nintendo wii med HDMI?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sundsvall
Registrerad
Okt 2002

nintendo wii med HDMI?

ska äntligen köpa tillbaks min nintendo wii.
sist jag hade min wii så hade jag min 32" och på den fanns det component utag,men utav någon konstig anledning så finns ej component på min 46" som jag har nu=/.
så,jag ser inget annat val än att köpa en med HDMI.
nu kommer jag inte riktigt ihåg hur den gamla modelen utav wii såg ut,alltså om den hade HDMI eller bara component.
dom nyare modelerna har HDMI eller hur?

passar även på att fråga,vart kan man få tag i det billigaste wii:et just nu(måste vara HDMI)?

keep your friends close but your enemies even closer

Trädvy Permalänk
Testpilot
Plats
Norrköping
Registrerad
Sep 2002

Finns ingen version av Wii som har HDMI, komponentvideo är bästa signalen du kan få ut.

Vad är det för TV du har som saknar komponent? det är ett krav för att få ha HD-ready-loggan och den vill vad jag vet alla tillverkare kunna sätta på sina TV-apparater.

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 8GB][Gigabyte GeForce GTX 970 G1 Gaming]

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Registrerad
Maj 2006

Wii har inte HDMI, och lär inte få det heller.

“Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.”
- Arthur C. Clarke

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sundsvall
Registrerad
Okt 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Finns ingen version av Wii som har HDMI, komponentvideo är bästa signalen du kan få ut.

Vad är det för TV du har som saknar komponent? det är ett krav för att få ha HD-ready-loggan och den vill vad jag vet alla tillverkare kunna sätta på sina TV-apparater.

det tycker jag är lite konstigt jag med:/,det är ju en sharp,dock kommer jag inte ihåg vilken utav alla modeler det är,aquos står det på tvn iaf:P.
men iaf,jag har tittat överallt på tvn och jag kan inte hitta nå komponent,bara scart,S-video och HDMI:/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SweC Rocks
Registrerad
Maj 2005

Kanske en Komponent till HDMI converter fungerar...Dessa är inte super billiga..men kanske är en lösning på det hela...Jag har alldrigt ägt en wii, så det är svårt att hjälpa.

En sådan kanske: http://www.kabelgiganten.se/artiklar.asp?id=5602

Finns säkert billigare om man söker lite mera...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sundsvall
Registrerad
Okt 2002

hmm,ska tänka lite på det,tack för tipset.

men det blir nog att härda ut med scart så länge då och en sån kabel ingår antar jag?komposit kabel alltså?

Trädvy Permalänk
Testpilot
Plats
Norrköping
Registrerad
Sep 2002

Komposit följer med men köp en RGB-scart så får du iallfall snäppet under komponent.

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 8GB][Gigabyte GeForce GTX 970 G1 Gaming]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2007

dubbelkolla i manualen att du inte har komponent nånstans, kan ibland finnas dold under nån lucka på framsidan eller sidan.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Nov 2002

Har en Sharp Aquos 46" och den har komponent, köp scart annars inte så stor skillnad.
Eftersom Wii inte klarar skicka så bra bild ändå.
Wii lär inte komma med HDMI inom närmaste framtiden. Då N inte tycker det behövs och de isf måste designa om den för att sätta in ett chip.

De menade på att över 50% av deras kunder inte hade HDtv iaf. Minns inte vilken interljuv det var, men var i samband med en teknikmässa iaf.
Större chans att Wii2 kommer innan dess.

System:\Dator\Spel>2600k¤4.5ghz_-_8Gb_-_670GTX_OC_-_Xonar_DX.exe
System:\Dator\Laptop>Samsung_-_535U3C-A01.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sundsvall
Registrerad
Okt 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr_Spackel
Har en Sharp Aquos 46" och den har komponent, köp scart annars inte så stor skillnad.
Eftersom Wii inte klarar skicka så bra bild ändå.
Wii lär inte komma med HDMI inom närmaste framtiden. Då N inte tycker det behövs och de isf måste designa om den för att sätta in ett chip.

De menade på att över 50% av deras kunder inte hade HDtv iaf. Minns inte vilken interljuv det var, men var i samband med en teknikmässa iaf.
Större chans att Wii2 kommer innan dess.

kanske är samma model då.
vart på din tv sitter komponenten?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örnsköldsvik
Registrerad
Aug 2006

Jag vet att det finns några modeller av Sharp TV apparater som använder en Komponent>VGA adapter som kopplas till VGA ingången på TVn.

janee