Permalänk
Medlem

23000 innan skatt i månaden, plus lite jourstålar. så årets lön borde väl landa på 300ish.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jycken
Avundsjuk eller bara på allmänt dåligt humör? Lägg ner va.

Vad ska han vara avundsjuk på? Du har ju inte sagt något om vad du tjänar.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

1320 €/mån efter skatt i pension.

Visa signatur

Fagerja

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
795 000kr/år

jäklar Ballt.
Vad jobbar herrn med?

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av acke5
jäklar Ballt.
Vad jobbar herrn med?

Jag skördar gurkor på en farm i Papua Nya Guinea där de odlar de finaste gurkorna i branschen till lyxrestauranger m.m., ett jävligt lukrativt gig men hård konkurrens, gäller att ha ordentlig snärt i underarmarna när man plockar. Säsongen varar augusti - november men som du förstår så lever man gott på pengarna resten av året.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Sötast

c:a 320k/år som inhyrd plåtslagare.

Permalänk
Medlem

1050:-/m

Permalänk
Avstängd

Här kommer min monster inkomst! .. .. .. .. .. .. .. . .. 3600:- YAY! 24år och 3600:- i månaden ^^ på denna inkomst så lär man sig att överleva

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

24500 före skatt/mån, Elektriker 3:e års montör.. 9mån till fullbetald..

Klagar inte, jag har ju inte gått mer utbildning än gymnasium så

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

8140:-/mån från CSN. Hyra på 5000:-, mat för 1500:-, några hundra här och där för bredband, mobil, el o.s.v. Ger ca. en dryg femhundring i månaden att lägga på teknikprylar, om inte kläderna börjat trasa sönder sig så man måste köpa ett par byxor eller nåt

Det är inte så dyrt med datorgrejer jämfört med många onödiga utgifter hushåll har. En hyfsad prolle och moderkort kan man få för 2000-2500:- begagnat, grafikkort ca. 1500:-. Låda, nätagg, diskar, skärm o.s.v kan man använda samma år efter år. Att lägga tiotusen på en CPU är bara dumt.. Om man inte tjänar så pass mycket att tiotusen inte är någon summa.

Har jobbat lite också men det åkte rakt in på ett sparkonto eftersom studenter annars inte förväntas äta mat eller vistas inomhus under sommaren utan kanske bo i ett tält och äta det skogen ger... Blir kanske ett nytt grafikkort till hösten om det blir kvar lite av de sparade pengarna.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

förra året blev det ca 380 000.

Får även ta med i beräkningen att jag jobbar max 15 dagar i månaden.

Sen om man skall räkna med det som staten inte vet att jag tjänar så är det ca 35 000 till "rakt ner i fickan"på hela förra året.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fr1dd
Ålder: 22 år

Yrke: Installations-elektriker på entreprenad

Grundlön/Månad före skatt: 25300 SEK (är ej fullbetald men blir i Juni )

Fyfan, är fullbetald installationselektriker jag och får 25k blankt före skatt... Men inte lider jag för det, skulle ju inte skada med högre lön men grinar inte nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Fyfan, är fullbetald installationselektriker jag och får 25k blankt före skatt... Men inte lider jag för det, skulle ju inte skada med högre lön men grinar inte nu

Hehe. Jobbar du på ackord? Jag gör det och då vägs ju lönen upp iallafall så det blir samma för alla i slutändan. Vi försöker ju även sikta på 200kr/tim när vi mäter på stora jobb och det har faktiskt gått ganska bra. Blev t.ex 198kr/tim när jag var med och byggde Malmö Arena.

Men man känner ju att man har valt helt rätt yrke efter att bara ha gått ut elprogrammet på gymnasiet så man klagar ju inte

Permalänk
Medlem

Runt 330-350k/år är väl ungefär tror jag som underhållsmekaniker på ett gjuteri.

Visa signatur

"If Violence doesn't solve your problem, you're not using enough"

Permalänk
Medlem

Inkomståret 2009 blev det 328.314:- enligt uppgifter lämnat till skattmasen, de drog tydligen 86.852:- i skatt också. Allt detta resulterar i att jag fick ut, i rena pengar 241.462:-. Delar man det rakt av på 12 månader blir det 20.121, avrundat neråt, per månad.

