Permalänk
Medlem

WP-admin utan CSS?

Plötsligt när jag loggade in på min blogg var all layout försvunnen, det verkar inte som om den har läst in vare sig css eller div's. All text är samlad i en lång kolumn längst till vänster och resten av sidan är vit. Längst ner står att Javascript måste vara igång och det är det. Sidan fungerar vare sig i Firefox eller IE8 men en annan blogg som jag administrerar fungerar utmärkt.

Inläggen har inte påverkats utan det är bara administrationen som kajkat ut. Någon som råkat ut för detta?

Edit: Bah, felet åtgärdat genom att jag rullade tillbaka functions.php, image.php och single.php i tema-katalogen. Hur fasen kan de påverka wp-admin.php???

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zarkov
Edit: Bah, felet åtgärdat genom att jag rullade tillbaka functions.php, image.php och single.php i tema-katalogen. Hur fasen kan de påverka wp-admin.php???

Det är väl helt enkelt så att wp-admin.php beror på dessa filer. Jag antar att functions.php innehåller vissa tema och template relaterade funktioner, vilken inte är helt orimligt att även admin delen av Wordpress använder sig av, samma gällder antagligen för både image.php och single.php.

Permalänk
Medlem

Man ska inte mecka med original thema filerna längre upp i hiearkin utan skapa en egen katalog under:

/wp-content/themes/mitt_thema

Där "mitt_thema" är katalogen du skapar och lägger alla egen gjorda thema filer.

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.