Video: Zotac visar Ion 2 på Cebit 2010

Permalänk
Melding Plague

Video: Zotac visar Ion 2 på Cebit 2010

Zotac är en av Nvidias närmaste partners och visar upp färska produkter baserade på Ion 2. Dessutom passar företaget på att presentera en mängd kompakta datorer och moderkort.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Älskar deras mini-itx kort

Permalänk
Medlem

Farlig frilla på första killen

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Hedersmedlem

Intressant.

Permalänk

Den svenska repporten ser ju jättekonstig ut när den andra killen pratar. Svensken nickar och ler som om han lyssnade på ett litet barn! ;D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av furuliden
Den svenska repporten ser ju jättekonstig ut när den andra killen pratar. Svensken nickar och ler som om han lyssnade på ett litet barn! ;D

''

Tycker han ser lite trött ut också Har ni räknat hur många gånger den andra killen säger "basically"?

Permalänk
Medlem

Jag gillar de där gulliga små boxarna med NG ION, det kommer förmodligen flytta in nåt sånt hos mig som får ersätta min popcorn A110
han säger "basicly"

Permalänk
Medlem

Det var ju definitivt intressant, men hur presterar ett 210 mot 9400?

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Tja, det borde ju prestera bättre, samma antal SP, men dedikerat minne och mycket högre minnesbandbredd! (kommer inte riktigt ihåg på rak arm hur det är med klockfrekvenser...

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem

den där mini htpc saken elelr vad de va ser nice ut
jäkligt smidigt att ha den bakom tvn. men hur ska man sätta på den om tvn sitter på väggen

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

FLER VIDEO-ARTIKLAR!

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Aorus X570 Elite | AMD 5900x | MSI Radeon RX 6800

Permalänk

Åh, en som kan prata engelska!

Visa signatur

Det va bättre förr, ju förr desto bättre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VicRattlehead
Åh, en som kan prata engelska!

High five!

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrDuke
FLER VIDEO-ARTIKLAR!

SLUTA MED VIDEOARTIKLAR!

Permalänk
Medlem

Ååh, nån som vet vad det första moderkortet han visar direkt i början heter? Såg att den har 6st sata portar. Det är det enda itx-kortet jag sett med så många sata portar (som inte har atom som cpu).

Det bästa jag sett har 5 portar: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=519887

EDIT: Har dock inte kollat på moderkort som kostar långt över tusenlappen! = Icke intressant

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

Oooh en Zotac MAG med atom 330 och så stoppar man i en SSD disk i den, SMUTT både som HTPC eller workstation.

EDIT: Zotac MAG på youtube

Visa signatur

Cisco - Linux - VMWare
-- Citera mig om ni vill få återkoppling --

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peterhjalmarsson
SLUTA MED VIDEOARTIKLAR!

Såvida du inte har något tvångsbeteende så måste du inte titta igenom alla om du inte gillar dem
Tycker det gör sig bra på en mässa och det skulle inte vara helt fel med videoklipp vid benchmarks och dylikt heller.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem

filma hårdvaran istället för "fula gubbar"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeagan
Såvida du inte har något tvångsbeteende så måste du inte titta igenom alla om du inte gillar dem
Tycker det gör sig bra på en mässa och det skulle inte vara helt fel med videoklipp vid benchmarks och dylikt heller.

Jag kände bara att jag ville behålla den finkänsliga tonen i inlägget jag besvarade.

Om jag skall vara lite mer exakt då: sluta ta redaktionella resurser från de för mig värdelösa videoreportagen och lägg den tiden på att skriva ihop en artikel i stället.

Jag förstår att det är lättare att bara filma av något i stället för att faktiskt lägga lite jobb på att analysera det man ser och skriva något eget. Och jag förstår att sweclockers har begränsade resurser. Det behöver ju inte hindra mig att önska.

Jag håller med om att videoklipp är ett bra komplement till en vanlig artikel. Själv är jag minimalt intresserad av benchmarks, men en film av de chassin som testas vore ett bra komplement till den beskrivande texten.

Permalänk

Jonas ser lite trött ut men vem skulle inte vara det efter ett par dagars rundvandring på cebit?
Zotac killen verkar vara en av få som inte behöver läsa från ett papper för att ha koll på sina produkter. Kul att det finns det som faktiskt verkar intresserade och har koll:)

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk

jag är nyfiken på de där 240 lowprofile kortet, vet ngn om det kortet har lanserats. Eller om det ska lanseras?

Permalänk

Mycket nytt och fint från Zotac, men ni måste verkligen jobba lite mer med era video reportage. Våga nicka mindre och faktiskt öppna käften och säga något, försök också att få till bättre uttal rent generellt sett.

Men som andra sagt så tycker jag också att video reportage ska vara ett komplement till en skriven artikel!

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emigrating12
Mycket nytt och fint från Zotac, men ni måste verkligen jobba lite mer med era video reportage. Våga nicka mindre och faktiskt öppna käften och säga något, försök också att få till bättre uttal rent generellt sett.

Men som andra sagt så tycker jag också att video reportage ska vara ett komplement till en skriven artikel!

Äh. Grymt bra tycker jag.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av typewriter
Äh. Grymt bra tycker jag.

+1, Riktigt kul med Videos ni gör.