överklocka EVGA 8800 GTS 320?

Permalänk
Medlem

överklocka EVGA 8800 GTS 320?

Hej det är så att jag har ett EVGA GeForce 8800GTS 320MB GDDR3 grafikkort som jag är sugen på att överklocka. Först vill jag säga att jag kan verkligen inte ett shit om överklockning, ska jag verkligen försöka sj med er hjälp?

Jag kikade i en tråd här på forumet angående program och vad ni hade klockat era 8800gts kort men dom där siffrorna säger mig inget och programet som verkade bra heter Riva tuner som jag har laddat ner och instalerat.

Detta är min setup....

APLUS Case Twin Engine, Sida och Front
med 250mm Fläkt, (utan nätagg)

Fortron/Source Epsilon 700W, Blue Fan,
Active PFC, ATX/EPS, SLI, 20/24pin

Corsair Dominator TWIN2X6400C4D 2048MB,
DDR2,2x1GB(KIT),DHX,E.P.P, CL4-4-4-12T

AMD Athlon 64 X2 6000+ 3.0GHz Socket
AM2,2MB, BOXED m/fläkt

Seagate Barracuda 7200.10 250GB SATA2
16MB 7200RPM

Zalman CNPS9700LED Ultra Quiet CPU-
Fläkt, Socket 775/754/939/940/AM2

EVGA GeForce 8800GTS 320MB GDDR3, HDCP,
PCI-Express, 2xDVI-I, 320bit

Asus Crosshair, nForce 590 SLI, DDR2,
Socket-AM2, 2xGbLAN, ATX, 2xPCI-Ex16

vad behöver jag göra för att kunna klocka mitt grafikkort? måste jag klocka vissa andra saker för att allt ska hänge med eller ska jag bara lägga ner tanken med att överklocka?

kommer säkert på mer saker jag vill veta senare men nöjer mig med detta och är det något ni vill veta så fråga bara.... är helt grön på detta så ha tålamod

Permalänk
Medlem

Varför inte prova lite försiktigt med EVGA Precision, inget blir bestående (om du inte väljer att spara i en profil, som du kan ladda när du behöver de).

http://www.evga.com/PRecision/

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snozan
Varför inte prova lite försiktigt med EVGA Precision, inget blir bestående (om du inte väljer att spara i en profil, som du kan ladda när du behöver de).

http://www.evga.com/PRecision/

ok tackar har laddat ner detta nu ist och kikade på det och det ser ju inte så svårt ut och det blev mycket lättare nu att förstå hur mycket "dom andra" har höjt sina kort.

Hur går det med mitt nätagg klarar det av att driva allt och ska jag höja något annat tex prosessorn eller minnena så att det inte blir en flaskhals någonstans?