Permalänk
Medlem

nytt grafikort hjälp

Hejsan, nu är det dags att skaffa nytt grafikkort men jag vet inte riktigt vad för grafikkort är bäst för just min dator, datorn används just nu till att spela modern warfare 2 och BF bad company 2. I BF ligger jag på runt 35 fps med nuvarande graff med nästan alla settings på low. Priset på kortet ska ligga runt 1500-2000 och ha 2st DVI portar.

datorn innehåller:
AMD Atholon 64 X2 dual core 6000+
Gainward GeForce 9600GT 1GB
Motherboard ASUS M2N-SLI
4GB Ram

Permalänk
Avstängd

Du kan ju kolla lite på typ 5770, det drar lite ström, presterar bra och har DX11...

MVH

Permalänk
Medlem

En ny CPU tror jag skulle göra bättre skillnad än ett nytt grafikkort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Superlight
En ny CPU tror jag skulle göra bättre skillnad än ett nytt grafikkort.

Tror jag inte, 9600 är inte ett speciellt kraftigt kort, långt under tex 8800 och det klarar vilken dualcore som helst av att driva.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av InluZion
Du kan ju kolla lite på typ 5770, det drar lite ström, presterar bra och har DX11...

MVH

Okej men ett 5770 skulle inte min cpu flaska för mycket med eller? vill ju ha ut så mycket som möjligt av kortet.

Tänkte också på om ett 4890 skulle vara något? vet inte om jag behöver ha dx11 och har läst att 4890 skulle vara bättre?

Permalänk
Medlem

Har nu hittat ett 5770 jag tror skulle funka, tror ni detta skulle passa bra till min rigg?
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=579053