Permalänk

Ati Eller Nvidia

Funderar på vilket av dom hära grafikkorten som är bäst.

ATI Radeon 5770 HD eller Nvidia GTX260

Permalänk
Visa signatur

AZRock Z87 Extreme4 | i5 4670K | MSI GTX780 TwinFrozr | 8GB Corsair Vengance | Samsung 840 EVO 250GB | WD 3 TB | Corsair HX520 | HP LP3065 + 2x HP LP2065 (4960x1600) | Trulyergonomic keyboard (bruna) | Mionix Castor

Permalänk
Medlem

Jag hade tagit Ati. Jag har själv ett 5770 från XFX. ATI kortet har ju DX11 och drar inte lika mycket ström

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Permalänk
Medlem

Om jag skulle uppgradera grafikkort i dagsläget så hade jag väntat på Fermi. Även om dom nya Ati korten är riktigt bra så kan jag inte säga att drivrutinerna håller samma klass som Nvidia´s. Känns som ATi inte lägger samma tyngd på att få ut bra drivrutiner och det stör mig nått så fruktansvärt. Har inte fått mina två 5770 att funka ultimat än och det har gått ca 3 månader sen jag fick hem dom. Det är klart dom funkar fint men drivrutinerna håller helt enkelt inte samma klass som Nvidias gör så av den anledningen så tycker jag du skall vänta. Upp till dig så klart

Permalänk

Vet du ungefär när Fermi kommer ut och vad tror du priset kommer vara då ungefär ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loggatan1
Vet du ungefär när Fermi kommer ut och vad tror du priset kommer vara då ungefär ?

Tar du ett billigare HD5000-seriekort, t.ex. 5770, så kan jag lova dig att du inte kommer tycka det blir ett konstigt beslut när Nvidia nya produktserie ramlar ut.

När Fermibaserade produkter lanseras minns jag inte riktigt, men har för mig att det var April. Prisuppgifter finns egentligen inte, men jag tror inte på några välgörenhetspriser.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loggatan1
Vet du ungefär när Fermi kommer ut och vad tror du priset kommer vara då ungefär ?

Den kommer 26 mars och jag tror att priset hamnar på ca 4k.

Visa signatur

i5 2500k@stock ** P67A-GD65 ** AMD 6950 ** 1TB F3 ** Lian-Li PC-FI8

Permalänk
Medlem

Finns varken prisuppgifter eller uppgifter om när det kommer finnas i handeln. Det enda som finns är rykten. 26:e mars är bara papperslansering.

Visa signatur

Ryzen 5 5600X/Noctua NH-D15S/XFX Radeon RX6950XT/Gigabyte B550M Aorus Elite/32GB Kingston HyperX 3600MHz/1TB Corsair Force MP600/Corsair HX1000i/Corsair 4000D Airflow/Valve Index

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sundkula
Finns varken prisuppgifter eller uppgifter om när det kommer finnas i handeln. Det enda som finns är rykten. 26:e mars är bara papperslansering.

ATI's lansering av 5xxx serien, var ju ingen höjdare heller Ska bli riktigt kul å följa hur många pessimister som byter "sida" i April.

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snozan
ATI's lansering av 5xxx serien, var ju ingen höjdare heller Ska bli riktigt kul å följa hur många pessimister som byter "sida" i April.

Hehe njae, men detta kommer bli värre. Har haft mitt 5850 sen oktober iaf, nemas problemas

Visa signatur

Ryzen 5 5600X/Noctua NH-D15S/XFX Radeon RX6950XT/Gigabyte B550M Aorus Elite/32GB Kingston HyperX 3600MHz/1TB Corsair Force MP600/Corsair HX1000i/Corsair 4000D Airflow/Valve Index

Permalänk
Permalänk
Avstängd

+1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loggatan1
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=326294 är den värd och så ?

Jaha? Ska vi plötsligt byta fråga i den här tråden nu också? Med tanke på din varning du redan fått från en moderator i en annan tråd börjar du bli ett troll, tyvärr.

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk

ber om ursäkt isåfall.