Avbetalning hos datorbutiken!

Permalänk
Medlem

Avbetalning hos datorbutiken!

Någon som handlat på avbetalning hos datorbutiken??

Hur funkar det exakt, hittar inget avtal eller något att läsa på deras hemsida. Ser bara kostnaden jag ska betala per månad när jag går vidare från kassan, jag vill ju veta exakt hur mycket som tillkommer i ränta o.s.v.
Kanske någon som har kvar en gammal faktura med avbetalning?
Hade tänkt mig antingen att betala på 6 eller 12 månader.

Tack så länge!!

/Per S

Permalänk
Medlem

Med tanke på vad man kan saxa ur deras information om betalningssätt så ser det väl mer ut som att det inte GÅR att delbetala där för tillfället?

"Betalningssätt
Vi använder för närvarande uteslutande betalning med kort samt mot postförskott. Vid kortbetalning dras pengarna först när din order går till leverans, vid postförskott betalar du till posten när du hämtar ditt paket. Vi tittar även på att införa andra betalningsmöjligheter i framtiden."

Så frågan är väl om inte alternativet "delbetalning" som finns i kassan skulle bort?

Visa signatur

"Gräset är alltid vitare på vintern"

Permalänk
Medlem

näedå de funkar! 3/6/12 månader. Har själv skickat ett mejl dit. Tänkte mer ingående bara, ifall någon har erfarenhet och kanske nyligen gjort det.

Permalänk
Medlem

Det var väldigt dålig information om delbetalningen tycker jag. Hade för mig att företag vad tvugna att redovisa effektivränta mm men dom har ingenting om det.

Helt räntefritt är det dock inte, trots att det står det. Dom tar nog ut en aviavgift på ca 50 kr/mån...

Permalänk
Medlem

får helt enkelt ringa dit och fråga antar jag