Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stenungsund
Registrerad
Maj 2005

Xbox+AVG = No Dice

Hej, har ett stort problem, min AVG brandvägg blockar media center länken mellan min dator och mitt xbox360. Var inne och tittade på deras helt värdelösa hemsida. Följde de tipsen som fanns och de guiderna som fanns ( xp/vista, jag har w7 :/ ) men ingenting förutom att stänga av brandväggen funkar.

Så nu vänder jag mig till er som ett sista hopp att finna någon sorts kompetens,
har någon suttit i samma situation?

Funderar allvarligt på att bara dumpa AVG och deras värdelösa support.

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Nov 2006

Dumpa AVG och kör med Microsofts egna antivirusprogram.

Lenovo Ideapad 510S | 13.3" FHD IPS | Intel i5-7200U | 8Gb DDR4 | 256 SSD | Intel HD620

ASUS ZenPad 10 z300m

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mölnlycke
Registrerad
Dec 2009

Dumpa AVG. Det är ett av de sämsta du kan ha. Skaffa Avira och Online Armor istället. Avira: Antivirus, Online Armor: Brandvägg.

Trädvy Permalänk
Testpilot
Plats
Norrköping
Registrerad
Sep 2002

Nu har jag aldrig använt AVG men även om det är dåligt måste det väl kunna gå att ställa in undantag för vissa program? känns som en grundläggande del i ett brandväggsprogram.

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 8GB][Gigabyte GeForce GTX 970 G1 Gaming]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Maj 2007

AVG är dåligt imo, skaffa något annat

RTS :D

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Okt 2004

har aldrig använt varken antivirus eller brandvägg varför slösa prestanda på något sådant?

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norberg
Registrerad
Aug 2006

dumpa abg och kör avasthome

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Portland, USA
Registrerad
Dec 2007

AVG funkar prima för mig

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer