Permalänk
Medlem

Detta har säkert frågats många gånger, men vet inte direkt vad man ska söka på, så här kommer frågan igen!:
Jag är ungefär 8 timmar in i spelet, chapter 5 om jag vill minnas.
Frågan är, när är det värt att uppgradera vapen och liknande?
Eller skall man bara köra på med saker man hittat fram tills man kommer till det öppna fältet där man kan göra "uppdrag", ungefär 20 timmar in.
Vet att folk pratar om det iaf.
Tack på förhand!

Visa signatur

xellos: i7 920 @ 3,9 GHz | Asus P6T Deluxe V2| Corsair 1000W | Corsair 6GB 1600MHz DDR3 | PowerColor ATI 4870x2 x2 CrossFire | Creative SB Xtreme Gamer | 60GB SSD + 500GB Sata II | Samsung t220 x2

Permalänk
Skrivet av Hasseboy:

Detta har säkert frågats många gånger, men vet inte direkt vad man ska söka på, så här kommer frågan igen!:
Jag är ungefär 8 timmar in i spelet, chapter 5 om jag vill minnas.
Frågan är, när är det värt att uppgradera vapen och liknande?
Eller skall man bara köra på med saker man hittat fram tills man kommer till det öppna fältet där man kan göra "uppdrag", ungefär 20 timmar in.
Vet att folk pratar om det iaf.
Tack på förhand!

Du behöver inte uppgradera vapnen, gör inte så jätte stor skillnad i början imo.
I slutändan spelar det ingen roll vilket vapen man har, alla uppgraderas till "ultima weapon" till slut (efter trapehezedron används som catalysist vid andra stjärnan på vapnet).
Men du har som inte något annat att spendera alla items på, så jag tycker du kan uppgradera lite, men inte till överdrivt, spara de lite bättre (1000+xp items) till lite senare då du vet vilka karaktärer du vill ha i ditt primära team och vilkas vapen du ska uppgradera först

that's just my 2 cents

Permalänk
Medlem

Kan ej komma igång =/
Haft spelet i en månad nu, men har inte mer än 2-3 timmar played..Älskar de äldre spelen, nån som har nåt tips? hehe

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk

Sätt dig ner och kötta dig igenom till mission 11 (kommer inte riktigt ihåg vilket det är, men då man kommer till det stora öppna fältet). Fram till dess tyckte jag spelet var rätt så ensidigt och halvtråkigt (bortsett från storyn då ).

Det är då jag tyckte det blev kul... det enda är att det tar väll en 30 timmar att komma tid

Lycka till!

Permalänk

Jag kommer inte förbi Enki / Enlil hatar den fighten

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av RedFLip:

Kan ej komma igång =/
Haft spelet i en månad nu, men har inte mer än 2-3 timmar played..Älskar de äldre spelen, nån som har nåt tips? hehe

Spelet kommer vara lika enformigt och tråkigt i flertalet timmar framöver, jag orkade "hålla andan" i runt 20h speltid, men nu orkar jag inte pina mig igenom mer tunnlar.
Kommer väl ta upp spelandet någon gång i vinter när man inte har någonting alls för sig.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield