drivrutinsproblem? gtx 260

Permalänk
Medlem

drivrutinsproblem? gtx 260

Hej har lite problem med mitt gtx 260 (om nu problemet ligger där) det är så att vid användning av min dator så med jämna mellanrum (ca 1 gång varannan timme, har inte riktigt tagit tid) så blir skärmen svart i ett par sekunder o sen kommer bilden tillbaka tillsammans med ett meddelande nere vid högra hörnet att grafikdrivrutinen slutade svara och har återställts.

så då har ja tänkt att de måste vara nåt fel där så jag har varit inne på nvidias hemsida och försäkrat mig om att jag har tillräckligt uppdaterade drivrutiner. dock så kvarstår problemet och har gjort så i ett par veckor, de har igentligen inte varit ett sådär jätteproblem bara mest störande om timingen på återställningen har varit dålig.

men alldeles nyss så blev skärmen svart utan att komma tillbaka vilket resulterade att jag tröck på datorns reset knapp vilket löste "svartbilden" så frågan är väl vad jag bör göra för för att helt kunna lösa problemet. om de är nån som haft liknande erfarenhet och såvidare, samt om när man installerar om drivrutiner ska man avvinstallera existerande eller räcker de med som jag har gjort att tanka ner och bara installlera in.
har windows 7 -64 bit.

vet int om mer hårdvaru info krävs men de är bara att säga te så lägger ja till de
mvh oscar (sorry för wall of text)

Visa signatur

Intel i7 920 @ 3.33 GHz | Asus P6T Deluxe V2 | EVGA GTX 780 | Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 12GB | CM HAF 932 | Corsair TX 650 W | Windows 7 |

Permalänk
Medlem

Detta kommer förmodligen inte hjälpa dej eftersom de inte verkar va samma problem som ja hade en gång i tiden, men ja fick samma symptom (svart blinkande skärm) dock utan ruta med info om att drivrutinen återställts. I mitt fall va de uppdaterings kretsen i skärmen som började ge upp (viewsonic vx922).

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club