Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

Tja!
Går det att sleeva endast den delen av sladdarna som syns? Man ser ju bara typ 1/10-del av sladdarna så det borde väl räcka med det? Då räcker väl det med typ 10-20 meter istället för 40-50 meter :).

Fast man vill ju inte ha känslan av att det är ett fuskbygge

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zatyrax:

Fast man vill ju inte ha känslan av att det är ett fuskbygge

Heh nä det klart

Permalänk
Medlem

Ni som betalat med Bank överföring, hur många dagar tog det innan Nils fick pengarna? Skickades igår runt 12:00. Men han har tydligen inte fått pengarna ännu. Swedbank använde jag mig av.

En annan fråga. Hur många dagar brukar paketet ta innan det kommer fram?

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk

Hej.

Har försökte sleeva det sista på min PSU men gick inge bra. Corsairs kontakter sitter så jäkla hårt. Har råkat slita sönder kontakter pga.
I alla fall, jag köpte inte tillräckligt mycket sleeves så jag kunde inte sleeva hela vägen utan bara 15-20cm från kontakten så närmast PSUn är det svart/gult.
Nu när jag bytt chassi syns det väldigt tydligt och är väldigt synd. Ska man köpa nya många sleeves och dessutom försöka öppna PSUn för att kunna dra sleeves över alla sladdar ända in?
Dock lyckas jag inte få bort kontakterna på 24-pin. Sitter som berget. Finns det ingen 24-pins adapter som man kan sätta istället? Vet, finns många, men finns det någon som inte är vit/genomskinlig? Svart hade ju varit bättre.

Finns inga privatpersoner man kan skicka PSUn till och få den fixad? Dock inte gärna flera veckor.

Permalänk
Medlem

Corsair agg, två nålar gör tricket.

För övrigt, kolla in med galleri. Är klar med sleevningen. Se min sign för länk.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Mina sleeves kommer i slutet på denna vecka. Fredag? Köpte 30m svart 20m vit, 3m S.krympslang 2m V.krympslang. Glömde dock beställa sata sleeves. Aja följer ändå med svarta sata kablar till det mobot jag ska köra med.

Återkommer med resultat nästa vecka eller senare (När mitt grafikkort kommer från lagning eller när jag har byggt min nya dator)

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Någon som har lite svart eller vit SATA slevves + krympslang jag skulle kunna få köpa? Eller om det finns något ställe här i sverige där man kan köpa det separat. Glömde köpa det från MDPC-x och det är redan skickat

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Tjena!
Nu har jag fått mina sleeves men jag lyckas inte få loss pinsen. Är ett corsair HX750w jag har. Man ser igenom att själva häftklammern eller vad man kallar det har tryckt ner säkringen men den vill inte lossna, har testat att hålla emot i både kontakten och kabeln. Vad gör jag fel? Har någon något tips

EDIT: det klickar också och så rör den sig pytte lite när man drar i den, men kommer aldrig ut

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått hem min slev

Sedan väntar jag bara på min beställning från Inet så skall jag börja fixa ordning allting för min lilla htpc/gaming Dator

//Dahlin

Visa signatur

Dyslektiker på heltid!
Grafikkort: XFX Radeon HD4890 1GB| Mb: Gigabyte GA-P55-UD4M |Processor: Intel i7860 2.8GhZ @4.0GhZ |Thermalright Ultra-120 2x Fractal Design 120mm | Ram: 2 x 2gb Cosair 1600mhz Domintor | Hdd: Samsung 500gb x2 1000gb x1

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoBb3:

Tjena!
Nu har jag fått mina sleeves men jag lyckas inte få loss pinsen. Är ett corsair HX750w jag har. Man ser igenom att själva häftklammern eller vad man kallar det har tryckt ner säkringen men den vill inte lossna, har testat att hålla emot i både kontakten och kabeln. Vad gör jag fel? Har någon något tips

EDIT: det klickar också och så rör den sig pytte lite när man drar i den, men kommer aldrig ut

jag bankade på mina häftklammer med en hammare mot ett städ, så att de blev lite tunnare, då tyckte jag de fungerade mycket bättre.
jag använde en skruvmejsel i lagom storlek för att trycka ut stifften när jag satt i häftklammerna.

Permalänk

40m Aqua blue och svart sleeving är påväg hem till mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattoys:

jag bankade på mina häftklammer med en hammare mot ett städ, så att de blev lite tunnare, då tyckte jag de fungerade mycket bättre.
jag använde en skruvmejsel i lagom storlek för att trycka ut stifften när jag satt i häftklammerna.

Okej, fast jag har kommit på den rätta tekniken nu
Använder en liten tång att hålla i häftklammern med och när man har fått i det är det bara att dra lite i sladden fungerar jätte bra nu

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Har 120 meter (!) sleeves på väg från Nils nu! Ska sleeva alla sladdar jag ser! Sleevemania!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

120 meter jag beställde 20m vit och 30m svart. Kommer det verkligen räcka till 2st 6pin, 8pin, 24pin. och kanske någon molex om det blir över

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Låna tråden lite, har aldrig fattat varför man sleevar slangarna. Vissa påstår ju att det förbättrar luftflödet! På vilket sätt då isåfall? vet ju att de flesta har det för att det är snyggt. Citera gärna om ni svarar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cAWPer:

Låna tråden lite, har aldrig fattat varför man sleevar slangarna. Vissa påstår ju att det förbättrar luftflödet! På vilket sätt då isåfall? vet ju att de flesta har det för att det är snyggt. Citera gärna om ni svarar.

