Maximera prestanda: GA-MA790GPT-UD3H, AMD Phenom II X4 965 BE, CM3X2G1600C9DHX

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Feb 2010

Maximera prestanda: GA-MA790GPT-UD3H, AMD Phenom II X4 965 BE, CM3X2G1600C9DHX

Hejsan alla!

Dessa är delarna som jag har tillförfogande för min dator:
Moderkort: Gigabyte GA-MA790GPT-UD3H
Processor: AMD Phenom II X4 965 Black Edition
Ram-minne: Corsair XMS3-1600 2x2048: CM3X2G1600C9DHX

Detta är första gången jag försöker installera delar som jag själv införskaffat och jag undrar om det är någon information som ni (experter jmfrt med mig) kan bidra med när jag ska installera systemet.
- Maximering av prestanda?
- Överklocka eller inte?
- Kompatibilitet? (Sälja och byta ut någon del?) (Tycker om spec:en på moderkortet, och behöver inte något dyrare tror jag?)

Allt borde passa ihop om jag inte missförstått något! Ram-minnena fick jag tag i väldigt billigt så därför har jag "valt" just dem!

Som sagt, tråden är väl till för att eliminera tillkommande problem innan de uppstår och maximera installationen. Känner att jag absolut inte har nog med kunskap!

Övrigt system:
Fractal Design Define R2
Fractal Design Tesla 550W
Fractal Design 140mm (2 st)
Fractal Design 120mm (3 st)
XFX Radeon HD4670 1GB

Tack i förhand för hjälp!

/Lasse alias uni'Verse

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004

Tyvärr är ditt graffe kanske inte det hottaste man kan ha i detta sammanhang, så det är väl den komponent som är den största prestandaboven.

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Feb 2010
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jalle64
Tyvärr är ditt graffe kanske inte det hottaste man kan ha i detta sammanhang, så det är väl den komponent som är den största prestandaboven.

Skratt, jag vet!
Men datorn ska väl mestadels användas till att spela upp tv-serier och en och annan film via HDMI till min FullHD, surfas på och spela Half-Life 2 och liknande spel (inget mer krävande). Är oldschool och spelar mest CS 1.6 ändå, studerar så har inte så mycket tid. Har dessutom ett Wii som sväljer för mycket tid!

Men annars är det bara att köra, försöka läsa sig till inställningar i bios för minnet och kanske köra AMD Over-Drive?

Tack för svar!

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004

Ja får du problem med dessa spel, med denna rigg, ja då har du inte fått rätt på installationen

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud