Video: Asus på Cebit 2010

Permalänk
Melding Plague

Video: Asus på Cebit 2010

Komponentjätten Asus smäller upp en av mässans största montrar och bjuder besökare på mängder av nyheter. Det vankas fullfjädrade gamingdatorer, minimala bärbara, färska moderkort och blixtsnabba grafikkort.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hjälpes vad irriterande den snubben va att lyssna på (han från asus). Den snubben borde ha gått en kurs i presentation/kommunikation innan mässan för han säger verkligen "Öhhh" hela tiden. Som att han är osäker på produkterna, men men bra video SweC!

Permalänk
Medlem

Jag tyckte han verkade väldigt kunnig dock, stör mig mer på hur han från sweclockers står och nickar förstående helatiden

Men bra videos! intressant!

Permalänk

Jepp tyckte också han verkade kunnig, iallafall till skillnad från de andra som bara läser från lappar. Jonas nickar fortfarande lite överdrivet men han är ju ny på det här med videos så var inte hård mot honom

Visa signatur

Intel 2500K | GPU? | MSI Z77A-GD45 | 8GB | Win 7 Pro 64

Permalänk
Medlem

Roligaste videon hittills ialla fall. Asus produkter är intressanta Lite mycket öhh, men han hade ju koll ändå.

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk
Medlem

Som sagt, han verkade ha bra koll på vad han pratar om.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Virre39
Roligaste videon hittills ialla fall. Asus produkter är intressanta Lite mycket öhh, men han hade ju koll ändå.

De andra kan vara riktigt roliga om man aktiverar textningsfunktionen, kolla kommentarerna i shuttle-tråden

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Jag kom direkt att tänka på Centerpartiets gamla politiker Torbjörn Fälldin med samma tröga framförande.

Med all respekt, får nog hålla med om att det var inte den mest lämpade att representera ett företag och dess produkter på en mässa. Där bör det vara någon med bättre framförhållning och mer saklighet i sammanhanget.

Ett exempel är Geoff Lyon (CEO) på CoolIT Systems som är mer i min smak av professionellt framträdanden.

Visa signatur

The WOLF is Neither People's Competitor Nor His Enemy. The WOLF is a Fellow Creature With Whom The Earth Must Be Shared.

Permalänk
Medlem

intressanta produkter! Skulle gärna gått runt lite där Men som tur är finns ju denna utomordentliga video.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Ska bli trevligt att få hem en Asus G73, om Asus kan skeppa iväg dom från sin fabrik vill säga

Permalänk
Inaktiv

Uj, vad han kämpar för att inte hans dialekt ska paja den inövade stockholmskan

Permalänk
Medlem

Ser inga moderkort Undar vad ett sånt där 5870 matrix kommer ligga på?

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

Deras gaming laptop's undrar hur dem står sig jämför med Alienware's.

Visa signatur

CPU: 3570K |Minne: 8GB Corsair Vengence|GPU: GTX 650|Chassi: Nano 304|PSU: Corsair 600W M|Kylning: Batterisyra|Mus: MX150|Tangentbord: JP|Platta: Nexus 7(2013)

Permalänk
Medlem

jag trodde alltid att 5970 bestod av 2 5870 gpuer. är det sant att det är 5850 gpuer som han sa

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HoBb3
jag trodde alltid att 5970 bestod av 2 5870 gpuer. är det sant att det är 5850 gpuer som han sa

Vanliga 5970 är 2 st 5870 med klockfrekvenserna av ett 5850. Ares tycks väl bara vara mycket högre klockat och 4gb ram?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud986
Deras gaming laptop's undrar hur dem står sig jämför med Alienware's.

Alienwares M17x är troligen bättre när du kommer upp i Crossfire 4870/SLI 280, men i basic så är G73 mycket bättre (jämför 4870 mot 5870). Försöker du komma upp i G73 specs på svenska Alienware slutar det på runt 30 lakan, och detta med standard garantin och sämre grafikkort medans G73 lägger på 22-23k minst och G73 kommer även det med mus och väska. M15x ska vi inte ens prata om.

Från staterna kostar G73 (i7 720)runt 17,5k med tull och allt, medans Alienware M17x med i7 hamnar på 21,5k innan tull (då med bättre specs fast sämre garanti) och med C2D/C2Q lite mer, så slutpriset på dem lär bli åtminstone 27000.

Alienware har däremot bättre kvalitet vad jag har hört, även om fläktljudet är högre, även om G73 för den delen inte är dålig. G73 dras också med några barnsjukdomar, så chansen är större att du får lämna in den.

Visa signatur

Alienware 14| 14,0" FHD IPS| Intel Core i7-4700MQ 2,4-3,4 GHz| Nvidia GTX 765M 2 GB GDDR5| 8 GB DDR3L 1600 MHz| 256 GB mSATA SSD + 750 GB HDD (7200 rpm)| MIN RECENSION AV ALIENWARE 14
För närvarande student på KTH. Har ni några frågor är det bara att skicka ett meddelande.

Permalänk
Medlem

Synd att ni inte tog upp nya billigare netbooks, om det finns några nya dvs? Endå dom netbooksen som folk är intresserade av.

Permalänk
Hedersmedlem

Första datorn har ju Nvidias nya grafikkortserie och den finns nästan ute i butik, men vad konstigt grafikkorten lär ju inte komma ut förens den 26/3 eller är det några gamla som fått nytt namn som 300 serien.

Asus har börjat gå in mer på designspåret nu, vet inte om det gillas eller inte.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iigloo
Uj, vad han kämpar för att inte hans dialekt ska paja den inövade stockholmskan

roligt att du märkte det, han är ju ex. skåning.

Permalänk

Heh , någon annan en jag som märkte att grafikkorten i andra delen var väldigt sneda ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk

Såg ut som om moderkortet var placerat lite snett, därav det du nämner

Visa signatur

Fractal r6 R5 3600 h115i pro 1080ti@ Accelero xtreme IV 16GB vengeance

Permalänk

jäkligt coolt med nätverksporten som man kunde fälla ut

trevligt med lite svenska också

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gammsateh
Såg ut som om moderkortet var placerat lite snett, därav det du nämner

Jo kanske att moderkortet är lite lutat men ser fortfarande farligt snett ut

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Två 5870 i värstingkortet? trodde det endast gällde för Matrix kortet?
Såg att det stod "5870 x2" men om de inte menar 5970 så får jag bara ihop det till 2 kärnor istället för de 4 som koret innehåller.

Stort misstag av Asus eller är det jag som missat något?

Visa signatur

7900GT > XFX4890 > 2xGTX480 > GTX780 > GTX1070 > RTX3070

Permalänk

Älskar Asus grejer:P

Visa signatur

Phanteks P600S | ASUS Z790-F Strix | i7 13700K | Arctic Liquid Freezer II 360 A-RGB |
RTX 4080 ROG Strix Gaming OC White | Samsung 980 PRO 1TB | Corsair 850W |
Windows 11 | Alienware AW2723DF | iPhone 14 Pro |

Permalänk
Medlem

Skönt att han inte försökte smyga med priserna på tex Ares, utan sa rätt ut att det kommer bli ruskigt dyrt.
Har träffat alldeles för många säljare som tvekar med sånt, fastän alla kan gissa sig till priset.

Visa signatur

FD Torrent | Z690 Formula | i7 12700K | 32GB DDR5 | GTX 3080 Ti | STRIX 850W | PG279Q

Permalänk

sluta nicka!
Filma produkten!
och om ni är tvungna att filma ansikten filma han som snackar ohhhh!

tack för filmen annars

Visa signatur

specc.
i7 920, 570, intel ssd. fulltower FD.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkwithin
sluta nicka!
Filma produkten!
och om ni är tvungna att filma ansikten filma han som snackar ohhhh!

tack för filmen annars

Tror inte någon på Sweclockers har Journalistutbildning. Kan vara bra att ta hänsyn till.
De kanske borde leta efter någon med det dock^^

Visa signatur

7900GT > XFX4890 > 2xGTX480 > GTX780 > GTX1070 > RTX3070

Permalänk
Medlem

ASUS område var imponerande men Intels hall, OJOJOJ säger jag bara! Hoppas ni lägger upp något kul därifrån också. Tack för video, alltid kul.

Permalänk
Medlem

Någon annan som tycker att de två är väldigt lika varandra?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkwithin
sluta nicka!
Filma produkten!
och om ni är tvungna att filma ansikten filma han som snackar ohhhh!

tack för filmen annars

Citat:

Ursprungligen inskrivet av carlssonn
Tror inte någon på Sweclockers har Journalistutbildning. Kan vara bra att ta hänsyn till.
De kanske borde leta efter någon med det dock^^

Ni yrar i er okunskap.

Det är faktiskt så att Jonas Thörnqvist tvärtom har en intervju-teknik som mer eller mindre är vedertagen.

Jag ska förklara för er:
Han nickar för att det blir mycket enklare i redigeringssammang att klippa filmen om det bara är intervjuobjektet som låter.
Att nicka ger effekten, att den som blir intervjuad får feedback undertiden som personen pratar, att reportern är med på vad som sägs.

Hade inte Jonas gjort så eller någon annan reporter heller för den delen hade vi fått massa ja, mmm, jo och så vidare i filmen och det är en pina att klippa ut dem. Detta är en teknik som används flitigt just för att slippa det arbetet.

Däremot kan jag hålla med om att kameraföringen kunde ha varit lite bättre, haft endast fokus på produkterna och intervjuobjektet. Bristen på detta gör att Jonas huvudrörelser kan uppfattas som lite störande, tyvärr, men det ligger på personen bakom kameran.

För övrigt tycker jag att är kanonfint av er på Sweclockers-redaktionen att ni kör med filminslag. Uppskattas och ger en helt annan bild av reportage/recensioner.

/K

Visa signatur

"If you survive, please come again." - Apu
De eller dem?