Logitech drar sig ur gamingmarknaden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
Uppdaterad!

Puh. Skönt att det inte stämde.

Så, dags för konspirationsteori: Logitech startade ryktet själva för att få uppmärksamhet, eller så var det någon konkurrent som gjorde det? Hehe.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WEKS
Kör med min över två år gamla G9, fungerar lika bra som ny.

Samma här, fast iofs så har jag två klagomål:

1. Jag körde hjulet i friläge i tre veckor varpå skar ihop totalt. Köpte den som tur var lokalt, så jag gick dit och fick en ny direkt. Har inte vågat köra i friläge sedan dess.

2. Det gick ganska fort att nöta igenom beläggningen på det sköna greppet, men har löst problemet genom att ta bort all beläggning med fint sandpapper.

Så kvalitén är nog den sämsta av alla Logitechmöss jag haft, men i övrigt älskar jag G9 så jag vägrar byta.

Knappen för att switcha mellan friläge och stegning på hjulet hade gärna fått vara på ovansidan, men jag förstår givetvis varför den inte är det.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Fast jag kan förstå om en av deras produkter säljer dåligt: G19
Alltså seriöst, vem fan betalar 1700 kr för ett tangentbord? Det är ju helt sinnessjukt.
Men deras andra G produkter är bra..

Håller med, det är på tok för dyrt. En liten sketen display kan inte kosta mycket i dagsläget.

Vore den prisvärd så skulle jag skaffa en, eftersom det vore perfekt för alla möjliga realtidsstats med grafer och färger. Jag har ett G15 II nu, men dess display rymmer ju inte så mycket (ja, LCDSirReal klämmer in en hel del, men ser ut som skit enligt min åsikt).

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkstrom
Logitech illuminated är ju helt *** **** underbart, lätt värt varenda krona.

Kan inte tänka mig att deras G modeller kan vara bättre på något sätt

Nu har jag iofs inte provat deras G möss, men min Ace edge äger ju iaf skiten ur min gamla 518

Jag har ett Illuminated på jobbet, och har följande problem:

1. FN-tangenten. Dels behöver en sådan aldrig finnas på ett fullstort tangentbord, eftersom alla "specialfunktioner" man aktiverar med den kan finnas som separata knappar istället. Jag har en stationär dator. Jag vill inte ha någon jävla laptophybrid till tangentbord.

2. Ingen Windows-knapp på högersidan. Vad ska man med den till? Den är perfekt som hostkey i VirtualBox, som jag använder dagligen på jobbet. Nu tvingas jag använda höger Ctrl vilket suger getpung eftersom jag behöver den tangenten till annat, vilket ofta strular till det en hel del (VirtualBox får spader och samtliga Win/Shift/Ctrl/Alt-tangenter hakar upp sig i host-os:et).

3. Ingen contextmenyknapp. Ja, jag har stor nytta av den, hatar att använda musen till allting. Shift + F10 är ett förbannat osmidigt alternativ, och alternativet som involverar FN-tangenten räknas inte ens.

4. INSERT flyttad pga gigantisk DEL. Jag förstår varför, och det gör inte SÅ hemskt mycket, men irriterande är det.

5. Statusdioderna har idiotisk placering - Logitech hade lika gärna kunnat strunta i dem om nu design konsekvent måste gå före funktionalitet.

6. Med hänvisning till punkt 1 så suger det getpung att det inte finns separata mediatangenter.

Illuminated är förbaskat skönt (både handstödet och tangenterna), tyst, snyggt och lyxigt, men tyvärr i princip obrukbart för mig.

Jag söker med ljus och lykta efter ett nytt tangentbord till jobbet, som har liknande handstöd och tangenter, och som är tyst (viktigt i vår kontorsmiljö).

G15 II som jag har hemma uppfyller alla kriterier, förutom tangenterna och därmed ljudnivån, annars hade jag skaffat en sådan till jobbet utan minsta tvekan...

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av backfeed
Massa text

Varför tar du inte och skickar in ett mail till Logitech och nämner dina punkter så kanske de kan göra ett Illuminate V2

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Förstår inte hur de kan tycka att gamers är en dålig marknad. Jag tycker de flesta verkar äga åtminstone något ifrån dem.

Själv äger jag en G15 v1 och ska köpa en Mx518, G19, Z-10 och G35 när värnplikten är över och om inget annat bättre finns ute.

Verkar mysko....gamers borde vara en enormt bra marknad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Razers möss ser ju ut som hästskit, finns betydligt snyggare möss.

Vem bryr sig om den manuella växelspaken? Ingen använder den ändå.
Jag har aldrig använt min och jag har haft G25 i flera år.

Jag o polaren som har G25 använder bara den manuella växelspaken, tycker det är mycket roligare att köra med den

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MulleEng
Varför tar du inte och skickar in ett mail till Logitech och nämner dina punkter så kanske de kan göra ett Illuminate V2

För att det tyvärr inte ger något, inte som ensam individ.

Jag är medveten om att mina önskemål representerar en minoritet, och att allt fler använder bärbara datorer och har vant sig vid deras begränsade tangentuppsättningar.

Det jag kan göra är att sätta upp en kampanjsite och försöka ragga så många som möjligt med samma önskemål som jag att bombardera Logitech (och Microsoft) med mail.

Trenden är tydlig, nästan alla nyare tangentbord (som inte är direkt riktade till gamers) har någon form av laptopifiering; flyttade piltangenter eller inget numeriskt tangentbord eller FN-tangent eller flyttad INSERT osv.

Ja, jag gormade även när Windowstangentborden kom, men insåg snabbt fördelen med de extra tangenterna, specifikt till hotkeys. Någon fördel med FN-tangenten kan jag dock inte överhuvudtaget se för ett desktoptangentbord.

Grr! Det var bättre förr!

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av backfeed
För att det tyvärr inte ger något, inte som ensam individ.

Jag är medveten om att mina önskemål representerar en minoritet, och att allt fler använder bärbara datorer och har vant sig vid deras begränsade tangentuppsättningar.

Det jag kan göra är att sätta upp en kampanjsite och försöka ragga så många som möjligt med samma önskemål som jag att bombardera Logitech (och Microsoft) med mail.

Trenden är tydlig, nästan alla nyare tangentbord (som inte är direkt riktade till gamers) har någon form av laptopifiering; flyttade piltangenter eller inget numeriskt tangentbord eller FN-tangent eller flyttad INSERT osv.

Ja, jag gormade även när Windowstangentborden kom, men insåg snabbt fördelen med de extra tangenterna, specifikt till hotkeys. Någon fördel med FN-tangenten kan jag dock inte överhuvudtaget se för ett desktoptangentbord.

Grr! Det var bättre förr!

Skapa en facebook grupp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gsson113
Skapa en facebook grupp!

Jag avskyr visserligen fejsb0rk, men idén är god, eftersom Logitech säkerligen är lika kåta på sociala medier som alla andra nuförtiden och därför kanske lyssnar bättre.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Lite synd är det, mest för att lägre konkurrens ger högre priser, men blir inte överdrivet oroad eftersom jag personligen tycker att Mionix gör mycket skönare möss och headsets, det enda köpvärda som logitech gör är tangentbord, och där finns steelseries som substitut ändå