Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
arvika
Registrerad
Maj 2009

Ati overdrive, ccc

Tjenare

Jag har ett ati radeon 4770 kort, och gick in på ccc overdrive, där tryckte jag på auto tune som beräknar den rekommenderade klock hastigheten automatiskt. Den glocka upp ganska bra och det jag undrar är om den är pålitlig, alltså att inte grafikkortet blir för varmt när man ska spela o går sönder..?

Undrar även varför det står att gpu klockan är på 820 där uppe och sen där nere (Aktuella värden) så står det att den är 250

länk http://data.fuskbugg.se/skalman01/-gpu.png

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Märsta
Registrerad
Nov 2006

Risker finns ju alltid när man överklockar, men om man har bra kylning och luftflöde i datorn så är det inget större problem. Den automatiska överklockar inte fullt heller, den lämnar alltid lite utrymme kvar för att vara på säkra sidan.
Den aktuella värden som du har på 250 är när datorn inte kör i något 3D program så sänker den ner hastigheten för att spara ström.

*CPU: Amd FX 8350 4,5Ghz. *Moderkort: MSI 990FXA-GD65. *Grafikkort: Radeon R290X. *Minne: 4x4096GB DDR3 1333Mhz. *OC: Windows 7 Ultimate 64-bit.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
arvika
Registrerad
Maj 2009

oh okej bra kylning vettefa* men har hört att mitt chassi kyler bra ( Cooler master haf 922) men har inga extra fläkter till graffekortet eller något utan kör med standar

Men det ska nog gå bra ändå med dessa inställningar Tack iaf och när jag ändå skriver , vilken tempratur är dugligt när man har klockat ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Märsta
Registrerad
Nov 2006

Den ska inte gå över 100 grader om vi säger så iaf
Men acceptabla temperaturer är väll 60-80 grader nånstans

*CPU: Amd FX 8350 4,5Ghz. *Moderkort: MSI 990FXA-GD65. *Grafikkort: Radeon R290X. *Minne: 4x4096GB DDR3 1333Mhz. *OC: Windows 7 Ultimate 64-bit.