Permalänk
Medlem

HJÄLP, vägrar boota

Hej alla, jag är i ett stort behov utav hjälp. Det är så att jag har köpt en nytt grafikkort till min dator (HD5770) och nu så vägrar datorn att starta..

Varje gång jag trycker på start knappen så står datorn och rebootar sig självt hela tiden, vad är felet? Den startade några gånger när jag hade mus, tangentbord och ethernet urkopplat.. Nu vägrar den starta alls!?

Update:

Varje gång jag ska starta datorn så "rebootar" den sig självt 15 gånger, varje gång, innan den helt startar upp..

Är dett något allvarligt att se över?

Jag kan återkomma med en film

Permalänk
Medlem

Har du kopplat in alla strömkontakter i graffekortet? Vad har du för nätaggregat?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jocke92
Har du kopplat in alla strömkontakter i graffekortet? Vad har du för nätaggregat?

Jag har ju det! corsair 550w

kan tillägga att om jag väntar på den och låter den reboota sig själv som den gör ett par gånger så startar den efter ett tag :S

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maxzzen
Jag har ju det! corsair 550w

kan tillägga att om jag väntar på den och låter den reboota sig själv som den gör ett par gånger så startar den efter ett tag :S

DU svara inte på hans första fråga om du kollat att alla kablar va inkopplad.
nästa sak du kan göra är att testa grafikkortet i annan dator får du samma symtom där så är det garanterat grafikkortet som är paj. OBS: detta skall du endast göra om du kollat att alla kablar är instoppade som dom ska.
har kontakten 8+6 stift ska du se till att du har strömkontakter som har dom stiften annars så är det mycket väl detta som är problemet
dom grafikkort som har kommit exempel mitt 4870 har 2*6 stift , och jag har hört nått om att nyare grafikkort har fler stift en dom äldre så kolla upp

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kockski
DU svara inte på hans första fråga om du kollat att alla kablar va inkopplad.
nästa sak du kan göra är att testa grafikkortet i annan dator får du samma symtom där så är det garanterat grafikkortet som är paj. OBS: detta skall du endast göra om du kollat att alla kablar är instoppade som dom ska.
har kontakten 8+6 stift ska du se till att du har strömkontakter som har dom stiften annars så är det mycket väl detta som är problemet
dom grafikkort som har kommit exempel mitt 4870 har 2*6 stift , och jag har hört nått om att nyare grafikkort har fler stift en dom äldre så kolla upp

Första frågan, jag har kopplat kablarna ja

Det står såhär imanualen; for good connection "connect two individual PCI express (6pin) power cables directly from the power supply to each individual connector on the card"

bad connection; This card does not support the use of two 4pin to one 6 pin cable converter for these graphics card. They are only designed to work with high performance power supplies using 6 pin power cable

Men jag finenr bara en 6 pin anslutning på kortet

Permalänk
Medlem

Förresten, vilka sladdar är det som ska vara ikopplade från psu.n till moderkortet?

Permalänk
Medlem

Det ska bara va en 6-pin enligt bilder på google.

edit: Det ska vara en 4-pins vid cpun alternativt en 8-pin och en 24-pins

Permalänk
Medlem

Piper moderkortet när du startar datorn?
Om det är något annat än ett kort pip kan du ju kolla vad det innebär i manualen.

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jocke92
Det ska bara va en 6-pin enligt bilder på google.

edit: Det ska vara en 4-pins vid cpun alternativt en 8-pin och en 24-pins

Jag har kopplat allt som det ska då, kan inte förstå vart felet ligger?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
Piper moderkortet när du startar datorn?
Om det är något annat än ett kort pip kan du ju kolla vad det innebär i manualen.

Nej inget pip, datorn bara bootar om med jämna mellanrum med kanske 1-2 sekunders tid

Permalänk
Medlem
Permalänk

Om du byter tillbaka till gamla kortet, funkar allt bra då?

Hade en dator en gång i tiden som höll på lite sådär. Då var det en strömspik som fuckat antingen psu:n eller mobot. Det hände inget onormalt när du bytte? Nån statisk elektricitet eller liknande?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av windowlicker
Om du byter tillbaka till gamla kortet, funkar allt bra då?

Hade en dator en gång i tiden som höll på lite sådär. Då var det en strömspik som fuckat antingen psu:n eller mobot. Det hände inget onormalt när du bytte? Nån statisk elektricitet eller liknande?

Det gamla kortet (gf6600) har ingen psu anslutning då det ej krävs, och ja det funkar helt normalt med det ikopplat..

Vad jag märkte så hände inget onormalt vid installation osv, kortet funkar helt normalt efter uppstart och allt.. bara väldigt skumt att den inte startar upp normalt..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maxzzen
Det gamla kortet (gf6600) har ingen psu anslutning då det ej krävs, och ja det funkar helt normalt med det ikopplat..

Vad jag märkte så hände inget onormalt vid installation osv, kortet funkar helt normalt efter uppstart och allt.. bara väldigt skumt att den inte startar upp normalt..

Jag har samma problem med mitt XFX HD5770, svart skärm! Mitt gamla funkar fint. Googlat hur mycket som helst, många verkar ha problem som kör med P965 chipset, Även endel med AMD cpu har problem. Jag har provat flasha bios till 1.8 och 1.93b. Allt fungerar som vanligt med mitt gamla 8600GT... Jag hoppas det är ett bios problem, kontaktade MSI idag. Har svårt att tro att det är min PSU som inte orkar, har provat koppla ur HDDar, DVD, fläktar, inget funkar!

MSI P965 Platinum
Intel Core 2 Duo E4500 2.2GHz Socket
OCZ Platinum DDR2 PC6400 2048MB
Hiper ATX 580W

Någon som har en bra lösning ?