Logitech drar sig ur gamingmarknaden

Permalänk
Melding Plague

Logitech drar sig ur gamingmarknaden

Enligt uppgifter som SweClockers tagit del av planerar tillbehörsjätten Logitech att stoppa utvecklingen av produkter för gamingmarknaden. Uppdaterad!

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

I bästa fall kan detta leda till billigare priser på G19, som jag har sneglat på i lång tid nu.

Visa signatur

i5 2500k @ 4.5GHz med H70 push-pull | P67 Sabertooth | 8GB Corsair 1600MHz CL9 | GTX 670 SLI | Obsidian 800D | Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Nej! Jag tycker Logitech gör utmärkta gamingtillbehör. Deras G9-mus är superb!

Permalänk
Medlem

Känner på mig att det börjar bli dags att skaffa en G25/G27 nu...

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Varför? Deras MX518 är ju en av de bästa som finns. Jag har en G9 laser mus också och ett G11 tangentbord. Betyder detta att Logitech inte tror på PC som spelmaskin längre?

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Haha är det därför Komplett rear ut ganska mycket av de prylarna nu..

Permalänk

Det här måste vara ett skämt.

/ Ägare av G5/G15/Z-5500

Permalänk
Medlem

Meh! Har en G5 och G15, får man väl förhoppningsvis köpa på sig G25/G27 och G35 sen om priserna blir bättre då

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1678850
| Phanteks P600S TG Vit | MSI Pro Z790-P WIFI | i5 13600K |
| be quiet! Pure Loop 360| RTX 4060 | Kingston 32GB DDR5 6000MHz

Permalänk
Medlem

visar hur mycket gaming prylar bara är BS. Smackar på ett hutlöst pris på en pridukt som under ytan kunde kostat hälften. Sen får det sloggan "gaming".

Dom flesta verkar fattat det dock.

Sen går detta hand i hand med att spelindustrin på PC är döende.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Varför inte göra ett nytt fristående bolag som tillverkar G-serien tillbehör? det verkar ju vara ganska så populära tillbehör ändå även om logitech inte tycker det är tillräckligt lönsamt.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Inaktiv

Riktigt tråkigt. Personligen anser jag att de saknar vettiga konkurrenter, speciellt med speltillbehören (rattar speciellt). Att lönsamheten skulle vara dåligt låter mest som BS.

Jag äger en MX500, två MX518, två Cordless Rumblepad II, en G25.

Permalänk

Tjatigt värre, har en G25 (ratt) nu. Vad ska man köpa i framtiden då?

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem

Inte ok!!!!!
Äger ett g15 v1 och en G9:a

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
ESXI: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk

Fan, måste tjacka en G25.

Permalänk
Medlem

Detta var ju inte så bra nyheter :/ Jag som hoppades på mer möjligheter till mitt G35 headset Ville ju ha makten att binda G knapparna på det till alla program :/

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem

synd
tycker deras tbord är awesome.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rymdvanilj
Fan, måste tjacka en G25.

Fan, glöm inte att dt har kommit en nyare (motsvarande G25'an)

Visa signatur

C'est moi, Dr. von Quattro!

>>>>>>>Folding@Sweclockers<<<<<<<

Permalänk

NEJ... Logitech är ju ett klockrent märke, alltid köpt möss, t-bord och rattar från dom

Visa signatur

CPU:AM3 955BE@3.6+True black, MB:MSI 790FX-GD70, RAM:8GB Corsair, GPU:HD5870, SSD:Intel 80G g2(Win7) + 120G corsair(spel), PSU:Zalman 850w Chassi: Fractal design define XL

Permalänk

Synd, alltid gillat Logitech, de gör bra produkter till ett rimligt pris, men när vinsten blir för lite så lägger de ner, synd med det synsättet, en liten vinst är ju ändå en vinst & inte en förlust :/

Permalänk
Inaktiv

Tänk på att det bara är utvecklingen som läggs ner, de kommer fortsätta sälja produkterna.

