Logitech drar sig ur gamingmarknaden

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Hoppas det bara gäller konsoltillbehören isåfall.

Ja jag håller med! Vill inte att Logitech ska sluta med det dom gör bäst!

Visa signatur

Livet är som ett buggigt spel! Man gör allt man kan men endå går det åt hellvete!

Permalänk
Medlem

Tråkig nyhet. Gillar verkligen deras spelmöss t.ex. Deras tangentbord är väl sisådär men just mössen är överlägsna när det gäller att spela

Permalänk
Medlem

Nu kanske det skrivits om det tidigare men tänkte bara nämna att det i nyheten pratas om det deras "G" serie medans t.ex. många av de väldigt populära mössen som mx-518 är "MX" serien.

Permalänk

Tråkigt :/

Visa signatur

Gammalt nick: Darkst@r
Intel Core i7 860 @ 3,6 GHz/Noctua NH-D14|Asus GTX 970 Strix|2x2 GB Corsair Dominator DDR3 1600 CL8|Asus P7P55D Deluxe|Intel X-25M G2 80GB|Samsung 850 Pro 256 GB|Samsung Spinpoint F3 1TB|Windows 7 Home Premium 64-bit|Nanoxia Deep Silence 1|Corsair VX550|

Permalänk
Medlem

Katastrof!

Alla logitech produkter jag har ägt har varit super, både vad det gäller funktion och kvalitet.

Mitt platta t-bord och g5v2 är ju <3 rakt igenom.

Blir att köpa på sig en g500 och ha i reserv.. Visst finns det många "tuffa" spelmöss på marknaden, men vilken kvalitet håller dom?

Razer tex tar jag inte i med tång igen, aldrig vart med om möss som gått sönder så fort av dagligt bruk, min g5:a är ju rena rama pansarvagnen i jämförelse.

Hoppas det bara är ondskefulla rykten, räckte med att abit gick i graven !

Permalänk
Medlem

Jag har kört med mx-518 ett bra tag nu, hur nöjd som helst. Nu har vi även mx-518 möss på ett av mina jobb och det är hur underbart som helst. När jag tänker efter så har vi även ultra-x tangentbord där, så antar att vi gillar Logitech.

Permalänk

G5, mx518, g15, g11, logitech vantage bluetooth ps3 headset, (nån budget mus). Riktigt illa att dessa grymma produkter inte kommer att få någon ny verision :(.

Visa signatur

Ny burk: 7600x, X670E-plus, RTX3080, 32GB DDR5, 2 TB NVMe, 8TB 3.5"
Pensionerad burk: x5650@3.5 GHz, GTX 670, 12 GB DDR3

Permalänk
Hedersmedlem

Logitech kom väl fram till att utvecklarna på G-avdelningen inte gjorde skäl för sin lön på 50 000 i månaden. De gjorde inget nyskapande, bara lite annan färg där och en knapp till där så var det klart ;).

För hur stor skillnad är det egentligen på G15 och G19.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Är inte förvånad, de gör för bra produkter helt enkelt.

Har kvar min mx500 sedan release vilket funkar prima än.

Visa signatur

Primär Dator: Asus Sabertooth Z97 Mark 2/USB 3.1 | Intel Core I7 5775C | 32GB RAM (DDR3 1600MHz) | Nvidia Geforce GTX 1070 (Asus Strix) | Corsair HX750i 750W | Fractal Design Define R5 | 3,5TB SSD + 3TB HDD + 64TB NAS + 36 TB Backup | Asus Xonar Essence STX II | Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Inte så stor förlust..

Logitechs hårdvarufel:
Joysticksen: Twist-funktionen är för lös=ofrivilliga twists hela tiden.
Dåliga potentiometrar.
Centrerings-systemet är för tungt i längden och har massa ljud pga gummikappan.
Inget av detta i tex Saitek.

Mössen: (Har aldrig gillat deras former undantaget G3).
Allihop har angle snapping(raka linjer) förutom de nyaste, men dom är laser och de betyder problem, fortfarande ja!
Heja microsoft!

