Osäker ang. överklockning

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2010

Osäker ang. överklockning

Först och främst, ny medlem här på sweclockers.com, läst många av eras guider för överklockning m.m,
dom flesta väldigt bra skrivna och har varit till mycket hjälp för mig som är lite av en nybörjare.

Så till frågan,

klockade mitt GF 8800GT tidigare, kom upp till 680/1020 utan problem.
Höjning av core gav dock "artifacts".
Hur som helst, var tvungen att försöka lite till på memory, hade inte fått några "artifacts på den punkten ännu,
kör 3dmark som vid start på graphics test 1 gick åt skogen, allt drogs ihop. Stängde av tester direkt, provade med några spel, samma sak.
Gjorde en omstart på datorn som tydligen hjälpte, 3dmark + spel funkade som förut.

Är dock aningen oroad över detta, tror ni grafikkortet kan ha fått skador, eller är detta helt enkelt en del av mitt nyvunna intresse?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2008

Antagligen inga bestående men på grafikkortet. Förutsätter att du nu kör på en lägre klock än när artefakterna uppstod?!

Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Grästorp
Registrerad
Jan 2003

Krasher, artefacts, Bluescreen osv är en del av vardagsmaten för en överclockare. välkommen i gänget!

(självklart ska man inte få ovanstående när man väl ställt in allt för 24/7 användning...)

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2010

Som jag trodde, var tvungen att få det bekräftat.

propan - Ja, som sagt 680/1020 fungerade bra, ska köra fler tester dock, hann inte testa klart igår kväll pga brist på tid.

Tackar för snabba svar.