Ingen omöjlighet att de börjar utveckla produkterna i framtiden, MS la ju ner sin spelavdelning kring 2003 men satte efter ett par år igång igen. MS la dock helt ner, produkterna som fanns såldes ut helt. På det viset jag fick tag i min MS Force feedback 2 USB-joystick för 300kr.

Permalänk
Medlem

MX518 och G15v2 ägare - otroligt nöjd med båda produkterna. Synd om detta nu skulle stämma

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

Det har brunnit i huvudet på nån i styrelserummet. Vilka andra än "gamers" skulle ens kunna tänka sig att betala de priser som logitech tar för t.ex. sina "bättre" tangentbord?

Svar: Inga andra.

Permalänk

det är ju mer än en månad kvar till första april?

Visa signatur

Ryzen m-atx:
|| Windows 10 || MSI B350M || Ryzen 1700X OC@ 3.8GHz || Nvidia 1060 6GB || 32GB RAM || EVGA P2 750W ||
HTPC:
|| Windows 10 || Asrock Z77m-itx || I7 3770k || 8GB RAM || Corsair 620W ||
________________________________________________________________________________________________

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Tänk på att det bara är utvecklingen som läggs ner, de kommer fortsätta sälja produkterna.

Ingen omöjlighet att de börjar utveckla produkterna i framtiden, MS la ju ner sin spelavdelning kring 2003 men satte efter ett par år igång igen. MS la dock helt ner, produkterna som fanns såldes ut helt. På det viset jag fick tag i min MS Force feedback 2 USB-joystick för 300kr.

Såg det efteråt. Bara dom inte lägger ner tillverkningen av nuvarande produkter så gör det inget. Men det kanske kan bli problem med framtidens standarder, för man vet ju inte om USB används i framtiden eller om den blir kompatibel med framtidens kontakter

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Såg det efteråt. Bara dom inte lägger ner tillverkningen av nuvarande produkter så gör det inget. Men det kanske kan bli problem med framtidens standarder, för man vet ju inte om USB används i framtiden eller om den blir kompatibel med framtidens kontakter

Precis. Värre är om stödet för produkter som använder specialskrivna drivrutiner och liknande inte längre får några resurser.

Förhoppningsvis är det felaktig info då det hela låter rätt konstigt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henkka
Det har brunnit i huvudet på nån i styrelserummet. Vilka andra än "gamers" skulle ens kunna tänka sig att betala de priser som logitech tar för t.ex. sina "bättre" tangentbord?

Svar: Inga andra.

Vad är det för fel på Logitechs Illuminated utöver prislappen? Eller syftade du på de "riktiga" gamertangentborden i G-serien?

Permalänk
Medlem

Jag håller hårt på orden "Enligt uppgifter" och "planerar" än så länge.

Känns konstigt att Logitech som är den största aktören i området helt plötsligt skulle lägga ner utvecklingen.

Visa signatur

i5 2500k @ 4.5GHz med H70 push-pull | P67 Sabertooth | 8GB Corsair 1600MHz CL9 | GTX 670 SLI | Obsidian 800D | Corsair AX850

Permalänk
Medlem

jävligt skumt indeed.. =/ jag har ett G15 och är hur nöjd som helst med det, samt en momo force ratt/pedaler. Lite logitech möss har jag oxå liggandes här. Alltså allt är ju kvallitet från logitech.

Permalänk
Medlem

Det var på tiden!
Jag får rysningar när jag tänker på mängden pengar jag lagt ut på deras "gaming"-saker som inte egentligen känts som mer än vanliga kontorsprylar med flashigare design. Det är lite som min relation till D-link. Jag kan bara inte låta bli att köpa en av deras prylar då och då för att se om de lärt sig någonting och faktiskt blivit bättre, men blir lika besviken varje gång.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

G5 MX518 G11....

okej de tjänar som intel mest på att sälja skitgrejer i "paket" alltså sånna budgetmöss som bara följer med allt etc. Sånna entusiast-prylar har ingen marknad jämfört med mainstream.