Luftflödet blir väll sämre? tex 24 atx kabeln är ihoptryckt i en sleeve, gör man själv blir det 24 små sleeves. Men visst man gör bättre kabeldragning eller anstränger sig mera när man har ett sleevat agg så det blir nog ingen större skillnad. Så man har det bara för att det är snyggt

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoBb3:

120 meter jag beställde 20m vit och 30m svart. Kommer det verkligen räcka till 2st 6pin, 8pin, 24pin. och kanske någon molex om det blir över

Det räcker nog. Jag köpte mest en massa för att det inte skulle ta slut så fort. Sen finns det annat än nätagg som jag vill sleeva.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hmm, jag funderar på om det går att sleeva hörlurssladden
Sony MDR-XB300 - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Hörlurar har ett par såna, platt sladd men skulle gärna sleeva den med Sleeve SMALL - PURPLE | Specials | MDPC-X International tror ni det går?
Om jag ska sleeva datorn så tänkte jag nog lägga till lite extra till hörlurarna

Sladden är väl ungefär hälften så bred och tjock som en SATA-kabel

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem

Ursäkta min noobiga fråga här, men har aldrig pysslat nått med sleeving innan - mitt nätagg (Fractal Tesla i detta fall) kommer ju "sleevat" från fabrik, eller ja, ni vet vad jag menar kan man köpa lite större sleeving någonstans och bara dra över den befintliga svarta färgen på kablarna, UTAN att pilla löst varje kontakt? Läste nånstans att det skulle gå om man tejpade över kontakten bara så den inte fastnar i sleeven när man för igenom den.. Men vad vet jag Vill inte hålla på med att pilla löst kontakter, för jag vet redan nu att nått kommer gå sönder, så jag tänker inte ge mig på det

Visa signatur

WC 13900k | Asus Z790 Maximus Hero | 64Gb G.Skill TridentZ 6000mhz CL30 | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | beQuiet 1200w Platinum

Permalänk

Detta kanske kan vara en svår uppgift, men hur många meter kan man behöva för att sleeva ett helt system?

Med helt system menar jag I/O kablar, kablar från nätaggregatet och liknande kablar.

Kan ju vara onödigt att betala en fraktkostnad två gånger om man råkar beställa för lite.

Permalänk
Skrivet av AndreasDS:

Detta kanske kan vara en svår uppgift, men hur många meter kan man behöva för att sleeva ett helt system?

Med helt system menar jag I/O kablar, kablar från nätaggregatet och liknande kablar.

Kan ju vara onödigt att betala en fraktkostnad två gånger om man råkar beställa för lite.

Som jag har förstått så har Nils på mdpc-x.com de bästa sleevsen. Har inte köpt själv men ska göra det vid nästa lön. Han säljer paket med X antal meter sleeve och tillbehör. I paketbeskrivningen står det ungefär hur mycket de räcker till. Kika lite där så vet du vad du borde gå efter

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem

Nån som har koll på cableorganizers PET sleeving? PET Expandable Braided Sleeving, Chemical Resistant Sleeving, Moisture Resistant Sleeving, Color Braided Sleeving
Tätheten på resultatet har ju att göra med vilken storlek man väljer.
Men har mdpc-x ytterligare kvaliteter utöver säljande bilder?
Är de "anti-fransar sig" i kanten?
Brandsäkra?

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasDS:

Detta kanske kan vara en svår uppgift, men hur många meter kan man behöva för att sleeva ett helt system?

Med helt system menar jag I/O kablar, kablar från nätaggregatet och liknande kablar.

Kan ju vara onödigt att betala en fraktkostnad två gånger om man råkar beställa för lite.

20 meter räckte precis för mig till 24-pin(24 slevs) +4-pin (4 slevs) + 2 molexkablar(en med 2 slevs och en med 3 slevs)

Permalänk
Medlem

Det är ingen som har bilder på GRAND BLEU sleeve i sin dator? Har sån beslut ångest vilken blå jag ska ha på min sleeve

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av of-doom:

Det är ingen som har bilder på GRAND BLEU sleeve i sin dator? Har sån beslut ångest vilken blå jag ska ha på min sleeve

Titta här

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av of-doom:

Det är ingen som har bilder på GRAND BLEU sleeve i sin dator? Har sån beslut ångest vilken blå jag ska ha på min sleeve

Jag har Grande Bleu i min ena rigg.

Permalänk
Medlem

Åhh tack<3 Den är ju bara fööööör vacker!

Ska matcha ett msi moderkort med å det såg jag med nu att de jorde :D:D:D

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk

Jag har som sagt inte sleevat hela min PSU. Bara det som syns. Någon som vet om vi har något liknande i Sverige som denna?
Expandable Braided Cable Wrap | CableTiesAndMore.com

Skulle vara väldigt smidigt att dra på där kontakterna börjar vid PSU. Bara för att ha det svart>gå bakom motherbordtray>komma ut i fina färger

EDIT
Jag vill bara att sladdarna direkt från PSU ska vara svarta/mörka. Bara så att de smälter in och ej lyser gult. Det är bara typ 10cm som syns sedan går sladdarna bakom moderkortet och kommer ut med sleeves. Vill inte gärna sleeva om allt så om man kan trä på något eller linda så att det blir svart skulle vara perfa!

Permalänk
Medlem

Just sån med kardborre vet jag inte om det finns i vårt avlånga land men jag vet att Kjell&Co har kabelstrumpor annars i den storleken.

Är förresten skitglad då min Sleeving bör anlända den här veckan : D

Permalänk
Medlem

Okej, skulle behöva lite tips gott folk. Håller på att sleeva mitt Corsair HX520W men hur ska jag göra med pci-e kontakterna som är 6+2? Blir att två grenar ur samma hål nämligen...