Kabinett med USB 3.0 från Chieftec

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Kabinett med USB 3.0 från Chieftec

Taiwanesiska Chieftec förbereder två externa hårddiskkabinett med USB 3.0.

Läs nyheten

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2007

Låter bra och användbart.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2009

passar nog bra till mitt gigabyte ud7.

Laptops -Lenovo T61 (anno 2007), Windows 7. MacBook Pro Retina 13" late 2013
Stationär - Intel i7 920@4.2 GHz , gigabyte GTX 670 (W2), Gigabyte GA-x58-UD7, Corsair HX850, Corsair H50, Antec P183 + fläktar & kontroller, M-Audio Fast Track Ultra, Windows 7 + OS X 10.9 Mavericks
CITERA om du förväntar dig ett svar på vad jag skrivit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Småland
Registrerad
Mar 2005

Låter ju skoj... Trodde priset skulle vara mer iofs.

I am Extrazz.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Okt 2008

Bra, men jag ser två problem:

1. Finns inga (?) chassin med USB 3.0-portar på fronten. Ansluta extern disk på baksidan är inte smidigt om man flyttar den ofta (räcker upp handen). Visst, det går att ha kabeln permanentmonterad och liggandes över skrivbordet, men mitt estetiska sinne vägrar.

2. Strömförsörjningen via USB-kabeln räcker inte till 3,5" hd. Visst, 2,5" är mycket smidigare, men kostar dubbelt så mycket och det finns bara max 1 TB. Uselt för mig som vill ha en gigantisk mobil backupdisk.

Nåja... USB 3.0 är åtminstone snabbt så det räcker, och förr eller senare kan jag nog få tag på en riktigt stor ssd till bra pris, som ju givetvis kan drivas på strömmen från USB-kabeln.

1800X, 1080 SLI, 4K