Permalänk
Medlem

Behöver info och tipps

Hej!

Jag har ett XFX Radeon HD5970 2GB Black Edition
Till det har jag idag en skärm via dvi och en tv via dvi.

Jag har tänkt köpa en Acer 120Hz GD245HQ och på behöver jag DisplayPort till
dvi. För det funderar jag på
http://accessories.euro.dell.com/sna/products/Kablar/productd...

Men den har två sladdar och det står att den är dual, jag funderar på om den fungerar ändå eller om det är något annat jag borde välja? Visst får jag ut 120Hz via displayport?

Jag undrar också om någon vet input lag på dessa displayport till DVI adaptrar.

Jag kommer just nu inte köra eyefinity men kanske om några månader och då ha tv'n kopplad till htpc i stället.

Jag är tacksam för tipps och information!

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Den ena verkar ju vara en USB-sladd för att ge ström till adaptern? Detta är bara en gissning, jag vet inte alls hur det funkar att konvertera display p.-dvi.

Min gissning är att DUAL åsyftar tekniken snarare än 2 konverteringar.

Permalänk
Medlem

Dual link DVI, det betyder att du har en DVI utgång som klarar att driva en skärm med 2560x1600 istället för 1920x1200 som Single-link klarar av.
Den är inte relevant igentligen

Hurvida du får ut 120 Hz eller inte via DP tror jag mest beror på grafikkortet och inställningar, men med något högteknologiskt som DP borde det inte vara några problem kan man tycka.

Det ena är en USB sladd som föregående tror och detta är förmodligen en aktiv adapter och behöver därför ström också, inte bara att konvertera signaler ifrån en pinnen till en annan som med HDMI<->DVI

Visa signatur

"Riktig fakta? kolla ut genom fönstret på snön och all jävlighet där har du riktig fakta, eller de som går där i kylan, idioter, det är riktig fakta" -- Ett fyllo på bussen, ganska trevlig ändå :)

Permalänk
Medlem

Varför inte köra den nya skärmen på dvi-porten och den gammla med konvertern på displayport?
Tänk på att när du kommer köra eyefinity med 3 skärmar så begränsas du till 60hz

Permalänk
Medlem

Tack för all info!

Ingen som känner till input lag eller kan rekommendera olika adaptrar?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jocke92
Varför inte köra den nya skärmen på dvi-porten och den gammla med konvertern på displayport?
Tänk på att när du kommer köra eyefinity med 3 skärmar så begränsas du till 60hz

Om jag kör eyefinity senare så behöver jag ändå en adapter och lika bra att börja testa och köra direkt tänkte jag.

Mjo eyefinity är begränsat till 60Hz så det blir nog inte till att gå över till det för mig före 120Hz stödjs.

Dock är ju grejen med 120Hz skärm att det blir ännu mindre ghosting och blur vid snabba rörelser och så, så jag tror att det ändå är fördelaktigt att köra en 120Hz skärm. Dock riktigt störande att den är 16:9, jag vill ha de där tre extra cm på höjden med 16:10, men får köpa en ny skärm sen när det kommer.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!