Uppdatera transmission till senaste releasen

Permalänk
Medlem

Uppdatera transmission till senaste releasen

Hej!

Fattar inte hur man ska uppdatera transmission till senaste versionen på ubuntu 9.10

vad ska man skriva i terminalen?

Eller ska jag använda nån bättre nerladdnings klient?

Permalänk
Avstängd

Det finns ett progam som heter "paket hanteraren" eller nåt sånt. Du kan uppgradera transmission via det.

Permalänk
Medlem

Använd en bättre klient:
"sudo aptitude install deluge"
(skriv i terminal)

Jag är iaf mycket mer nöjd med den än Transmission.

Permalänk
Medlem

okey

tack för tipset MarkusW

Permalänk
Medlem

Lägg till ppa med senaste release, installera den och uppdatera sedan systemet regelbundet.
https://launchpad.net/~transmissionbt/+archive/ppa

(Klicka på länken "read about installing" så står det hur man gör)

Jag använder samma teknik för att hålla nvidia drivrutiner till mitt grafikkort och en del andra program uppdaterade till nyaste release. Jättesmidigt för det blir ju "rolling release" för dessa program istället för att behöva vänta på att ubuntus egna förråd ska uppdateras. Bara att köra uppdateringshanteraren sedan när man vill få in fräscha versioner när man väl installerat ett program från en ppa.

Nackdelen är väl om dessa nya versioner är instabila eller orsakar versionskonflikter med paketberoenden. Men det brukar väl gå att lösa.

Permalänk
Medlem

Den uppdateras av sig själv, eller när Ubuntu tycker det kommit en ny stabil version, det kan ta ett tag om man har otur. Annars gör du som han skriver ovan så får du nyaste versionen direkt från dem som gör programmet.

Men som sagt Deluge är mycket bättre annars.