Har efter ett par års frånvaro från spelandet byggt en ny dator och sitter nu och tittar efter en ny skärm som skall införskaffas.
Just nu verkar det finnas två alternativ vad det gäller 120Hz skärmar med 1920*1080 upplösning, Acer GD245HQ och Dell/Alienware AW2310. Jag har läst alla tester och kommentarer jag hittar om dessa två och hittar för och nackdelar med båda (givetvis - annars vore det ju för enkelt, suck). Jag är intresserad av spelprestanda utan Nvidias 3D-vision då jag inte har några planer på att skaffa det.
Det jag undrar är om någon här har personlig erfarenhet av någon av dessa skärmar? Äger du en? Äger din kompis en och du har testat den? AW2310 verkar finnas att köpa nu och Acern ser ut att dyka upp i butikerna om ett par dagar. Prisskillnaden talar till Acerns fördel medan de få tester som finns ute verkar favorisera AW:n. Det är framför allt Acerns problem i 2D/Windows som flera rapporterat om som gör mig tveksam till den.
Vore intressant med ytterligare feedback från användare av dessa skärmar.
Och ja, 4-5.5k är mycket att lägga på en skärm med TN panel men några andra med 120Hz verkar inte finnas. 60Hz paneler är inte intressanta oavsett bildkvalité.