Roliga våghalsade saker ni varit med om

Permalänk
Medlem

Precis, att ha stenkoll på bilen hjälper inte alltid.
Jag och min familj var på väg till fjälls en fredag i mitten av februari för kanske 2-3 år sedan. Halvvägs upp så sprang det upp en älg på vägen. Visst, farsan är en jäkel på att köra bil men om man kommer där i 80km/h och älgen står 100m framför en mitt på vägen så hinner man knappt reagera. Pang sa det, bilen skrotades och mina föräldrar fick lite jobbiga skador. Dock så är dom fullt återställda (pappa 1% invalid dock) fast har riktigt fula ärr kvar.

Det gick inte så snabbt, föraren hade stenkoll på bilen men ändå gick det som det gick. Dessutom var det en riktigt stor fullvuxen älgko.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shimonu
Även om man har perfekt kontroll kan rådjur och annat fortfarande springa upp på vägen, andra människor kan göra misstag. Bara för att man själv är jätteduktig så är inte alla det, man kan inte se allting eller vara förberedd på allt.

Äh, bäst du stannar hemma då så inget fyllo kör på dig när du går på trottoaren. Eller juste, då kan ju taket rasa in pga snö

Ta't lugnt och njut av livet

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Äh, bäst du stannar hemma då så inget fyllo kör på dig när du går på trottoaren. Eller juste, då kan ju taket rasa in pga snö

Ta't lugnt och njut av livet

Eller så kanske det är bäst att du inser att han har helt rätt?

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Precis, att ha stenkoll på bilen hjälper inte alltid.
Jag och min familj var på väg till fjälls en fredag i mitten av februari för kanske 2-3 år sedan. Halvvägs upp så sprang det upp en älg på vägen. Visst, farsan är en jäkel på att köra bil men om man kommer där i 80km/h och älgen står 100m framför en mitt på vägen så hinner man knappt reagera. Pang sa det, bilen skrotades och mina föräldrar fick lite jobbiga skador. Dock så är dom fullt återställda (pappa 1% invalid dock) fast har riktigt fula ärr kvar.

Det gick inte så snabbt, föraren hade stenkoll på bilen men ändå gick det som det gick. Dessutom var det en riktigt stor fullvuxen älgko.

Skulle din farsa åkt i 120 istället så skulle ni missat älgen utan problem

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
Skulle din farsa åkt i 120 istället så skulle ni missat älgen utan problem

120km/h kolsvart vinterväg mitt ute i skogen. Halt var det dessutom, riktigt halt.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

nog snackat om bilar, hastigheter och kontroll på fordonet!!

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Äh, bäst du stannar hemma då så inget fyllo kör på dig när du går på trottoaren. Eller juste, då kan ju taket rasa in pga snö

Ta't lugnt och njut av livet

Har inga problem med att njuta av livet. Men jag springer inte ut på gatan blint utan att titta. Börjar det bli en massa snö på taket kanske man ska tänka på att ta bort så det inte rasar in. Jag menar bara att man inte behöver vara dumdristig för att njuta av livet. Njuter man bara för att man riskerar livet?

Permalänk
Medlem

Fyfan vad förbannad jag blir på folk som inte kan köra bil.

I lördags så skulle jag åka genom stan och hämta min syrra. Åker på huvudled mitt i stan, kommer fram till en korsning som TYDLIGT visar att korsande trafik ska lämna företräde. Så jag kör i 30, precis när jag kommer fram till korsningen ser jag en STOR fet husbil komma mot mig, jag ser att han inte kommer hinna stanna, mina reflexer säger till mig att gasa och väja istället för att bromsa. Jag trycker plattan i botten och passerar husbilen med mindre än 1 meters avstånd.
Jag kollar i backspegeln och ser att han bara bränner iväg, han tänkte inte ens på att stanna. Hade jag bromsat istället för att gasa hade jag fått en 3 tons husbil i sidan av min bil. Jävla idioter!
Hur svårt är det att fatta att man ska stanna när det är en stor väg man ska korsa och det är en STOR skylt som visar att man har väjningsplikt.
Visst, det var säkert någon turist som var vilsen iom att det var en husbil, men inte fan är det någon ursäkt.

Var bara tvungen att skriva av mig lite, detta var trots allt en nära-döden-upplevelse. Någon som varit med om liknande?

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Generalkyckling
Själv blir jag förbannad på folk som åker fort och bara tänker så. Skiter fullständigt om någon åker i 200km/h och blir av med körkortet eller kör ihjäl sig. Däremot har det en tendens att blanda in oskyldiga..
En kompis blev t.ex. påkörd igår. Bilen framför honom stannade plötsligt. Kompisen får med stopp, men bilen bakom kör alldeles för fort och kör rätt in i polarens bil. Kompisens bilar voltar och blir totalkvaddad. Rena "turen" att han kom undan med lite ambulans, sjukhus och muskelskador i nacke etc.
Kunde lika gärna dött.

