Apple säljer 51 000 Ipads på två timmar

Permalänk
Medlem
Citat:

Not to mention, a rock is free!

Permalänk
Medlem
Citat:

Så sablar underbar

som när iphone 3g kom ut

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Du förstod visst inte min poäng där. Det jag syfftar på är att anti-apple människor som finns gott om är negativa oavsett vad Apple gör och skapar.

Jag håller med om att paddan är en onödig produkt, då JAG själv inte hittar några användningsområden men det betyder inte att andra känner som jag. Produkten behövs då det saknas bra e-bokläsare, sen är inte tanken att den ska jämnföras med en dator. Jobs sa i sin presentation att netbooks är "värdelösa". Samma sak där, JAG känner inte behov av en netbook och finner de rätt så världelösa men samtidigt förstår jag de som har behov och köper sådan.

Tydligen så behövs produkten då den har sålt drygt 120 000 ex första dygnet och siffran kommer stiga. Främsta orsaken varför den kommer lyckas tror jag iaf är pga. appstore. Det är Apples guldgruva och de har gjort ett jävligt bra jobb att integrera webbtjänster på ett enkellt och smidigt sätt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RainesX
Tänker på ipaddan nu inte iphone (som i min mening är dålig då jag inte kan göra något jag känner för att göra men som är bra/utmärkt för andra, smaksak), när det kommer till appstore får jag hålla med om att den är kass visst ok många apps men hur många är fisgeneratorer, lasersvärd etc.

När det kommer till paddan så är den onödig. finns redan i form av netbooks om än vikbara men små och.... användbara till annat än att surfa med och spela gyrobaserade spel på.
Tror man till och med kan titta på bilder och film dom men är inte säker, äger ju ingen trots allt...

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

i has bought stone 300 USD i feel happy, but stone no touch, make me sad face but i make happy cuz stone aint apple iphone piece of shit!

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KiXeR
Du förstod visst inte min poäng där. Det jag syfftar på är att anti-apple människor som finns gott om är negativa oavsett vad Apple gör och skapar.

Jag håller med om att paddan är en onödig produkt, då JAG själv inte hittar några användningsområden men det betyder inte att andra känner som jag. Produkten behövs då det saknas bra e-bokläsare, sen är inte tanken att den ska jämnföras med en dator. Jobs sa i sin presentation att netbooks är "värdelösa". Samma sak där, JAG känner inte behov av en netbook och finner de rätt så världelösa men samtidigt förstår jag de som har behov och köper sådan.

Tydligen så behövs produkten då den har sålt drygt 120 000 ex första dygnet och siffran kommer stiga. Främsta orsaken varför den kommer lyckas tror jag iaf är pga. appstore. Det är Apples guldgruva och de har gjort ett jävligt bra jobb att integrera webbtjänster på ett enkellt och smidigt sätt.

Håller helt klart med dig på dom flesta punkter.
Skulle inte vilja även om du inte antyde till det direkt kalla mig anti apple då jag pushade på min fru att vi skulle skaffa henne en imac då en windowsdator hade varit kass för henne då hon jobbar med och har som hobby att rita med sin wacom. Kan bara säga att även om henner hårdvara inte är närheten av min prestanda mässigt så flyter hennes på väldigt mycket bättre än min.

Dock går inte att undkomma alla fanboys och fanatiker samt sektmedlämmar som har skapat apple till en religion som slänger sig över allt som kommer ut.
Jag personlgen tror att allt som säljs dom första 3-5 dygnen än majoritet dessa.
Min åsikt hel och hållet dock och behöver inte betyda att jag har rätt.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av REALIN
Förstår inte ens varför du argumenterar då du inte vet vad du snackar om.

1. Jag har en iPhone 3GS, utan jailbreak.
2. Jag kan lyssna på musik, kolla MSN och Surfa samtidigt.
[...]
Vad är problemet ang just detta då?

Kan nån berätta hur jag kan göra det? Jag trollar *inte*, men vill väldigt gärna kunna lyssna på musik (itunes är ok), surfa (eller något annat), och ändå få veta när någon söker mig på msn. Hur då?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Djinn1982
499 dollar motsvarar ca 3500:- inte 4500

Det är väl ändå ingen som tror nåt annat än att priset kommer att bli 4990:- i Sverige? Kanske 4999:- då.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ekenze
Kan nån upplysa mig om vilka alla dessa människor är som köper denna produkt? Är det bara apple-fanboys eller är det människor som verkligen behöver iPad? ..

Jag kommer att köpa den. Jag vill ha en platta med lång batterilivslängd att kunna läsa serietidningar (cbr och cbz-filer) på. Kanske surfa lite, kolla på nåt TV-program, etc också, men det är sekundärt.

Jag tjänar lite för mycket pengar för att det skall vara bra för miljön också. Dvs jag köper för mycket gadgets för att det är kul, i alla fall enligt min fru. Jag tror de flesta som köper en är ungefär som jag, fast minus serieintresset.

Nån som vet om den kommer med ett snyggt laddställ förresten? Annars avstår jag kanske pga WAF-brist.

Permalänk

det är ett känt faktum att äppel människor skulle köpa en bajskorv om mr jobs sålde den...det som är mer chockerande är vad dom är att betala för den.

äppel är en livstil inte en produkt!

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Medlem

PErfekt når du går på dass och surfar pr0n, annars är den väl verkligen värdelös...
Självklart finns det alltid folk (speciellt amerikaner) med väldigt lite annan utrustning som vill kompensera med "dyra och coola produkter", något som Apple lever på. Skapa produkter med 2-4ggr högre pris, sämre prestanda och ta bort grundläggande funktioner = winwin?

Permalänk
Medlem
Citat:

.. jag pushade på min fru att vi skulle skaffa henne en imac .. Kan bara säga att även om hennes hårdvara inte är närheten av min prestanda mässigt så flyter hennes på väldigt mycket bättre än min.

Trevligt att du nämner det. Alla kids (även äldre som saknar kunskap och kompetens inom området) som hänger här har en bestämd uppfattning om hur saker och ting är och att det går att jämföra äpplen med päron. Tråkigt för dem är att de har fel. Det vet dem dock inte om än, kanske aldrig kommer förstå heller varav det är totalt onödigt att försöka övertala dem.

Hade man pratat bilar hade man dock blivit totalt idiotförklarad om man försökt säga att en Dacia Logan (bild) istoppad en V8 på 500hk är bättre än en Porsche 911 Turbo (modell nyare) för att den har högre effekt.

Länge leve okunskapen.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=1ZS8HqOGTbA Incredible, Beautiful, Amazing! xD

Lite småkul också att den inte klarar av multi-tasking något som fanns på Commodore Amiga datorerna redan för 25år sedan.

http://www.youtube.com/watch?v=IS-NYK-8KL0#t=4m0s

http://www.youtube.com/watch?v=_9Dwk98gb7o#t=6m0s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Trevligt att du nämner det. Alla kids (även äldre som saknar kunskap och kompetens inom området) som hänger här har en bestämd uppfattning om hur saker och ting är och att det går att jämföra äpplen med päron. Tråkigt för dem är att de har fel. Det vet dem dock inte om än, kanske aldrig kommer förstå heller varav det är totalt onödigt att försöka övertala dem.

Hade man pratat bilar hade man dock blivit totalt idiotförklarad om man försökt säga att en Dacia Logan (bild) istoppad en V8 på 500hk är bättre än en Porsche 911 Turbo (modell nyare) för att den har högre effekt.

Länge leve okunskapen.

Mitt päron flyter LÄTT lika bra som vilket äpple som helst. Vet man hur man underhåller sitt OS så är det inga problem. Problemet är att alla inte vet det.

Visa signatur

Antec p183 | i5 750 @ 3.9 GHz | Asus P7P55D | ATI HD5850 775/1125 | Corsair DDR3 PC12800/1600MHz 2x2GB | OCZ 600W | SpinPoint F3 1TB | Intel X25 40GBx2 RAID0 | DELL 2209WA x3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av typ
Mitt päron flyter LÄTT lika bra som vilket äpple som helst. Vet man hur man underhåller sitt OS så är det inga problem. Problemet är att alla inte vet det.

