Permalänk

Flasha BIOS?

Hej!
När jag var 14 (två år sedan) köpte jag en färdigbyggd konsument-skit-dator. Då var den bra, tror jag, men i alla fall så nu har jag ju lärt mig mycket om datorer och därför börjat uppdatera mina komponenter men jag vill överklocka min processor nu men detta är omöjligt pga att det är en konsument dator, därför borde väl det hjälpa att flasha bioset? Då borde jag väl kunna överklocka? Om möjligt, hur gör jag? Som ni ser flaskhalsar både minne och processor i spel.

AMD Phenom X4 9500 @2,2 Ghz
Skit Acer moderkort: Chip RS690 Sydbrygga: SB600 (enligt CPU-Z)
4 Gb ddr 2 tydligen 333 Mhz!!
ATi HD 5770
Corsair TX750
WD Black 640 GB
Cooler Master HAF 932

Permalänk
Medlem

Du måste byta moderkort för att kunna överklocka.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av muppens
Du måste byta moderkort för att kunna överklocka.

Okej, synd. Har inte en massa pengar till sånt liggande här direkt

Permalänk
Medlem

Re: Flasha BIOS?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NisseVista
Hej!
När jag var 14 (två år sedan) köpte jag en färdigbyggd konsument-skit-dator. Då var den bra, tror jag, men i alla fall så nu har jag ju lärt mig mycket om datorer och därför börjat uppdatera mina komponenter men jag vill överklocka min processor nu men detta är omöjligt pga att det är en konsument dator, därför borde väl det hjälpa att flasha bioset? Då borde jag väl kunna överklocka? Om möjligt, hur gör jag? Som ni ser flaskhalsar både minne och processor i spel.

AMD Phenom X4 9500 @2,2 Ghz
Skit Acer moderkort: Chip RS690 Sydbrygga: SB600 (enligt CPU-Z)
4 Gb ddr 2 tydligen 333 Mhz!!
ATi HD 5770
Corsair TX750
WD Black 640 GB
Cooler Master HAF 932

Minnena körs i 667mhz och din cpu flaskar inte så jättemkt. så tror knappt du behöver klocka just nu. ska du ändra ngt så köp nytt moderkort istället. tror de hade hjälpt dig mer

Visa signatur

HAF 932 | Corsair H100i Pro RGB | Asus Z370-G Gaming | Intel i7 9700K @4.9GHZ | Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 3200mhz | Gainward Nvidia RTX 3080 10GB | Samsung 970 EVO PLUS 250GB