Jag var med om en olycka som kunde ha slutat riktigt illa, körde i en korsning på 30 väg hade laglig hastighet. En bil kommer från vänster i ca 75-85 km/h och bränner rätt in i sidan av bilen. Hade en inte en chans att se bilen i den hastigheten då det var inom tätbebyggt med häckar runtom och annat. Pang sa det. Som tur var så träffa inte bilen rakt in i sidan utan lite snett på vänstersidan av fronten. Resultatet blev att den kastade upp hela mitt fordon på över 2t som gjorde en piruett och landade på taket. Hade det varit rakt in i dörrarna så hade troligtvis förarstolen befunnit sig där passagerar stolen normalt befinner sig. Ni kan säkert räkna ut vad som skulle ha hänt med föraren (jag) då.

Jag fick jävligt ont bara för att någon skulle ha det lite kul med en Mitsubishi eclipse med över 300kusar. Så jävla ovärt för min del.

Det var en söndag klockan 2 på natten. Helt lungt att gasa lite tyckte den andra föraren.

Permalänk
Medlem

Nog har man varit äckligt nära döden några gånger.

Var till fjälls med skolan förra året, vi åkte dubbeldeckarbuss.
På vägen hem så satt jag längst upp, rätt så långt fram. Skulle resa mig upp för att ta ner något från hyllan ovanför. Helt plötsligt så svängde bussen till våldsamt och jag flög in i min kompis på innersidan (mot mitten av vägen). Det small rejält kanske en sekund efter det, det krasade och skrapade.
Tydligen så hade vi fått möte med en fullastad timmerbil på den där smala vägen och han hade legat långt ut i vägen så busschauffören var tvungen att väja undan. Det som krasade var backspegeln, när vi väl kom fram hängde den så fint och det var repor längs med hela sidan på bussen. Så när var vi en frontalkrock mellan fullastad dubbeldeckarbuss och fullastad timmerbil i ca 90km/h. Usch vad det var hemskt, jag skulle definitivt ha dött, jag stod ju upp i korridåren. :S

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
Vet inte riktigt om du vart uppe i 240-250km/h. Men det händer intressanta saker med en bil då. Tanken på att en liten fel manövrering kan få bilen att volta och man dör direkt... vet inte riktigt

Dessutom så är väl det farligaste alla idiot med trafikanter :/ Men visst, det är en härlig känsla!

Det ska till mer än en liten fel manövrering för att du ska volta och dö på direkten i 240-250Km/h. moderna bilar som har en sådan hög tophastighet har oftast ett väldigt genomtänkt chassi som klarar av krafterna bättre än en gammal VAZ.

Och JA det är en härlig känsla att ha solbrillorna på sig och susa fram i 240 i midnattsolen

Visa signatur

"Jag har en tendens att dumpa laddtrycket vid brudarna"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av konkel_bär
Det ska till mer än en liten fel manövrering för att du ska volta och dö på direkten i 240-250Km/h. moderna bilar som har en sådan hög tophastighet har oftast ett väldigt genomtänkt chassi som klarar av krafterna bättre än en gammal VAZ.

Och JA det är en härlig känsla att ha solbrillorna på sig och susa fram i 240 i midnattsolen

+1

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Har mycket svårt att tro att en bil håller ihop om den voltar i 250 km/h.
Om chassiet skulla vara så starkt att det håller tror jag man skulle dö av krafterna i krashen.

Kolla på denna bilen, "bara" 170 km/h, http://www.youtube.com/watch?v=ZP910l7WtfE

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jobbbin
Fyfan vad förbannad jag blir på folk som inte kan köra bil.

I lördags så skulle jag åka genom stan och hämta min syrra. Åker på huvudled mitt i stan, kommer fram till en korsning som TYDLIGT visar att korsande trafik ska lämna företräde. Så jag kör i 30, precis när jag kommer fram till korsningen ser jag en STOR fet husbil komma mot mig, jag ser att han inte kommer hinna stanna, mina reflexer säger till mig att gasa och väja istället för att bromsa. Jag trycker plattan i botten och passerar husbilen med mindre än 1 meters avstånd.
Jag kollar i backspegeln och ser att han bara bränner iväg, han tänkte inte ens på att stanna. Hade jag bromsat istället för att gasa hade jag fått en 3 tons husbil i sidan av min bil. Jävla idioter!
Hur svårt är det att fatta att man ska stanna när det är en stor väg man ska korsa och det är en STOR skylt som visar att man har väjningsplikt.
Visst, det var säkert någon turist som var vilsen iom att det var en husbil, men inte fan är det någon ursäkt.

Var bara tvungen att skriva av mig lite, detta var trots allt en nära-döden-upplevelse. Någon som varit med om liknande?

Kanske som i en filmen då bilen exploderar om dom bromsar =D eller buss kanske det var ? :S

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Agonotheta
Har mycket svårt att tro att en bil håller ihop om den voltar i 250 km/h.
Om chassiet skulla vara så starkt att det håller tror jag man skulle dö av krafterna i krashen.

Kolla på denna bilen, "bara" 170 km/h, http://www.youtube.com/watch?v=ZP910l7WtfE

Audi RS6... Vad annars?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=mRM8W5aNg_0

Sista gången jag blandar fest med pyromani

Visa signatur

ASUS Maximus VIII Gene Z170 mATX || Intel Core i7 6700K @4.0 GHz
EVGA GeForce GTX 980 Ti SC+ ll Corsair 16GB (4x4GB) DDR4 2800 MHz CL16
Samsung EVO 850 - 500 GB || Corsair Force GT - 120 GB
Corsair Carbide Air 240 - Vit ll Corsair AX760