Inaktivera en skärm enklast?

Permalänk
Medlem

Inaktivera en skärm enklast?

Jag har en projektor jag ska se på film med. Den är ikopplad till datorn.
Här är mitt i-lands problem..

Jag vill kunna inaktivera min bildskärm jag har till datorn och aktivera den andra skärmen så den är primary.

Eller iaf inaktivera datorskärmen på något sätt. Den ska hur som helst vara släckt.

Detta hade jag hoppats kunna göra med ett knapptryck typ.
Borde finnas något sånt enkelt program.. Kanske ni kan tipsa mig om ni vet nåt!

Permalänk
Medlem

Det är ju bara högerklicka på skrivbordet o sen egenskaper om du kör xp. eller skärmupplösning om du kör W7. Men du kanske ville ha ännu lättare.

Då får du nog göra en profil i antingen catalyst eller nvidias motsvarighet o sen sätta en dekstop ikon för att aktivera profilen.

Permalänk
Medlem

Precis. Hade velat haft det så enkelt som kanske trycka F12 så görs allt detta?

Jag hittar inte vart man gör profiler någonstans.. Någon som kan hjälpa till? Eller har något annat bra knep?

Permalänk
Medlem

Windowstangent + P om du kör Win 7 (vet inte om det funkar i vista)

Visa signatur

Citera för svar!
MB Asus P8P67 Pro CPU i5 2500K + NH-U12P SE2 GPU HD6950 2GB RAM 16GB Ljud M-Audio Audiophile 2496 HDD 4 X 2TB + 250GB SSD system PSU HX750W Chassi NZXT H2 Skärm 2X Benq G2250
Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

vad har du för grafikkort? ATI, Nvidia eller Intel? Med ATI så går det göra profiler i Catalyst control center som man kan byta med kortkommandon. Vet inte hur det funkar på de andra.

Permalänk
Medlem

Jag har ett nvidia 8600 gt kort.
Kör windows 7. Ska prova windowstangent + P när jag kommer hem!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raz0r-X
Jag har ett nvidia 8600 gt kort.
Kör windows 7. Ska prova windowstangent + P när jag kommer hem!

Har man ait-kort kan man lätt göra genvägar för vilken konfiguration man ska ha. Kanske nvidia har något liknande?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sdhoirm
Windowstangent + P om du kör Win 7 (vet inte om det funkar i vista)

klockrent! Precis som jag ville ha det!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raz0r-X
klockrent! Precis som jag ville ha det!

Det glädjer mig

Visa signatur

Citera för svar!
MB Asus P8P67 Pro CPU i5 2500K + NH-U12P SE2 GPU HD6950 2GB RAM 16GB Ljud M-Audio Audiophile 2496 HDD 4 X 2TB + 250GB SSD system PSU HX750W Chassi NZXT H2 Skärm 2X Benq G2250
Inet Fraktfritt