PS3 Slim kopt i USA 110-240V

Permalänk

PS3 Slim kopt i USA 110-240V

Hallo!

Jag har kopt en PS3 Slim 120GB har i USA som jag kommer ta med mig hem och redan innan jag kopte den visste jag att jag troligtvis skulle vara tvungen att kopa en power converter nar jag kom hem. Men nar jag surfade omkring lite pa natet hittade jag denna diskussion: http://www.amazon.com/Slim-power-supply-input-voltage/forum/F...

Dar diskuterar de hurvida PS3:an gar pa aven 240V och da hade en hemsida plockat isar en for att undersoka saken: http://www.ifixit.com/Teardown/PlayStation-3-Slim/1121/2 (scrolla ner till step 12)

Sa, min fraga lyder: stammer detta? Nagon hemma i Sverige som kopt en Slim och kort den hemma utan en konverterare? Vill helst inte att den ska brinna nar man pluggar in den hemma...

EDIT: Las lankarna.

Visa signatur

"Är det här spermabussen till Tallinn?
Det blev alldeles tyst, då har vi kommit rätt!"

Permalänk
Medlem

Borde stå på konsollen någonstans vad den kan ta emot för spänning?

Visa signatur

| Skärm: LG 23" LED E2350v-PN | Chassie: Silverstone Raven RV 02 | Nätagg: Corsair HX 750w PSU | Moderkort: Asus P7P55D-E PRO | Cpu: Intel Core i5 Quad - 750 | Noctua NH-D14 | Minne: Corsair Dominator DHX 1600MHz DDR3 20gb | Grafik: Powercolor Radeon HD 5870 1GB GDDR5 | HDD: Intel X25-M SSD 80GB, WD Caviar black 1TB |
Psn: Joi_

Permalänk
Medlem

Jag vet inte hur ps3 är men men.

Nätagregatet sitter väll på sladden till ps3 va?
då borde du kunna byta ut bara sladden till en 230v

Du måste köpa ett specielt 110v agregat om de inte är så och det ärinte specielt billigt :/

bestälde en ets maskin från usa va tvungen att ha de :/

Permalänk

Som sagt, eftersom den ar kopt i USA star det 110 eller 120V (kommer ej ihag) men som det star i de lankade sidorna sa ska inte det spela roll da Sony tydligen inte ville att Europeer ska importera billigare fran USA, sa de skrev 110V pa Nordamerika/Japan och 220V i ovriga lander. Men ar inte helt saker, darav traden.

Visa signatur

"Är det här spermabussen till Tallinn?
Det blev alldeles tyst, då har vi kommit rätt!"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darrefreak
Jag vet inte hur ps3 är men men.

Nätagregatet sitter väll på sladden till ps3 va?
då borde du kunna byta ut bara sladden till en 230v

Du måste köpa ett specielt 110v agregat om de inte är så och det ärinte specielt billigt :/

bestälde en ets maskin från usa va tvungen att ha de :/

Pa maskinen star det vad voltstyrkan ar, men det ar pa det interna agget som det tydligen ska sta att den ar kompatibel med 220V ocksa..

Visa signatur

"Är det här spermabussen till Tallinn?
Det blev alldeles tyst, då har vi kommit rätt!"

Permalänk
Medlem

min kusin har ett ps3 från usa det funkar bara med vanlig sladd.
fast det är inte slim.

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk
Medlem

Har en själv av den gamla modellen köpt i Halifax och som funkar samt har polare som köpte den nya modellen dvs slim i USA, inga problem där också.
Spänningsaggregatet märkdata 110V-240V, men Sony uppger det inte.
Kontakten är bara och skifta ut för att passa Europa uttag.
Setup av dito kan väljas svenska också.
Spelen är regionsfritt dvs zon 1 och 2 funkar.

Visa signatur

MacBook Air: Retina, 13-inch, 2018
Mac Pro: Mid 2010 3.33 Hexacore X-25
Mac Mini: Mid 2020 Plex Server
Console: PS5 SE