Går de avbeställa på Dustinhome ?

Permalänk

Går de avbeställa på Dustinhome ?

Tja beställde en HDMIkabel på dustinhome.se undrar om man kan avbeställa den innan den skickas ?

Permalänk
Medlem

Ring dom?

Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce

Permalänk
Medlem

Om den finns på lager brukar den hinna gå iväg snabbt, innan man hinner avbeställa.

Men ja, det går, om du hinner kontakta dem innan den packas.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk

Måste man behöva ring de ? löjligt...på komplett finns de ju en avbeställningsknapp dessutom måste man ringa på måndag och innan jag hinner ring så är de antagligen redan skickat.

Permalänk
Hedersmedlem

Innan man kan lägga en beställning hos de allra flesta företag så måste man godkänna deras försäljningsvillkor. Vilket även är fallet hos Dustinhome.

"Jag har läst och accepterar Dustin homes försäljningsvillkor Läs försäljningsvillkor"
https://www.dustinhome.se/NoMaster.aspx?pageID=255
Finns en stor rubrik som nämner "Avbeställning"

Permalänk
Medlem
Citat:

Dustinhome
Avbeställning
Som kund har du möjlighet att avbeställa din order utan avgift fram till dess att försändelsen finns för avhämtning på ditt postkontor/utlämningsställe. Avbeställning skall meddelas Dustin home AB per e-post till (order@dustinhome.se).

Permalänk

Okej men om jag mailar de idag kommer de att ta bort ordern innan den skickas då ?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Om dom hinner skicka har du i alla fall 12 dagar på dig att ångra dig.

Permalänk

Haha okej ska maila de sen ajja skickas den ändå så spelar de ingen roll ändå

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snusglassen
Okej men om jag mailar de idag kommer de att ta bort ordern innan den skickas då ?

Har du fått ett tracking-ID, (kolli-id)? Om inte, så har de ju förmodligen inte hunnit skicka iväg den ännu. Isf kan du nog utan problem avbeställa.

Visa signatur

__________________
| ASUS Z99 | 4790K | 8GB DDR3 | Noctua DH-14 | Chieftec Dragon Miditower (15 år gammalt!) | Samsung 250 GB SSD Evo | MSI GTX 980 Gaming | Zalman ZM1000-HP |

Permalänk
Medlem

Med tanke på att de har ungefär 72h svarstid på mail är enda chansen att avbeställa att ringa dem. Enklast är att i fortsättningen beställa från butiker där man själv kan avbeställa eller som har en fungerande mailsupport.

Permalänk
Avstängd

Du har ju alltid din lagliga ångerrätt. Se mer på konsumentverkets hemsida: Lär mer här

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morkul
Du har ju alltid din lagliga ångerrätt. Se mer på konsumentverkets hemsida: Lär mer här

Kostar ju frakt...

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Igelkott
Kostar ju frakt...

Jo men frakten på en HDMI kabel lär inte bli många kronor. Allting beror ju förstås på varför man inte vill ha varan längre.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morkul
Jo men frakten på en HDMI kabel lär inte bli många kronor. Allting beror ju förstås på varför man inte vill ha varan längre.

Jo de är den Total pris för den kabeln är 218 inkl frakt. kabel kostar 110 kr och frakten med postförskott kostar 108 kr.

Permalänk

alltså anledningen till att jag vill avbeställa är för att jag fråga min brorsa om han kunde köpa kabeln åt mig för han har studentrabatt så kostar de bara 90 kr totalt villket gör att jag kan spara 130 kr men ingen spelar de inte så stor roll för att betalar med morsans pengar och hade jag inte betalat 200 kr skulle hon ändå tagt de xD

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snusglassen
alltså anledningen till att jag vill avbeställa är för att jag fråga min brorsa om han kunde köpa kabeln åt mig för han har studentrabatt så kostar de bara 90 kr totalt villket gör att jag kan spara 130 kr men ingen spelar de inte så stor roll för att betalar med morsans pengar och hade jag inte betalat 200 kr skulle hon ändå tagt de xD

Dustin har inte lika bra system som tex Komplett gällande ordrar. Småttingar som du med inställningen att det är inte mina pengar, så det kvittar vilket, bör söka framtida jobb som politiker på vänsterkanten. Du kommer bli en hjälte!:D

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MultiMan
Dustin har inte lika bra system som tex Komplett gällande ordrar. Småttingar som du med inställningen att det är inte mina pengar, så det kvittar vilket, bör söka framtida jobb som politiker på vänsterkanten. Du kommer bli en hjälte!:D

Ojdå. .. Det var väl lite hårt kanske..
1. Med ditt eget argument så borde tillägget "småttingar" inte ens höra till resonemanget eftersom du säger att samma tankesätt gäller alla åldrar.
2. Det är väl ett alldeles utmärkt förhållningssätt till pengar om man vill lyckas själv i en kapitalistisk värld. Så jag önskar lycka till.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Igelkott
1. Med ditt eget argument så borde tillägget "småttingar" inte ens höra till resonemanget eftersom du säger att samma tankesätt gäller alla åldrar.

Var sade jag detta? Förklara nu noggrant och inte oneliners, tack.

Menar du hur politiker rekryteras till vänsterkanten så är det i princip alltid väldigt unga utan kontakt med verkligheten som finner denna ideologi oemotståndlig, tills att verkligheten gör sig påmind.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MultiMan
Var sade jag detta? Förklara nu noggrant och inte oneliners, tack.

Menar du hur politiker rekryteras till vänsterkanten så är det i princip alltid väldigt unga utan kontakt med verkligheten som finner denna ideologi oemotståndlig, tills att verkligheten gör sig påmind.

Nej du sa ju inte det. Det var kanske fel av mig att utgå ifrån att dessa inte skulle växa ifrån vad det nu kallas. Men dåså. Då förstår jag inte vad poängen var.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Avstängd

Använd de 14dagars ånger tjosan... det är ju trots allt 2kr att spara

Eller inte.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Hedersmedlem

TS har nog fått svar nog.

*tråd låst*

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace