Officiella bilder på Crysis 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
ALLA spel ska ALLTID köpas!!!

japp ^^

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Årets mest efterlängtade spel med SC2! Detta kommer bli sjukt bra

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk

Även om det antagligen blir något snyggare så känns det inte som det hänt så mycket sedan 2007. ;o

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lafiel
Lägre krav? Så man ska släppa 2010-2011 ett spel som har lägre krav än den som släpptes 2007?

Tycker definitivt inte de ska bli lägre krav. Alla spel måste inte fungera på alla datorer i max grafik.

Hoppas de vågar att stå där de ståt hittills nämligen högst upp med bäst grafik.
Ögongodis som bara den.

Crysis 2 baseras på CryEngine 3.0 som är en nedbantad version av Cryengine 2.0, för att kunna spelas på Xbox 360 och Playstation 3. Spelet släpps dock även till PC.

Detta skall dock inte, vilket nästan alla gör, förväxlas med nästa generations motor från Crytek som utvecklas till nästa generations konsoler och beräknas bli klar till 2012. Den motorn heter Cryengine 4.0 och Crytek kommer påbörja arbete på motorn i år.

Tror att jag skrivit detta säkert 500 gånger nu. Jag vet att jag kämpar i uppförsbacke och att folk inte kommer förstå, men jag kommer aldrig sluta försöka!

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sthlmskille82
Crysis 2 baseras på CryEngine 3.0 som är en nedbantad version av Cryengine 2.0, för att kunna spelas på Xbox 360 och Playstation 3. Spelet släpps dock även till PC.

Detta skall dock inte, vilket nästan alla gör, förväxlas med nästa generations motor från Crytek som utvecklas till nästa generations konsoler och beräknas bli klar till 2012. Den motorn heter Cryengine 4.0 och Crytek kommer påbörja arbete på motorn i år.

Tror att jag skrivit detta säkert 500 gånger nu. Jag vet att jag kämpar i uppförsbacke och att folk inte kommer förstå, men jag kommer aldrig sluta försöka!

+1

Hur svårt är det för alla p12: or att fatta att alla spel utvecklade för konsol är anpassade efter 3-4 år gammal teknik. Det sitter ett jäkla nvidia 7800 derivat i ps3, inte något slags mirakel skänkt av john connor eller hans moster.

Visa signatur

Minns ljudet av 3.5"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av h3b0
+1

Hur svårt är det för alla p12: or att fatta att alla spel utvecklade för konsol är anpassade efter 3-4 år gammal teknik. Det sitter ett jäkla nvidia 7800 derivat i ps3, inte något slags mirakel skänkt av john connor eller hans moster.

+0,5

Det sitter ett 7900GT (7800GTX = 110nm G70 @ 430mhz. 7900GT = 90nm G71 @ 550mhz. RSX = 90nm G71 @ 550mhz).

Förlåt, nörden i mig var tvungen

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sthlmskille82
Crysis 2 baseras på CryEngine 3.0 som är en nedbantad version av Cryengine 2.0, för att kunna spelas på Xbox 360 och Playstation 3. Spelet släpps dock även till PC.

Detta skall dock inte, vilket nästan alla gör, förväxlas med nästa generations motor från Crytek som utvecklas till nästa generations konsoler och beräknas bli klar till 2012. Den motorn heter Cryengine 4.0 och Crytek kommer påbörja arbete på motorn i år.

Tror att jag skrivit detta säkert 500 gånger nu. Jag vet att jag kämpar i uppförsbacke och att folk inte kommer förstå, men jag kommer aldrig sluta försöka!

Ger du folk mer än bara ditt ord så kommer ditt budskap bli mycket effektivare. För just nu har jag inte sett något som stödjer dina ord.

Att CryEngine 3 är en nedbandat version av CryEngine 2 köper jag inte. Vad baserar du det på? Pga. lägre systemkrav och konsolstöd? Systemkrav kan sänkas med bättre optimering av motorn och allmänna förbättringar i kodningen och texturanvändningen samtidigt som man höjer kvaliteten. Och att göra konsolversionen duglig att sälja kan man göra utan att bygga programmet på samma tekniska plattform för samtliga system.

Själv struntar jag i Crysis - det är en ytlig sörja till spel och ett lustigt försök som benchmark.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Ger du folk mer än bara ditt ord så kommer ditt budskap bli mycket effektivare. För just nu har jag inte sett något som stödjer dina ord.

Att CryEngine 3 är en nedbandat version av CryEngine 2 köper jag inte. Vad baserar du det på? Pga. lägre systemkrav och konsolstöd? Systemkrav kan sänkas med bättre optimering av motorn och allmänna förbättringar i kodningen och texturanvändningen samtidigt som man höjer kvaliteten. Och att göra konsolversionen duglig att sälja kan man göra utan att bygga programmet på samma tekniska plattform för samtliga system.

Själv struntar jag i Crysis - det är en ytlig sörja till spel och ett lustigt försök som benchmark.

Det killen över dig skriver... Att säga att de inte är nerbantat är ju bara dumt!
Skulle min dator i sign vara sämre än ett xbox/ps3? Om det gick optimera så fruktansvärt mycket skulle fler spelutvecklare göra det!

Visa signatur

i9-11900F | RTX 3070 ti

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Ger du folk mer än bara ditt ord så kommer ditt budskap bli mycket effektivare. För just nu har jag inte sett något som stödjer dina ord.

Att CryEngine 3 är en nedbandat version av CryEngine 2 köper jag inte. Vad baserar du det på? Pga. lägre systemkrav och konsolstöd? Systemkrav kan sänkas med bättre optimering av motorn och allmänna förbättringar i kodningen och texturanvändningen samtidigt som man höjer kvaliteten. Och att göra konsolversionen duglig att sälja kan man göra utan att bygga programmet på samma tekniska plattform för samtliga system.

Själv struntar jag i Crysis - det är en ytlig sörja till spel och ett lustigt försök som benchmark.

Vad som får mig att skriva det är att Cryteks VD, Cevat Yerli, tittar rakt in i en videokamera under en intervju för ca 1 år sedan och berättat vad jag just berättade för er. Under samma intervju diskuterade han även Cryengine 4.0 till nästa generations konsoler.

Går säkert att ordna på youtube.

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
ALLA spel ska ALLTID köpas!!!

Smart att köpa ett spel man inte vill ha?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Bättre grafik och lägre krav har utlovats.

Frågan är om det handlar om lägre krav än Crysis, eller lägre krav jämfört med grafiken man får (men i slutändan kräva mycket som fan ändå )

Permalänk
Medlem

Ska bli härligt och se hur det ser ut maxat i storstads miljö, kanske man kan besöka New York (virtuellt ). Nu vet jag ej om denna fråga redan ställts så såga mej inte :p, men kommer det vara DX11 eller har det inte avslöjats än?

Visa signatur

| NZXT S340 |
| Core i7 5820k | Kingston 16GB 3000MHz | Asus X-99A | GTX 580 3GB |
| Corsair AX850 | 2x Samsung 250GB SSD (RAID0) | 3x WD Red 3TB (RAID5) |
| Sennheiser PC360 | ASUS Xonar Essence STX | QPAD 5k | Apple Keyboard |
| Samsung 27" S27A850D + Samsung Plasma 60" |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WickeSG
Ska bli härligt och se hur det ser ut maxat i storstads miljö, kanske man kan besöka New York (virtuellt ). Nu vet jag ej om denna fråga redan ställts så såga mej inte :p, men kommer det vara DX11 eller har det inte avslöjats än?

Rent pinsamt om det inte är det!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Avstängd

Crysis ar ett skitspel och detta ser trakigare ut an originalet. Kan verklige
n nagon se fram emot den har skiten nar spel som mafia 2 kommer att vara sa mycket battre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WickeSG
Ska bli härligt och se hur det ser ut maxat i storstads miljö, kanske man kan besöka New York (virtuellt ). Nu vet jag ej om denna fråga redan ställts så såga mej inte :p, men kommer det vara DX11 eller har det inte avslöjats än?

Kanske man känner igen sig sen dom gångerna man har varit där IRL.

De vore AWSOME

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kol
Crysis ar ett skitspel och detta ser trakigare ut an originalet. Kan verklige
n nagon se fram emot den har skiten nar spel som mafia 2 kommer att vara sa mycket battre.

För Mafia och Crysis är ju så lika

Crysis är en av mina bästa spel jag någonsin spelat så jag ser verkligen fram imot 2an, bring it!

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Avstängd

Ser jävligt dåligt ut,

Inte att man fantiserar om att springa runt i en stad med en rymddräkt och leka stålmannen med plasmagevär.

Men att det finns fjortisar som drömmer om detta förvånar mig inte så mycket, de har ju helt förvriden bild om allt och sig själva.

Visa signatur

AMD Phenon II 945 @ 3,8Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8 Gb Corsair XMS2 1080Mhz | Gigabyte + Asus GTX 275 (SLI) | 2 x Samsung Spinpoint F3 1TB | FD Define R2 | Corsair TX750 | Dell 22" IPS | Genuine Windows 7 |

Permalänk
Medlem

Jag som alltid associerat crytek med fina djungel miljöer

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

Undrar om det här kan bli första spelet som min dator en utmaning?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Frågan är om det handlar om lägre krav än Crysis, eller lägre krav jämfört med grafiken man får (men i slutändan kräva mycket som fan ändå )

Det senare är jag enormt säker på och det är ju superbra.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
ALLA spel ska ALLTID köpas!!!

Du måste ha en enorm spelsamling.

OnTopic: Min dator är så dålig att jag inte ens skriver ut specs i signaturen, så Crysis är ingenting för mig. Men det skulle säkert vara intressant att testa det maxat på någons dator (ingen som är frivillig?).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sjobban112
Du måste ha en enorm spelsamling.

OnTopic: Min dator är så dålig att jag inte ens skriver ut specs i signaturen, så Crysis är ingenting för mig. Men det skulle säkert vara intressant att testa det maxat på någons dator (ingen som är frivillig?).

Syftade på att man ALLTID ska köpa sina spel och INTE ladda ner PIRAT!!!

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Syftade på att man ALLTID ska köpa sina spel och INTE ladda ner PIRAT!!!

Haha, det förstod jag.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C4ampere
Ser jävligt dåligt ut,

Inte att man fantiserar om att springa runt i en stad med en rymddräkt och leka stålmannen med plasmagevär.

Men att det finns fjortisar som drömmer om detta förvånar mig inte så mycket, de har ju helt förvriden bild om allt och sig själva.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kol
Crysis ar ett skitspel och detta ser trakigare ut an originalet. Kan verklige
n nagon se fram emot den har skiten nar spel som mafia 2 kommer att vara sa mycket battre.

En sak är säkert! Och det är att detta spel kommer äga ut alla dagens spel! Hatar när små pojkar snackar skit! presis som dom jag citerat...
"Plasmagevär"? Har du ens spelat crysis? eller har du för dålig dator,?
....................................................................................................................................
Sant att crysis är bäst i djungeln.. men vet har sagt att det bara kommer vara i New york ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av patrikringdahl
Så för dig handlar det bara om hur krävande spelet är? Inte hur snyggt eller underhållande det är? Det optimala för din del vore alltså en omskriven version av pacman som kör furmark och superpi i bakgrunden. Då blir det ju sjukt krävande. Inte särskillt kul, men sjukt krävande.

Själv tycker jag det är skitbra om de lyckats göra spelet lika snyggt / snyggare än föregångarna med minskade hårdvaru krav.

tur att du är bra på att uppfatta ironik

Visa signatur

Gigabyte DS3-EP35, E8400 @ 3800, OCZ Reaper 4Gb 8500, 8800GTS 512mb, Chill Inovations 510w

Permalänk
Inaktiv

Från tropiska öar till storstad = boring!

Permalänk
Avstängd

Det blir knappast bara storstad i Crysis 2.
Det jag är mest rädd för är ytterligare förenklingar i gameplay eftersom det även kommer till 360/PS3.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Syftade på att man ALLTID ska köpa sina spel och INTE ladda ner PIRAT!!!

Får jag lov att bjuda på en liten moralkaka till kaffet?

Permalänk
Medlem

Om man kan köra Crysis 1 med högsta grafik inställningarna. Tror ni att man kan göra det med 2an också? Eller blir det att köra lägre inställningar?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chigurh
Om man kan köra Crysis 1 med högsta grafik inställningarna. Tror ni att man kan göra det med 2an också? Eller blir det att köra lägre inställningar?

Det lär bli lägre inställningar, beroende på hur bra prestanda du hade på första. Om du hade otroligt bra på ettan bör du kunna stå kvar, men om du knappt klarade av det är det bara till att glömma.
Även om lägre inställningar kräver mindre/grafik kommer det finnas inställningar som drar top-end datorerna till knäna, var så säker.

Tror att de flesta här som hatar crysis antingen tycker att det är för svårt (dör) eller är för vana vid run-and-gun och bara springer igenom spelet. Crysis handlar om taktik, inte bara sikta och skjut.

Att det första inte var bra optimerat är skitsnack, det är helt enkelt inte ett möjligt argument.

edit: tar och utnytjar situationen lite;
Om någon spelar Crysis Wars kan ni gärna kolla upp min klan, www.swcteam.com

Visa signatur

Asus P8P78 Deluxe / 2500K@4,6 / 16GB / GTX970 / 500GB SSD / 8TB / 750W / Creative X-fi [<- Semipassiv]
Senn HD280 / BenQ BL3200PT / MBA 13" -11 / S7E