Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
gbg
Registrerad
Nov 2005

lagg med hdmi

Har precis köpt en ny tv (philips 8084 47") och är jättenöjd med den än så länge.
Problemet är att varje gång jag ska kolla på film 1080p eller 720p eller vad som helst så små laggar det med jämna mellanrumm, även ljudet hänger inte med ibland. får även konstiga eftersläpningar.
Jag har en bra dator så det har inget med hårdvaran att göra. kan det vara hdmi kabeln som jag köpte på ullared? 10m för 130kr

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Det finns en videoprocessor i tvn, den tar lite tid att behandla bilden så den kommer ut synk, stäng av den. kabeln har inget med signalfördröjning att göra, 10m ger nån uS helt försumbart.

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
gbg
Registrerad
Nov 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrqaffe
Det finns en videoprocessor i tvn, den tar lite tid att behandla bilden så den kommer ut synk, stäng av den. kabeln har inget med signalfördröjning att göra, 10m ger nån uS helt försumbart.

var hittar jag det då har letat överallt i menyerna som jag kan se.

Trädvy Permalänk
Testpilot
Plats
Norrköping
Registrerad
Sep 2002

Via hem-menyn (tryck på husknappen) ska du lägga till en enhet, välj dator och rätt HDMI-ingång så får du optimala inställningar för just en dator. Hackar det fortfarande är det nått fel på din dator som inte orkar med filmerna.

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 8GB][Gigabyte GeForce GTX 970 G1 Gaming]