Permalänk
Medlem

lagg med hdmi

Har precis köpt en ny tv (philips 8084 47") och är jättenöjd med den än så länge.
Problemet är att varje gång jag ska kolla på film 1080p eller 720p eller vad som helst så små laggar det med jämna mellanrumm, även ljudet hänger inte med ibland. får även konstiga eftersläpningar.
Jag har en bra dator så det har inget med hårdvaran att göra. kan det vara hdmi kabeln som jag köpte på ullared? 10m för 130kr

Permalänk
Rekordmedlem

Det finns en videoprocessor i tvn, den tar lite tid att behandla bilden så den kommer ut synk, stäng av den. kabeln har inget med signalfördröjning att göra, 10m ger nån uS helt försumbart.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrqaffe
Det finns en videoprocessor i tvn, den tar lite tid att behandla bilden så den kommer ut synk, stäng av den. kabeln har inget med signalfördröjning att göra, 10m ger nån uS helt försumbart.

var hittar jag det då har letat överallt i menyerna som jag kan se.

Permalänk
Testpilot

Via hem-menyn (tryck på husknappen) ska du lägga till en enhet, välj dator och rätt HDMI-ingång så får du optimala inställningar för just en dator. Hackar det fortfarande är det nått fel på din dator som inte orkar med filmerna.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]