MSi R5770 Hawk, Artefakter och BSOD'S

Permalänk
Medlem

MSi R5770 Hawk, Artefakter och BSOD'S

Hej!

Jag har en del problem med mitt nyinköpta R5770 Hawk, nämligen att spel fryser ihop totalt och hela systemet likaså när jag spelar runt 5-10 minuter. Det inträffar dock endast om jag kör nyare, mer krävande spel. ( dvs, det blir svartskärm och ibland några fina bruna linjer, helt avstannat. )

Temperaturen på kortet stannar runt 65-70c när jag har spelat i de där minuterna och max temp när jag kör stabilitetstest i MSi Kombustor är omkring 70c. Värt att nämna är att jag fick artefakter när jag klockade upp kortet till 985/1485 ( alltid när den gick förbi 70c till 71-72c ) så jag klockade gradvis ner det till 955/1385 i Afterburner, varpå artefakterna försvann.

Men det går fortfarande inte att dra igång ett spel längre än 5-10 minuter innan hela vraket bryter ihop igen.

Så, är det någon som har en bra gissning på vart felet ligger?

Specifikationer:

CPU Intel Core 2 Quad Q6600 @2.4ghz
MB: MSi P35 NEO-FI
GFX: MSi R5770 Hawk
4x Corsair Dominator DDR2 @1GB stycket
Silver Power PSU, 600W

OS: Windows 7 Professional x64

Jag tar all hjälp jag kan få.
Tack på förhand.

Permalänk

Deppigt att du säger det, jag ahr nyligen beställt ett Hawk =S

Jag har ju haft liknande..eller exakt samma problem. Se här för lite info:

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=9...

Permalänk
Medlem

Dra ner klockfrekvenserna... Det där är jävligt mycket utan att volta

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Alltså kör kortet med standard klock och se hur det blir i spelen då? Är ju antagligen inte din klock som är stabil?

Kör Furmarks stabilitetstest i 1h timmar och kolla sedan värmen och om du har några artefakter på skärmen. Klarar den av det så borde du klara av spelen du spelar också.