köparen påstår varan är trasig, och hotar med polisanmälan ..

Permalänk
Medlem

Jag kan informera alla att samma dag som han skulle polis anmäla mig fick jag ett mail från en kille som sa att han ville köpa kortet för det utsatta priset (jag hade inte tagit bort annonsen)
Så jag ringde upp killen och sa att jag köpte tillbaka det.
Så jag åkte och hämtade kortet och gav han 500Kr tillbaka, åkte hem och testade det.
Givetvis fungerade det perfekt, behövde inte ens ta bort mina ATI drivrutiner när jag installerade Nvidias.
Så nu har kortet fått en annan ägare i stället.

Den förra köparen sade att det måste varit fel på kortet, eftersom han testat allt och han hade stor dator vana, eftersom det fungerade på första försöket i min dator skickade jag han ett meddelande där jag sade detta, och att problemet tydligen varit något med hans dator, inte själva kortet.
Har inte hört något från han igen, trötta mig liksom, vilka idioter det rent utav finns.

Slutet gott allting gott, nu slipper jag den muppen i alla fall.

Mvh,

Visa signatur

M'kay !

Permalänk

jag är imponerad att orkar bry dig så pass att du åkte och köpte tillbaka det.
jag hade inte gjort det, hade killen ringt samma dag eller dagen efter han köpt kortet och sagt att det var något fel på det, hade jag väl försökt att hjälpa honom att lösa det, men om killen skulle ringa 1,5 vecka senare och gnälla och
dessutom vara otrevlig,,,då hade jag bett honom att dra läppen över huvudet
och svälja, sen hade han fått hota med snuten bäst han velat.

Visa signatur

[cm Storm Trooper][GA-Z68X-UD5][8gb corsair Vengeance 1866mhz][Intel I7 2600K]
[corsair H100][Asus GTX 580 DcuII][corsair TX 850w]
[ HTPC.. nzxt duett][ GA-M720-US3][4gb a-data 800mhz][ athlon2 x3 455][ xfx hd 5770][LG b-ray][ corsair 400w]

Permalänk

Cred till TS att du orkade ta dig besväret att göra alla nöjda

Permalänk
Hedersmedlem

Du gjorde väl avdrag på bensinkostnaderna att åka fram och tillbaks för att hämta det hoppas jag?

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

Håller med, du ska ha stor eloge för att du fixat något köparen skulle ha kollat innan han köpt kortet av dig (dvs, att hans dator fixar av kortet).

// X

Visa signatur

Citera mig - @Xfinity - för svar! | Inet fraktfritt

Permalänk
Medlem

Jag håller med, strongt och schysst gjort, trots att du inte gjort nåt fel.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

Han sålde ju kortet för 700 och betalade 500kr för det sedan så han gick ju +200kr iaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m1n1h0p
Han sålde ju kortet för 700 och betalade 500kr för det sedan så han gick ju +200kr iaf

Inte direkt. Bensin mellan Helsingborg och Malmö x2 är nog dyrare än 200:- (kan ha fel, ingen bil här).

Samt all tid man lägger på det också ... tid = pengar.

Om vi säger 100:- i timmen, så borde hela avdraget ligga på 300-500:-

Visa signatur

Intel Core 2 Q9450 2.66GHz @ 3.2GHz | Gigabyte GA-X48T-DQ6 | Corsair TWIN3X4096-1600C7DHX G 2x2048MB DDR3 7-7-7-20 | Sapphire Radeon HD4870 | Noctua NH-U12P Quadra-heatpipe | Zalman ZM850 HP Silent 850W | 2x Raptor WD1500 150GB RAID 0 | Intel M80G2 SSD | Cooler Master Cosmos 1000

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elaie
Inte direkt. Bensin mellan Helsingborg och Malmö x2 är nog dyrare än 200:- (kan ha fel, ingen bil här).

Samt all tid man lägger på det också ... tid = pengar.

Om vi säger 100:- i timmen, så borde hela avdraget ligga på 300-500:-

Lite minus gick jag om man ser det ur den vinkeln, dock så anser jag det var värt det då kortet fick en annan nöjd ägare och jag slapp handskas med den dära muppen något mera.
Det som gjorde att jag köpte tillbaka det var att dagen innan den sk. "polis anmälan" skulle lämnats in av han så kontaktade en köpare mig och sa att han ville köpa kortet för det utsatta priset.
Hade jag inte glömt ta bort annonsen så hade antagligen inte detta hänt, och då hade han kunnat polis anmäla bäst han velat.

Mvh,

Visa signatur

M'kay !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Niw0
Det som gjorde att jag köpte tillbaka det var att dagen innan den sk. "polis anmälan" skulle lämnats in av han så kontaktade en köpare mig och sa att han ville köpa kortet för det utsatta priset.

Jag har läst tråden och det du gjorde är något som jag uppfattar som en väldigt unik och vänlig gest. Inte ofta man ser detta. Tråkigt nog så tror jag inte att köparen uppfattade din vänlighet utan såg det som att hans hotelser fungerade.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Troligtvis kommer han hota någon annan stackars säljare igen, nu när han sett att det fungerat så bra denna gången.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av X00L
Troligtvis kommer han hota någon annan stackars säljare igen, nu när han sett att det fungerat så bra denna gången.

Det är just därför sk civilkurage är så viktigt. Det visar många idioter/brottslingar att blåsningar/överfall mm kan ge en rejäl näsbränna (fyll själva i vad ni tycker passar som straff).

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro