Kyla ASUS P5N7A-VM GPU

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemifrån
Registrerad
Jul 2009

Kyla ASUS P5N7A-VM GPU

Tjena!
Jag har ett ASUS P5N7A-VM i min HTPC, och som väl de flesta vet så är stock-kylaren till GPU:n på det mobot inte den bästa. Mitt ligger idle runt 65-70 grader när HTPC:n står i tv-bänken med kanske inte den bästa luftcirkulationen. Jag har löst det hela genom att montera en 80mm fläkt lite halvsnyggt mellan CPU-kylaren och HDD-racket med några ståltrådar, inte helt optimalt, speciellt inte eftersom det är den enda fläkten i hela datorn, och därmed (i princip) enda ljudkällan.

Därför tänkte jag nu byta ut kylaren till något lite bättre, men är osäker dels på vad för något jag ska ha, och vilka som passar.

Jag har en Scythe Ninja Mini monterad på CPU:n, och det gör att det är ganska ont om plats vid GPU:n precis intill. Vad för passiv kylare skulle få plats där? Hittade Thermalright HR-05 IFX på prisjakt:

Skulle denna gå att klämma in? Eller finns det bättre alternativ, antingen funktionsmässigt eller monteringsmässigt.

Här är en lite halvkass bild jag tog under monteringen av HTPC:n, tyvärr den enda jag har, men man får en liten idé om hur tight det är iaf. Vad jag kan se så tycker jag ju att Thermalrights kylare borde få plats?

Slänger med en snygg bild på mitt fläktmontage också.

Tack på förhand!

Edit: Jaha, där ser man. Bara för att jag postade. Har letat ett tag efter svar på frågan, och precis när jag postar hittar jag den här bilden på minhembio:

Ser ju ut att funka ganska bra. Med tanke på att det är samma kylare, samma mobo, samma allt.

Men har ni några förslag på andra kylare som skulle funka är jag givetvis idel öra!