Permalänk

Always on top - Metacity

Känner någon till om det är möjligt att starta en godtycklig applikation via terminalkommando/script direkt i "always-on-top"-läge med Metacity/Gnome.

Jag vill alltså kunna starta vilket program som helst - tex en xterm - och få det att alltid ligga överst, precis som det gör om man klickar i "always on top" via högerklick-meny på titelraden. Fast utan att behöva göra själva klicket.

Idéer någon?

Permalänk
Medlem

Ta en titt på om Devils Pie kan vara något för dig.

Permalänk
Medlem

Re: Always on top - Metacity

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calloc();
Känner någon till om det är möjligt att starta en godtycklig applikation via terminalkommando/script direkt i "always-on-top"-läge med Metacity/Gnome.

Jag vill alltså kunna starta vilket program som helst - tex en xterm - och få det att alltid ligga överst, precis som det gör om man klickar i "always on top" via högerklick-meny på titelraden. Fast utan att behöva göra själva klicket.

Idéer någon?

Vad är detta nudå?! Nu blir jag faktiskt sårad. Du har ett Unix-relaterat problem och så frågar du inte mig först, utan frågar direkt på Sweclockers forum. Har du inget förtroende alls för min expertis?

Kollade för säkerhets skull både mobilen och mejlen, men hade inga missade samtal och det enda mejlet från dig handlade om att snaska på "Gyllene Balken". WTF?!=/