Rattarna:
G25/7 Deras växelspak är bara för kass.
Sen är de ifrånkörda av Fanatec's turbo S på majoriteten punkter.

Slutligen tangentborden:
SVART SVART SVART!! :C
Men gör de ett nytt ljust USB-media-tangentbord blir det köp, (iofs inte en G produkt).

Permalänk
Medlem

Helvete. Jag hoppas verkligen inte att ryktena stämmer.

Jag kör med Logitech G15 II + G9 + ratt (som behöver uppgraderas) hemma, har varit hängiven Logitechkund sedan 2001 och gillar verkligen deras produkter (men absolut inte alla förstås).

Jag är skeptisk till Microsofts gamingpryttlar, och andra tillverkare tycker jag antingen har för hög nischfokus, för kass kvalité eller för mycket bling-bling. Djävla skit.

Jag vill ha traditionell tangentuppsättning (inget missbildat laptopanpassat skit) med hög kvalité utan att tangenterna låter som på mekaniska skrivmaskiner från 1800-talet. Samtliga Logitechs gamertangentbord uppfyller mina baskrav, och fungerar perfekt till allt.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Känns lite synd. Har nästan uteslutande kört med t-bord och möss från Logitech de senaste 10 åren.

Permalänk
Medlem

Vad livat det blev av lite spekulationer. Verkar ju inte finnas nån form av hårdnackad fakta om det hela.

Dock borde dom fortsätta med det dom gör och pumpa ut mera G produkter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GooGeL
Vad livat det blev av lite spekulationer. Verkar ju inte finnas nån form av hårdnackad fakta om det hela.

Dock borde dom fortsätta med det dom gör och pumpa ut mera G produkter.

Ingen rök utan eld, allt pekar på det är jag rädd.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Nej, hoppas verkligen de inte lägger ner utvecklingen av gaming-produkter. Jag gillar logitech! Jag har både G5, G15 och G 35 haha

Visa signatur

Antec Sonata III|Gigabyte P35 DS3|Intel E6750@stock|2x1 Corsair XMS2-6400 CL4|XFX 5870 1GB|2TB HDD|

Permalänk

När man läser igenom tråden så undrar man ju om Logitech verkligen har tagit rätt beslut...

Visa signatur

MSI K9N Neo V2 || AMD x2 5200+ || 3 GB DDR2 || XFX nVidia GTS 250 512 MB || Samsung F3 1 TB || Antec Sonata III || Logitech Illuminated || Logitech G500 // WinXP sp3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Precis. Värre är om stödet för produkter som använder specialskrivna drivrutiner och liknande inte längre får några resurser.

Förhoppningsvis är det felaktig info då det hela låter rätt konstigt.

Vad är det för fel på Logitechs Illuminated utöver prislappen? Eller syftade du på de "riktiga" gamertangentborden i G-serien?

Logitech illuminated är ju helt *** **** underbart, lätt värt varenda krona.

Kan inte tänka mig att deras G modeller kan vara bättre på något sätt

Nu har jag iofs inte provat deras G möss, men min Ace edge äger ju iaf skiten ur min gamla 518

Visa signatur

Core i7 6700k, Msi Z170m mortar, 16gb Hyperx DDR4, Evga GTX 970 4gb ACX 2.0+ SSC, Corsair hydro H100i , Corsair Carbide Air 240 , Fractal Design Integra M 750w

Permalänk

Fast jag kan förstå om en av deras produkter säljer dåligt: G19
Alltså seriöst, vem fan betalar 1700 kr för ett tangentbord? Det är ju helt sinnessjukt.
Men deras andra G produkter är bra..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkstrom
Logitech illuminated är ju helt *** **** underbart, lätt värt varenda krona.