Dock ljuger siffrorna lite för fackavgift och annat trams är inte med i denna uträkning.

Hoppas detta är svar nog åt trådskaparen

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem

just nu ~6000kr/mån efterskatt - arbetslös

Väntar på min utbildning så jag får tillbaka mitt gamla jobb.
~12.000 varannan vecka efterskatt (2 veckors lön) - svetsare

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

När ni säger eran lön, menar ni brutto eller netto? Vissa verkar mena brutto och andra netto.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Lön anges alltid i brutto, då skattetabeller kan skilja.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

365k förra året. pappersindustri. 5-skift.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jycken
Det finns inget som ger upphov till mer avundsjuka än att man tjänar så mkt mer än vissa andra.

Jag undrar varför det är så pass fult att tjäna pengar här i Sverige. Varför skulle det vara fult? Skall man inte glädjas åt andra? Ifall du tjänar ett åttasiffrigt belopp, grattis. Inte många som kan det. Kör hårt och lev bra helt enkelt.

Personligen tjänar jag ungefär 2-3K i månaden. Jag går sista året på gymnasiet och jobbar extra på ICA.

Permalänk
Medlem

Taxerad förvärvsinkomst 142 100

Förra årets inkomster:( Överlevde ju iallafall.

Detta året blir nog bättre trots att jag inte hade någon lön i Januari. Över 200 kommer det sluta på iaf. Kanske 280000 om jag har lite tur.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

21 000 före skatt. Men har blivit varslad så får gå hem i juli. Då blir det a kassa eller csn, får se hur jag gör.

Har avbetalning på bil plus hyra och sånt, sparar även 2k i månaden. Så lägger inte så mycket pengar på prylar varje månad. Måste äta och leva också.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Jag skördar gurkor på en farm i Papua Nya Guinea där de odlar de finaste gurkorna i branschen till lyxrestauranger m.m., ett jävligt lukrativt gig men hård konkurrens, gäller att ha ordentlig snärt i underarmarna när man plockar. Säsongen varar augusti - november men som du förstår så lever man gott på pengarna resten av året.

Hahaha, riktigt nice jobb. Kan tänka mig att du glider ute på åkrarna i bar överkropp och raggar på pigorna när du ändå är igång?

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lappa
Hahaha, riktigt nice jobb. Kan tänka mig att du glider ute på åkrarna i bar överkropp och raggar på pigorna när du ändå är igång?

Ja, jag har bar överkropp och byxor med hängslen, och ja, allt som oftast står där en trånande ung kvinna vid min sida och smeker mitt bara, svettiga mansbröst.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Ja, jag har bar överkropp och byxor med hängslen, och ja, allt som oftast står där en trånande ung kvinna vid min sida och smeker mitt bara, svettiga mansbröst.

För närvarande ligger min inkomst på knappt 3000 i månaden (studiebidrag). Går an då jag nyligen sa upp mig från jobbet, bor hemma och har lite pengar över. Men planer på att flytta och plugga vidare till hösten. Då blir det knapert!

Permalänk
Medlem

6400 i a-kassa har jag för tillfället, men fick faktiskt precis i dagarna en projektanställning som programmerare (är civilingenjör i datateknik/automation) så från och med April tjänar jag 29300:-/månaden!
*korkar upp skumpan*

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Medlem

8140/m

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

3600~ /m -hyra på skolan = ca 700~ kvar att leva på

Plus föräldrarna

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1678850
| Phanteks P600S TG Vit | MSI Pro Z790-P WIFI | i5 13600K |
| be quiet! Pure Loop 360| RTX 4060 | Kingston 32GB DDR5 6000MHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Inte om man är intresserad av lönestatistik för Sweclockers. Då är det sådana här trådar man får vända sig till.

Problemet är ju bara att det är dom 50 mest notoriska ÖÄ-rävarna som skriver i denna tråd. Dom representerar knappast forumets demografi vilket gör att all information som skrivs i denna tråd är oanvändbar i den mening du tänkt använda den.

Det hela handlar bara om att du är nyfiken över vad dina intenetpolare tjänar, erkänn.

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk
Medlem

Jag tror du hade fått bättre respons i en omröstningstråd där man slipper skylta. Inkomst är lite tabu. Själv landade jag på cirka 400k förra året. Och lite traktamente utöver det. Jag överlever.