Permalänk
Medlem

Bra? dåligt?

Hejsan,

Nyss byggt ihop en dator och installerat alla drivrutiner jag kan hitta.

Körde sån där Windows index score grej och här är Bild

Så är det bra poäng? normalt?

Tack för svar

// blax

Permalänk

Det ser kanonbra ut.

Jag gissar att du har operativsystemet på en vanlig 7200rpm hårddisk. Det har jag på min dator och får 5,9 poäng på den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saftsvalle
Det ser kanonbra ut.

Jag gissar att du har operativsystemet på en vanlig 7200rpm hårddisk. Det har jag på min dator och får 5,9 poäng på den.

jo, en gammal 325 gb WD. säkert 7200 rounds per min på den. Tänkte köpa en Raptor 150gb

Permalänk
Medlem

Windows Experience Index suger totalt.. hur kan man ens gå efter den. En raptor kommer inte göra skillnad. Det är bara SSD som gäller om man vill få över 5,9

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Superlight
Windows Experience Index suger totalt.. hur kan man ens gå efter den. En raptor kommer inte göra skillnad. Det är bara SSD som gäller om man vill få över 5,9

Om något hade varit fel på cpu,ram,gpu borde ju scoren gå längre än normalt eller har jag fel? därför bara undrar om scored var normala. Använder den inte som benchmark direkt. Men raptor är väll en bra hårddisk till spel?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blax87
Om något hade varit fel på cpu,ram,gpu borde ju scoren gå längre än normalt eller har jag fel? därför bara undrar om scored var normala. Använder den inte som benchmark direkt. Men raptor är väll en bra hårddisk till spel?

Raptorn är lite snabbare än 7,200-diskarna men långt ifrån en SSD!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av id_hunter
Raptorn är lite snabbare än 7,200-diskarna men långt ifrån en SSD!

Okej