Kan inte tänka mig att deras G modeller kan vara bättre på något sätt

Nu har jag iofs inte provat deras G möss, men min Ace edge äger ju iaf skiten ur min gamla 518

Kör kombinationen i signaturen. Illuminated, tveklöst mest prisvärda datorprodukt jag köpt. De kommer väl troligtvis köra mer av den här stilrena produktlinjen i framtiden, antar jag. Musen G500, hur skön som helst att kunna scrolla med det friktionslösa (ja ni fattar) hjulet, som jag använder ofta utan att ens tänka på det. Är också den bästa mus jag använt i spel. Enda minuset är att det krävs två olika mjukvaror för just den musen och tangentbordet.

Sen blir jag faktiskt lite allergisk när du skriver så om Ace. Mitt första, och enda, möte med Ace var deras "spelmus" MLUC100. Någon mindre prisvärd datorprodukt har jag då aldrig köpt.

Visa signatur

MSI K9N Neo V2 || AMD x2 5200+ || 3 GB DDR2 || XFX nVidia GTS 250 512 MB || Samsung F3 1 TB || Antec Sonata III || Logitech Illuminated || Logitech G500 // WinXP sp3

Permalänk

Jaha, då är det ingen ide att sitta och vänta på att utvecklarna på Logitech ska komma på att G25/G27 inte är komplett utan en handbroms-spak. Hur f-n kan de missa en sån sak??

Visa signatur

Har många PC för olika ändamål. Kör Windows 10 och Linux Mint 20.x.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GrizzlyBear
Jaha, då är det ingen ide att sitta och vänta på att utvecklarna på Logitech ska komma på att G25/G27 inte är komplett utan en handbroms-spak. Hur f-n kan de missa en sån sak??

Skulle gärna vilja se en ratt som har handbromsspak, tror inte att det finns en sån ratt, inte ens i prisklassen 10.000 kr, och kommer aldrig finnas.

Ursäkta mig men jag blev lite nyfiken på dina 5st hårddiskar.. vafan är det för mega NASA hårddiskar du har? haha.
5 st HDDs och 1180TB?
Låt säga att de absolut största hårddiskarna idag är 2TB, så 2TB*5= 10TB
1180TB är 1 180 000 gb. Alltså över en miljon gb. Det är nog mer data än vad en medelstor stad har sammanlagt i alla stadens hårddiskar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Skulle gärna vilja se en ratt som har handbromsspak, tror inte att det finns en sån ratt, inte ens i prisklassen 10.000 kr, och kommer aldrig finnas.

Ursäkta mig men jag blev lite nyfiken på dina 5st hårddiskar.. vafan är det för mega NASA hårddiskar du har? haha.
5 st HDDs och 1180TB?
Låt säga att de absolut största hårddiskarna idag är 2TB, så 2TB*5= 10TB
1180TB är 1 180 000 gb. Alltså över en miljon gb. Det är nog mer data än vad en medelstor stad har sammanlagt i alla stadens hårddiskar.

Ooopps, felskrivning såklart GB ska det givetvis vara

Ang. ratt med handbroms så finns det faktiskt har jag sett efter lite googlande. Dock saknar de kopplingspedal istället och kvaliteten är med största sannolikhet inte den bästa.
Playfect K-9 Supreme och Canyon CNG-GW2 är två modeller jag hittat.

Visa signatur

Har många PC för olika ändamål. Kör Windows 10 och Linux Mint 20.x.

Permalänk
Medlem

Har en G5. Dock älskar jag mer min gamla MX518 då optiken fungerade mycket bättre.
Lasern klarar inte av höga hastigheter på min qpad ct

Visa signatur

Mina poster är en illusion. Det som står skrivet här över står i själva verket inte där så inget av det som du läser är sant. Inte ens den här texten. Jag har själv ingen kunskap om det jag skriver och ingen bör således läsa eller ta in den information som står skrivet.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkstrom
Logitech illuminated är ju helt *** **** underbart, lätt värt varenda krona.

Kan inte tänka mig att deras G modeller kan vara bättre på något sätt

Nu har jag iofs inte provat deras G möss, men min Ace edge äger ju iaf skiten ur min gamla 518

Mitt Logitech Illuminated er jo verdt prisen, men jeg vil si at hvis den greie prisen reflekterer dårlig kvalitet da synes jeg ikke det er interessant at det er godt nok så å si, i forhold til prisen.

Jeg har prøvd to helt nye Illuminated keyboard's og det er noen ting som skiller seg ut og viser med tydelighet hvor lav kvalitet selve tastene har:

1) Spacebar tasten lager mye lyd, mye mer enn andre tastene. Lyden er også karakteristisk for akkurat denne tasten. Er nesten som om produsenten ønsker at vi skal høre en bestemt lyd når spacebar tasten trykkes ned.

2) Andre taster nesten piper når de trykkes ned, dette er karakteristisk for de mellomstore tastene. Som shift, alt, backspace osv. Det er litt tilfeldig når de piper, og det er tydelig at kvaliteten varierer fra tastatur til tastatur. Jeg bytta til et nytt ett, og da ble venstre Ctrl tast ok, men så viste det seg at andre taster på det nye tastaturet var vrange og lagde for mye lyd.

Er verdt å nevne at jeg bruker Ctrl tasten veldig ofte, så en kunne f.eks ikke bare si at problemet er lite.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Uppdaterad!

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Då stämde alltså min första tanke att "det kan inte stämma".

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Infinity_90
Vafan snackar du för skit, Razer är dom sämsta jävla skit grejerna på marknaden! Fan Ace nivå på grejerna fast med en flashigare design!
Kom inte o säg att jag inte vet nått om Razer för jag har ägt flertalet möss.
Tangentborden har jag läst att det är massa kvalités problem med så dom har jag inte ens orkat testa. Jag köper dom flesta nya mössen för att testa.
Just nu sitter jag med en MS X8 sen en tid tillbaka men MX518 är ändå den mus som jag gillar mest genom tiderna.

"Varför vill alla ha G25?"

Det är ju typ den ända ratten på marknaden med koppling o H-låda som inte kostar 4000kr(Fanatecs Porche Rattar är de ända andra jag känner till).
Så för oss lite seriösare simulator förare så är det ett klockrent alternativ.

Jag har haft 3 möss från Razer. 1 med mjukvaraproblem.
Copperhead, Lachesis och nu Mamba. Älskar alla 3. och att dom är snygga är det absolut viktigaste för mig. Jag lägger gärna ut pengar för snygg design och funktionalitet. Trådlös gaming... går inte att slå.

Även ett Lycosa och Destructor. Inget poblem alls.
Superfin kvalité på allt. Dom silkeslena knapparna på Lycosan har inte ens börjat smula sönder efter ett par år. Det har copperheaden. Och när min Mamba gör det kommer jag köpa en till likadan.

Vad är felet på uppföljaren till G25, G27? G25 manual är ju skit har jag hört, går sönder fort...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DivinityZ
Jag har haft 3 möss från Razer. 1 med mjukvaraproblem.
Copperhead, Lachesis och nu Mamba. Älskar alla 3. och att dom är snygga är det absolut viktigaste för mig. Jag lägger gärna ut pengar för snygg design och funktionalitet. Trådlös gaming... går inte att slå.

Även ett Lycosa och Destructor. Inget poblem alls.
Superfin kvalité på allt. Dom silkeslena knapparna på Lycosan har inte ens börjat smula sönder efter ett par år. Det har copperheaden. Och när min Mamba gör det kommer jag köpa en till likadan.

Vad är felet på uppföljaren till G25, G27? G25 manual är ju skit har jag hört, går sönder fort...

Razers möss ser ju ut som hästskit, finns betydligt snyggare möss.

Vem bryr sig om den manuella växelspaken? Ingen använder den ändå.
Jag har aldrig använt min och jag har haft G25 i flera år.

Permalänk
Medlem

Kör med min över två år gamla G9, fungerar lika bra som ny.