[Musik/Hiphop] Tungviktarnas senaste skiva.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Jan 2002

[Musik/Hiphop] Tungviktarnas senaste skiva.

Hej alla,

Nu finns Tungviktarnas Tallriksmodellen att ladda ner gratis här! . Tidigare såldes den USB-minne och CD men nu är nästan alla ex slut så vi bestämde oss att släppa ut den gratis!

Rap av Nestorcisten och Bank Rutten och beats av Marc Swing, Henrik Åström och Juke Beats.

För mer info om gruppen glid in på Tungviktarna.se

Ge gärna feedback!

//Zidde

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Osynliga Universitetet
Registrerad
Dec 2007

Shjysst flow och nice beats. Men texterna känns lama. Hör stundvis inte vad som sägs och det handlar bara om hur "bra" rapparna tror de är.

För att citera, "vi är bättre än dem". Nej tack, sånt går inte hem hos mig iaf, men helt klart finns potential. Låtar som handlar om något djupare är det jag personligen gillar.

Exempel:

Fronda - Himlens drottning
Petter - Logiskt
Akin - Jag vill bara blunda
Tony Koma - She needed love

Några låtar av artister med blandad kännedom på svenska hip-hopscenen med djupare texter. Detta är inte för att namedroppa, men som exempel på vilken riktning jag tkr ni(?) borde ta. Känns mer seriöst.

Som sagt, nice flow och beats osv. - potential finns absolut. Få fram en låt som faktiskt handlar om något djupare och ni kommer hamna på min spellista!

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather