Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2007

196.75 tillbakadragen

Halloj

Tänkte bara höra om ni sett detta:
http://www.engadget.com/2010/03/05/nvidia-pulls-196-75-driver...

Har ni inte så ta detta som en liten varning. Jag kör nVidia på min andraburk, som tur är har jag inte uppgraderat drivisarna.

Nån som haft några problem här?

EDIT: oops, detta dök tydligen upp på frontpage Jag måste tydligen skaffa glasögon.

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Jan 2005

Haj...givetvis så lyckades jag plocka ner den nya uppdateringen tidigare när den kom hellt oviss om problemet med den.

Jag har haft problem iaf och undrar hur jag ska gå till väga nu!

Satt och spelade som vanligt efter en liten stund blev bilden kass, flimmrade o jäkligt skummt bara, fick felmedelande att video drivrutinerna hade slutatfungera med har blivit återställda...game on...sen bsod.

Nu kan jag inte göra nått alls som innebär höjda temps på grafikkortet...har downgradat till en tidigare drivrutin men problemet existerar fortfarande. Kollade temps och körde ett stabilitets test med hjälp av furmark och efter ett par sekunder när tempsen gått upp ett par grader hängde sej datorn.

Vad gör jag? har det haft med drivrutinerna att göra?

Använder w7 64bit

Grafikkort är ett 8800GTX

Kortet har alltid körts med standard clock.

Tidigare drivrutin som jag tror ligger bakom är just 196.75, numera kör jag på 196.21.

Tack på förhand //Adam

Har hittat förpackningen inkl kvitto till kortet...återstår o se hur det är med garanti tiden ^_^