Bra xbox 360 Elite/Super Elite Bundle?

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Skåne
Registrerad
Mar 2003

Bra xbox 360 Elite/Super Elite Bundle?

Som sagt tänkte införskaffa en xbox 360 idag och undrar om ni har tips på var man kan hitta någon bra xbox 360 elite/super elite bundlat med spel och extra handkontroll/er? Tacksam för hjälp!

"Death solves all problems - no man, no problem." -Joseph Stalin
I Bite

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Apr 2006

Sitter själv i samma köpestankar och den butiken som verkar ha bäst paketerbjudanden är GAME. Fast de går nog bara att köpa i deras onlinebutik.

Frågan är ju om man kan räkna med att det är en 'Jasper' xbox man får..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sthlm
Registrerad
Sep 2008

Jag köpte just ett jättebra bundle hos GAME (erbjudandena finns även i butik och inte bara online), 2700kr för ett xbox 360 elite (120gb) med två trådlösa kontroller (en vit och en svart) samt fable2, halo3, lego batman samt pure.

Eller så väljer du paketet för 2300kr där du får samma sak minus en vit handkontroll+halo3+fable2, men eftersom en handkontroll kostar 400kr så är det ju värt pengarna

Och om du lägger till 350kr så får du 2 år extra garanti (inklusive fummel-grejer typ tappa vatten på xboxet), det valde inte jag då jag är pank men vore väl egentligen bäst, så överväg det innan du köper

Gl med väljandet.

Btw ja jasper är ganska gammalt nu så det borde inte finnas så många äldre falcon kvar. Möjligt att man får ett falcon nätagg men xboxen är nog en jasper om man köper idag. Har inte kollat min som jag köpte från game för några veckor sedan men ska kolla den imorrn.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jobbigt nära dansken
Registrerad
Maj 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ulken
Sitter själv i samma köpestankar och den butiken som verkar ha bäst paketerbjudanden är GAME. Fast de går nog bara att köpa i deras onlinebutik.

Frågan är ju om man kan räkna med att det är en 'Jasper' xbox man får..

Tror nog att det är rätt liten chans att du inte får en Jasper xbox om du köper en ny Elite idag, köpte min Elite i somras från Webhallen och det var en Jasper.

i7 6700k, 1080, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2009
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m1n1h0p
Btw vad är "jasper" xbox?

Jasper är det senaste moderkortet till xbox 360. Enda minuset med detta är att du antagligen inte kommer kunna installera programvara för att köra homebrew program.

Om jag skulle gå i xbox360 tankar nu så skulle jag leta på blocket efter äldre xbox som har en gammal dashboard version så man kan installera homebrew. Skriv ett PM om du vill ha mer info, tror inte jag bör skriva sånt här.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sthlm
Registrerad
Sep 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freddish93
Jasper är det senaste moderkortet till xbox 360. Enda minuset med detta är att du antagligen inte kommer kunna installera programvara för att köra homebrew program.

Om jag skulle gå i xbox360 tankar nu så skulle jag leta på blocket efter äldre xbox som har en gammal dashboard version så man kan installera homebrew. Skriv ett PM om du vill ha mer info, tror inte jag bör skriva sånt här.

Jo jag läste precis om jasper på anandtech, verkar vara andra skillnader också:
Xenon (första generationen) har 90nm cpu och 90nm gpu och drar runt 170W i LOAD
Falcon (andra generationen) har 65nm cpu och 90nm gpu och drar runt 120W i LOAD
Jasper (tredje generationen) har 65nm cpu och 65nm gpu och drar runt 100W i LOAD