Får inte internet att fungera efter formatering!

Permalänk

Får inte internet att fungera efter formatering!

Tjena! Nu är det såhär att jag fick en bärbar dator av flickvännen när hon fick en ny! Datorn i fråga är en HP nx5000. Och fick en bra ide igår och kom fram till att jag skulle formatera om den! Men när jag var klar med det så kom jag på att jag inte har några skivor till den men trodde det skulle lösa sig ändå men icke! googlade och hittade en sida där det fanns drivisar och la dom på usb minne sen instalerade på bärbara men trotsallt fungerade det inte!
Så nu bestämde jag mig för att fråga folk som kanske har mer erfarenhet än mig när det gäller sånthär! Skulle någon kunna hjälpa mig?:)

Tacksam för all hjälp!

Visa signatur

What was your favourite single player Quake level? One of the forty identical greenish-brown castles or one of the forty identical brownish-green castles? - Ben Croshaw

Permalänk
Medlem

Verkar finnas flera olika modeller med olika nätverkskort men antar att du provat med de olika som fanns här?
http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareInde...

Du nämnde inte vilket operativsystem du körde heller, kan vara bra att veta det.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk

Jag kör Windows Xp Home Preimum!

Visa signatur

What was your favourite single player Quake level? One of the forty identical greenish-brown castles or one of the forty identical brownish-green castles? - Ben Croshaw

Permalänk

Och testade inte alla dom men sätter igång med det nu då!

Visa signatur

What was your favourite single player Quake level? One of the forty identical greenish-brown castles or one of the forty identical brownish-green castles? - Ben Croshaw

Permalänk
Medlem

Kan nästan garantera att någon av dem kommer får fart på det igen
Lycka till.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk

Tackar så mycket! ska se om det funkar!:)

Visa signatur

What was your favourite single player Quake level? One of the forty identical greenish-brown castles or one of the forty identical brownish-green castles? - Ben Croshaw

Permalänk

Kan det inte bli krångel om jag instalerar alla?

Visa signatur

What was your favourite single player Quake level? One of the forty identical greenish-brown castles or one of the forty identical brownish-green castles? - Ben Croshaw

Permalänk

Nope.

Den som installeras kommer vara den rätta, det händer ingenting om du försöker med fel drivrutin.

Du märker vilken som går in.

Kika sedan i enhetshanteraren på nätverkskortet.
kortkommando "win tangenten+Pausbreak"

Permalänk

jag kollade med Siw och där stog det PRO/wireless 2200
och dom drivisarna har jag instalerat konstigt att det ändå inte funkar >_<

Visa signatur

What was your favourite single player Quake level? One of the forty identical greenish-brown castles or one of the forty identical brownish-green castles? - Ben Croshaw

Permalänk

Har du tittat i enhetshanteraren, hur ser det ut där inga gula "?" eller "!"...

Permalänk

Jo 4 st!. Buetooth by hp. Ethernet-Styrenhet-Ljudstyrenhet för multimedia. Styrenhet för lagringsenhet.

Visa signatur

What was your favourite single player Quake level? One of the forty identical greenish-brown castles or one of the forty identical brownish-green castles? - Ben Croshaw

Permalänk

Har fått igång det nu! Tackar så mycket för hjälpen!

Visa signatur

What was your favourite single player Quake level? One of the forty identical greenish-brown castles or one of the forty identical brownish-green castles? - Ben Croshaw