Sparkle lanserar passivt kylda Geforce

Permalänk
Melding Plague

Sparkle lanserar passivt kylda Geforce

Sparkle Geforce 120, GT 220 och GT 240 är tre grafikkort i lågprofil som begåvas med passiv kylning.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vet att man inte ska låta så negativ men vad fyller dessa kort för funktion egentligen?? Är man ute efter en tyst dator eller htpc kan man ju lika gärna köra med integrerad grafik på moderkortet. Dessa är ju fullt kapabla till både film och vardagssysslor.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nussse
Vet att man inte ska låta så negativ men vad fyller dessa kort för funktion egentligen?? Är man ute efter en tyst dator eller htpc kan man ju lika gärna köra med integrerad grafik på moderkortet. Dessa är ju fullt kapabla till både film och vardagssysslor.

ja fast det där beror helt på användaren

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nussse
Vet att man inte ska låta så negativ men vad fyller dessa kort för funktion egentligen?? Är man ute efter en tyst dator eller htpc kan man ju lika gärna köra med integrerad grafik på moderkortet. Dessa är ju fullt kapabla till både film och vardagssysslor.

om du vill spela på en dator som endast tar Low-Profile kort så är nog GT240 utmärkt alternativ

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem

Blir en htcp med knäpptyst gt240 på mig då.. fast den kommer nog spelas på lite lätta spel med och så kan den stå och vika proteiner medans jag lysnar på spotify genom min riktiga ljudanläggning nu ska popcorn hour burken ut, ända ut !

Permalänk

Hur bra lämpar sig GT220 eller 240 som dedikerat PhysX-kort?

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.