Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sala
Registrerad
Okt 2009

är detta säkert?

jag undrar om det är säkert att flasha sitt grafikort?
det jag tänkt göra är följande:
tänkte mej att jag laddar ner ati bios editor, sen laddar jag ner gpu-z och kopierar mitt bios från grafikortet.
trycker in det i bios editorn och drar på spakarna som tillåter mej att klocka mycket längre.för nu är maxgränsen 775mhz.vill kanske sätta gränsen vid 1000.

men mitt problem är att jag inte riktigt vågar göra detta.kommer det att hända något när man flashar?
läste lite i programmet och det är tal om någon nyckel som inte kommer kännas igen om man drar i de där två spakarna och flashar kortet.
kommer det vara samma kort och bios(för har tänkt mej använda mitt egna bios)när man har bytt??

har ett xfx radeon hd 5850 frabiksöverklockat men det ska väl inte vara några problem?
jag har läst guiden om flashing men tyckte inte att jag fick svar på mina frågor där, därför vänder jag mej till er.
kort och gott: kommer jag att förstöra något om jag flashar??eller kommer det vara precis som förut bara de att spärren inte finns där?

mvh

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
:D
Registrerad
Aug 2006

Om du flashar in klockfrekvenser som kortet inte klarar så kan det bli svårt att använda kortet, men det kanske säger sig självt?

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sala
Registrerad
Okt 2009

ja men jag menade att jag skulle höjja spärren

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Sthlm
Registrerad
Sep 2009

Varför inte testa å köra med MSI Afterburner på den klockfrekvensen du vill ha ett tag för att se om den pallar med det. Överklockade korten från XFX har väll inte någon spärr.

Jag har testat med 900/1200@1.2V på mitt XFX BE men tycker tempen sticker iväg samt att fläkten låter avsevärt mer. Finns ju alltid en risk med å flasha.

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sala
Registrerad
Okt 2009
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leon1
Varför inte testa å köra med MSI Afterburner på den klockfrekvensen du vill ha ett tag för att se om den pallar med det. Överklockade korten från XFX har väll inte någon spärr.

Jag har testat med 900/1200@1.2V på mitt XFX BE men tycker tempen sticker iväg samt att fläkten låter avsevärt mer. Finns ju alltid en risk med å flasha.

jo jag har redan testat med afterburner jag har en spärr på 775mhz