Sparkle parar grafikkort med 3D-paket

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Sparkle parar grafikkort med 3D-paket

Tillverkaren Sparkle satsar på att locka in fler användare i 3D-träsket med hjälp av medföljande spel och tillbehör.

Läs nyheten

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stenungsund
Registrerad
Jul 2009

De kan väl göra glasögonen snyggare, än att de ser ut att kosta 50öre?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
.
Registrerad
Jan 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Celcius
De kan väl göra glasögonen snyggare, än att de ser ut att kosta 50öre?

Men nu är de så att de kostar inte mycket mer än så.
Fick sådana + batman med mitt GTX 260, båda två är helt värdelösa.
Körde förut batman hos en polare, aldrig att jag skulle installera det skitet.

3d glasögonen gör mest ögonen väldigt trötta och medför huvudvärk.
100% skit, köp "the real deal" om ni vill ha 3d.

Samsung 700Z7C 17,3" - i7 3615QM - GT 650M - 8GB - 750GB - Crucial m4 256GB SSD

Citera gärna så ser jag ditt meddelande!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2006

Va fan är det där för glasögon? Känns som nåt 3d skit man såg på bio för 50år sedan. Synd att jag inte levde på den tiden.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2009
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Va fan är det där för glasögon? Känns som nåt 3d skit man såg på bio för 50år sedan. Synd att jag inte levde på den tiden.

Word! Känns riktigt 90-tal!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Jul 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Humper
Men nu är de så att de kostar inte mycket mer än så.
Fick sådana + batman med mitt GTX 260, båda två är helt värdelösa.
Körde förut batman hos en polare, aldrig att jag skulle installera det skitet.

3d glasögonen gör mest ögonen väldigt trötta och medför huvudvärk.
100% skit, köp "the real deal" om ni vill ha 3d.

Köpa Christan Bale?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Osynliga Universitetet
Registrerad
Dec 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spooner
Köpa Christan Bale?

+1

Det står ingenting om att det krävs en skärm med 120Hz?

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
:)
Registrerad
Okt 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scienta
+1

Det står ingenting om att det krävs en skärm med 120Hz?

Det är meningen att folk ska köpa sk*ten och komma hem och faila verkar det som :'D .
Någon timme efter att man försökt att få igång grejen så lär man dyka upp på SweC med en "hjälp" tråd. xD

Jag antar att de inte vill göra reklam för andra tillverkares skärmar, marknaden är riktigt skum idag ^^ .

Apple Mac Mini

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2005

Undrar om mina gamla mina gamla glasögon som jag fick med en jultidning (Dinosaurier 3D) för 25 år sedan funkar... dom såg likadana ut men var gjorda av papper... :S

Dator: Intel i7 930 3,8GHz @ 1,2v, 6GB Corsair XMS3 1600Mhz @ 1440MHz 7-7-7-20-1, Gigabyte GA-X58A-UD7, Intel X25-M G2 80GB, Samsung Spinpoint F3 1TB, Corsair Hydro Series H50 (Push-Pull), Fractal Design Define R2, Corsair HX 850W, DELL U2410

Kamera: Nikon D80, Nikon 50/1,4G, Nikon 18-55/3.5-5.6G VR, Nikon 70-300 f/4.5-5.6G VR

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2001

Det är inte nödvändigt med 120hz för dessa glas då de inte är av den polariserande typen..

#1: Xeon E5450 @ 3,6GHz | GTX 460 | ASUS P5B Deluxe WIFI | 8GB DDR2 | Samsung 850 EVO | Antec Sonata III | CM 620M
Jobb: R7 1700 @ 3,85GHz | GTX 1060 | ASUS Prime B350-plus | Corsair 16GB Hynix @ 2933 | Carbide 270R | EVGA GQ 650
Filserver: Synology DS1812+ | 4 + 1 x 3TB Seagate Barracuda :( RAID 1+0 | 4GB DDR3 SODIMM
Vardagsrum: Onkyo TX-NR646 | ASUS EB1021 + OpenElec | Sony PS3 Slim | Epson TW3200 | minhembio.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heddan
Undrar om mina gamla mina gamla glasögon som jag fick med en jultidning (Dinosaurier 3D) för 25 år sedan funkar... dom såg likadana ut men var gjorda av papper... :S

De fungerar, men det finns lite olika färgstandarder som gör att de kanske inte funkar 100%. Red/green tycker jag iaf personligen är helt klart att föredra framför 120hz skärm och glasögon med slutare.

När det kommer skärmar som kan visa två bilder samtidigt likt red/green fast polariserat och med ett humant pris, så är jag förmodligen för gammal.

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mölndal
Registrerad
Feb 2010
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tuomi
Det är inte nödvändigt med 120hz för dessa glas då de inte är av den polariserande typen..

Det är skillnad på polariserade och switchande glasögon. Polariserande bygger på att man har två projektorer, en skickar ut vänster bild, och en höger. En av projektorerna skickar ut en bild med ljus som är polariserat vågrätt, och en har lodrätt polarisering på ljuset. Ett glas i glasögonen släpper alltså bara igenom en polarisation av ljus, och uppfattar bara en av bilderna.

Frekvensen för denna typ behöver inte vara högre än normalt, eftersom du skickar ut både vänster och höger bild samtidigt.

Anaglyfiska glasögon har mer likheter med den polariserade typen (egentligen tvärt om) med tanke på att du filtrerar bort visst ljus för vardera öga.

Jag kan dock rekommendera att köpa anaglyfiska glasögon om du har ett grafikkort som klarar det, jag köpte 3 par från DealExtreme. typ 2 veckors frakt men det vart gratis

Även om det inte är någon högkvalitativ 3D så är det absolut ok att köra Fallout 3 och en massa andra spel i för endast 30kr

Stationär: {Fractal Design R2 [Cosair TX 650W | Asus P7P555D EVO [i5 750 @3.6GHz [Corsair H50] | 16GB Corsair @1333MHz | Gigabyte GTX 670]] | Benq g2220HD 22" TFT x3 i nVidia Surround} , HP 2560p: {i7-2620M @ 2.7GHz | 128GB SSD | 1TB HDD}
Ljud: {Yamaha RX-V667 | Front: Heco Celan XT 500 | LAB12 Tapped Horn}
Kamera: {Nikon D90 | Nikkor 18-105 | Nikon SB-800 | Tamron 90 | Tamron 70-300}