Föra över en "halv" torrent till en anna dator?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2009

Föra över en "halv" torrent till en anna dator?

Hej!

Först och främst vill jag inte att någon ska säga att det är olagligt, för den torrent jag kommer vilja ha hjälp med är en laglig....

Nu är det så att jag har laddat ner en torrent som består av några filer. Endast 15% blev klar, och jag vill nu fortsätta ladda ner torrenten, fast på en annan dator. Går det på något sätt att kopiera filerna och torrentfilen till en annan dator och fortsätta ladda ner den?

/Tack på förhand!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2009

Jag kan tilläga att jag har vista på ena datorn och windows 7 på den andra.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2002

Ja inga problem.

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2009
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Ja inga problem.

´

Kan du förklara hur?

Är det bara att kopiera mappen med torrenten i och sedan öppna torrentfilen och välja den kopierade mappen?

Tacl för snabbt svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mellansverige
Registrerad
Feb 2006

japp, svårare än så är det inte.

Du laddar bara ner till samma mapp så fortsätter den där den slutade.

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Apr 2007

För att inga som helst missförstånd skall ske så kan man ju tillägga att det rekommenderas att låta klienten kolla igenom mappen efter befintliga filer (t.ex. genom Force re-check i µTorrent), rikseras annars att man laddar ner samma filer och ersätter befintliga o man har udda inställningar.

Vidare går det naturligtvis att stryka de filer som redan är nedladdade, manuellt. Men en recheck är enligt många smidigast och bäst.

Tackar P-NILZ för gott skratt.

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.