Dock är detta kunskap du inte behöver ha.
samt jag underhåller mitt och min fru inte.
Kan lätt säga att hon kommer ha köpt en ny innan hon behöver installera om sitt os.

När det kommer till OSX i en imac tex så är det kraftig överlägset windows i vilken form som helst. Man kan inte förneka det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Kan lätt säga att hon kommer ha köpt en ny innan hon behöver installera om sitt os.

När det kommer till OSX i en imac tex så är det kraftig överlägset windows i vilken form som helst. Man kan inte förneka det.

Vad är det överlägset i? Jämför med Windows 7 gärna.

Visa signatur

Antec p183 | i5 750 @ 3.9 GHz | Asus P7P55D | ATI HD5850 775/1125 | Corsair DDR3 PC12800/1600MHz 2x2GB | OCZ 600W | SpinPoint F3 1TB | Intel X25 40GBx2 RAID0 | DELL 2209WA x3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av typ
Vad är det överlägset i? Jämför med Windows 7 gärna.

Skulle vilja säga det mesta utom kanske "utforskaren" och installation av program där valfriheten är om intet

Men annars så kräver det näst intill inget av datorn kalibrering av skärm är onödigt då allt är färdigt.
Affinity funkar bättre i OSX och vid bildbehandlig (som jag vill se är syftet med en imac) sköter sig betydligt bättre och flyter på mer.
Sen har jag inte testat windows 7 mer än två dagar då jag led och ogilade allt trams i det (smaksak) kommer dock ge det en ny chans snart.

Kan säga att min fru som jobbar i windows7 ultimate på och sitter i samma program som hemma i sin mac säger att windows 7 är mycket långsammar trots avsevärt kraftigare dator och med minne.

Någon annan som faktist kan ge sida vid sida review får gärna gå in poå djupare saker än det ytliga som jag kan återge.

Jag är långt ifrån en applefantast men jag kan inte blunda för överlägsenheten i osx när det kommer till intryck över lag samt bild/videobehandlig.

Sen bör väl nämnas att hur hon än "misshandlar" oset så har det inte krashat en enda gång på snart 6 månader till skillnad från windows 7 på jobbet som dör när hon kör maja photoshot 3dsmax etc sammtidigt. windows pallar inte trycket.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Klart man kan. Det gör alla som har rätt. Men det ÄR överlägset Win 2.0, så nån form av Windows slår det ju i alla fall.

Så, nu har vi flaimbaitat från bägge håll. Klarar du av att hålla dig från att ge dig in i en ännu mer meningslös diskussion om vilken som är bäst?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peterhjalmarsson
Klart man kan. Det gör alla som har rätt. Men det ÄR överlägset Win 2.0, så nån form av Windows slår det ju i alla fall.

Så, nu har vi flaimbaitat från bägge håll. Klarar du av att hålla dig från att ge dig in i en ännu mer meningslös diskussion om vilken som är bäst?

Känner ett behov av att säga i och med detta att jag själv personligen inte gillar osx som nämnts tidigare utan föredrar till och med windows 2000 men kör just nu windows xp.
Ok nu är jag klar ^^;
Sorry om jag blev dryg. Tycker bara folk sitter i lite för små lådor ibland.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Sorry om jag blev dryg. Tycker bara folk sitter i lite för små lådor ibland.

Min låda är större än din.

Visa signatur

Allan, please add signature

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jetblack

Det är den säkert. Får jag komma och hälsa på i din låda

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Visuale
Apple gör rätt i att utesluta Flash från sina mindre produkter, då det är ett skitprogram och innan Adobe gör något åt prestandaproblemen kommer inget Flash att finnas i iPad/iPhone.

jag kan hålla med om att Flash är ett dåligt program, problemet är att det är en näst intill allenarådande standard och en produkt utan flash är följdaktligen väldigt begränsad.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TampongTomte
Fast då är det ju smidigare att tanka ner det på en dator som man kan ställa bredvid routern/koppla in med ethernet och dra ner filerna långt snabbare...

Jajjemuling, det går en hel del fortare att ta sin stationära och flytta den till routern med skärm, tangentbord och hela fadderullan istället för att bara ladda ner sin torrentgrej (som kanske är relativt liten ~100MB) på iPaden...

Jag tycker iPaden är snygg som fan, stor skärm kommer också vara nice vid filmtittande och liknande. Känns för mig som att det är en rese-grej att ha på tåget om man åker ofta där man kan kolla mail, lyssna på musik, kolla film och MSNa. Att den inte har flash är dock ett stort minus fast jag antar att det finns någon uTube app som kirrar det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Sen bör väl nämnas att hur hon än "misshandlar" oset så har det inte krashat en enda gång på snart 6 månader till skillnad från windows 7 på jobbet som dör när hon kör maja photoshot 3dsmax etc sammtidigt. windows pallar inte trycket.

Errr... Förlåt, men det där låter som den sortens skitsnack som enbart okunniga människor kan komma med.

Jag tror att det är snarare mer troligt att din fru sitter med nio år gammal hårdvara, senaste office paketet och XP.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

Under min tid med min iMac inan jag sålde den krashade den en gång, det var under uppdatering av "servicepack". Har ifs. inte upplevt några problem med Windows 7, dock har jag inte testat den riktigt hårt. Åldern på hårdvaran har ingen betydelse om operativet i grunden fungerar dåligt :), det är ingen ursäkt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Solaris
Errr... Förlåt, men det där låter som den sortens skitsnack som enbart okunniga människor kan komma med.

Jag tror att det är snarare mer troligt att din fru sitter med nio år gammal hårdvara, senaste office paketet och XP.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DraXula
Jajjemuling, det går en hel del fortare att ta sin stationära och flytta den till routern med skärm, tangentbord och hela fadderullan istället för att bara ladda ner sin torrentgrej (som kanske är relativt liten ~100MB) på iPaden...

Jag tycker iPaden är snygg som fan, stor skärm kommer också vara nice vid filmtittande och liknande. Känns för mig som att det är en rese-grej att ha på tåget om man åker ofta där man kan kolla mail, lyssna på musik, kolla film och MSNa. Att den inte har flash är dock ett stort minus fast jag antar att det finns någon uTube app som kirrar det?

Filmtittande? Aspect ratio är 4:3, dvs samma som användes för typ 20 år sen ! T.o.m. Satio stöder widescreen o jag tittar hellre film på den än på iPad

Dessutom har den nog inte kraft nog att spela upp 1080p material (kanske youtube bara)

Permalänk
Medlem

Jadu, kolla på gamla serier då i 4:3 då?

1080p på 9,7" skärm? Viktigt...

Permalänk
Medlem

Du verkar ta det personligt att det går bra för Apple, akta du lär bli gråhårig innan du fyller 20 :). Vilken tomte :).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ekenze
Filmtittande? Aspect ratio är 4:3, dvs samma som användes för typ 20 år sen ! T.o.m. Satio stöder widescreen o jag tittar hellre film på den än på iPad

Dessutom har den nog inte kraft nog att spela upp 1080p material (kanske youtube bara)

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Om jag har förstått artikeln rätt har han alltså baserat sin statistik på 54 sålda iPads totalt? Någon som har lust att räkna ut konfidensintervallet? Det kan ju inte vara särskilt imponerande säkerhet på den beräkningen i alla fall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jetblack

det ser vi på din fina bild!

ÄR det kartong? lyx isf

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Solaris
Vilka jävla möjligheter då? Som att om man vill göra något kul med sin Mac så får man installera Windows eller jailbreaka sin Iphone.

Är det dessa möjligheter du talar om?

Om spela är det enda du kan tänka dig att man kan göra med en dator så...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av polygon5
Om spela är det enda du kan tänka dig att man kan göra med en dator så...

Och inte heller detta stämmer länge till då steam skall komma till mac XD
Om det man läst stämmer då samt om man använder steam.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huddit
Marknadsföring.

Nope. Varumärke.