart. Så nu funkar det med en annan skiva. Tack för era svar.