Nu är jag förbannad på SIBA!

Permalänk

105 grader! I vilken temperatur smälter plast egentligen?

Innebandyklubbor är gjorda med plast av hög kvalité och dem blir mjuka om man värmer plasten i en kokande kastrull vatten. (För att fixa en skön vinkel till innebandyklubban)
Och då blir plastbladet kanske 95 grader varmt, och din dator är 105 grader varm under ett spel!?

När du känner någonting klibbigt när kliar dig i nacken då kan du ge fan i att det är plastknapparna!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av furuliden

När du känner någonting klibbigt när kliar dig i nacken då kan du ge fan i att det är plastknapparna!

LOL:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av furuliden
105 grader! I vilken temperatur smälter plast egentligen?

Innebandyklubbor är gjorda med plast av hög kvalité och dem blir mjuka om man värmer plasten i en kokande kastrull vatten. (För att fixa en skön vinkel till innebandyklubban)
Och då blir plastbladet kanske 95 grader varmt, och din dator är 105 grader varm under ett spel!?

När du känner någonting klibbigt när kliar dig i nacken då kan du ge fan i att det är plastknapparna!

Nåväl .. som tur är kylflänsen inte av plast så

Nej men detta måste åtgärdas..

Vissa säger att man ska köpa kylplatta osv.. Visst som ett komplement för att få fläkten att arbeta mindre, men det ska inte vara ett krav att ha en sådan för att kunna spela! .. Man ska inte behöva undervolta + kylplatta för att ha en fungerande dator. Fläkten får låta som ett jetplan men den ska inte överhetta.

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

Om jag var death killen så skulle jag mecka lite med datorn själv, om han inte får pengarna tillbaka eller en ny dator.

Jag skulle sätta dit kylblock på moderkortet och byta till en snabbare fläkt som inte behöver låta mer om den är av bra kvalité.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cratzky
Vore bra o veta vilken Siba som du pratar om deathdancer, bor nämnligen i samma lilla håla som du

Det gäller siba i sickla så det är inte så stor risk att så många råkar ut för den butiken, ligger ganska avigt till

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av furuliden
105 grader! I vilken temperatur smälter plast egentligen?

Innebandyklubbor är gjorda med plast av hög kvalité och dem blir mjuka om man värmer plasten i en kokande kastrull vatten. (För att fixa en skön vinkel till innebandyklubban)
Och då blir plastbladet kanske 95 grader varmt, och din dator är 105 grader varm under ett spel!?

När du känner någonting klibbigt när kliar dig i nacken då kan du ge fan i att det är plastknapparna!

Fördelen med datorn är att samtliga plastkåpor är klädda i antingen tunn plåt eller alu på insidan, men turen är att pekplattan suger, för den är helt oanvändbar vid höga temperaturer, det blir snabbvals på fingrarna när man försöker, ett pet på plattan, två åt sidan

Nejmen för att vara seriös har dom bytt tangentbordet och pekplattan ett par gånger(antagligen pga överhettning, men det vill ingen erkänna utan det är ett orelaterat fel )

mvh

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
Nåväl .. som tur är kylflänsen inte av plast så

Nej men detta måste åtgärdas..

Vissa säger att man ska köpa kylplatta osv.. Visst som ett komplement för att få fläkten att arbeta mindre, men det ska inte vara ett krav att ha en sådan för att kunna spela! .. Man ska inte behöva undervolta + kylplatta för att ha en fungerande dator. Fläkten får låta som ett jetplan men den ska inte överhetta.

Min åsikt precis. Om fallet hade varit att jag överklockade datorn till höga temperaturer får jag väl skylla mig själv men som det är nu, dvs stock, ska det ju fungera utan diverse extrakylning

mvh

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av furuliden
Om jag var death killen så skulle jag mecka lite med datorn själv, om han inte får pengarna tillbaka eller en ny dator.

Jag skulle sätta dit kylblock på moderkortet och byta till en snabbare fläkt som inte behöver låta mer om den är av bra kvalité.

Jo om det inte vore så att jag för det första har garanti, och för det andra redan fått mig en sjyst deal med siba skulle det defenitivt redan varit gjort.

Om du inte sett det så skrev jag i en tidigare post att dom kompenserar mig genom att ge mig pengarna tillbaka eller skickar till mig en Envy 15 i utbyte

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Låter som slutet gott, allting gott då!

Sickla är ganska nära mina gamla hemtrakter f ö (ja, jag vet, sjuuuuukt ointressant )

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deathdancer
Jo om det inte vore så att jag för det första har garanti, och för det andra redan fått mig en sjyst deal med siba skulle det defenitivt redan varit gjort.

Om du inte sett det så skrev jag i en tidigare post att dom kompenserar mig genom att ge mig pengarna tillbaka eller skickar till mig en Envy 15 i utbyte

Kul att höra att det ser ut att bli ett gott slut på denna historia! Synd bara att vägen dit ska behöva bli en så dryg process...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheJerk
Låter som slutet gott, allting gott då!

Sickla är ganska nära mina gamla hemtrakter f ö (ja, jag vet, sjuuuuukt ointressant )

Ointressant?! Jag skapade nyss ett textdokument (TheJerk.txt) och lade till informationen. =P

Visa signatur

Under uppdatering. Nästan alltid.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheJerk
Låter som slutet gott, allting gott då!

Sickla är ganska nära mina gamla hemtrakter f ö (ja, jag vet, sjuuuuukt ointressant )

Haha nej varfdör skulle det vara ointressant? (a)

Ja det är verkligen skönt, men man ska inte säga hej innan något är genomfört

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fnosk
Kul att höra att det ser ut att bli ett gott slut på denna historia! Synd bara att vägen dit ska behöva bli en så dryg process...

Ointressant?! Jag skapade nyss ett textdokument (TheJerk.txt) och lade till informationen. =P

Ja det är verkligen skönt men som sagt, inget är hugget i sten ännu och siba har ju lyckats krångla till allt förr... jag är glad att dom till slut tog sitt förnuft till fånga men än litar jag inte på dom.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheJerk
Sickla är ganska nära mina gamla hemtrakter f ö (ja, jag vet, sjuuuuukt ointressant )

Ganska nära mina gamla hemtrakter också, jag är ett Älta-barn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av treffin
Ganska nära mina gamla hemtrakter också, jag är ett Älta-barn

Själv är man Orminge-pack

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheJerk
Själv är man Orminge-pack

Se där, se där!
Hur hamnade du i Mölnlycke är då frågan? Kanske dock hör hemma i PM

Permalänk
Medlem

Nu är det dags att plocka ihop allt till min kära Amilo. Känns lite sorgligt men ja, vad ska man göra

God natt!

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

... Och nu sitter man på en Envy 15 istället :D:D Helt sjukt nöjd! Maxar alla spel utan att benen bränner :D:D

Tack för all hjälp och matnyttig information, jag vet inte hur jag klarat mig utan Sweclockers!

np: Affirmation - Savage Garden

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Bra! Grattis

Permalänk
Medlem

Skönt att det löste sig, sådana här trådar visar hur bra swecklockers är!
Får man föreslå att du skaffar dig en laptopkylare ändå? Värmeproblem är ett helvete. (hade en acer 5024 som överhettade)

Efter att hårddisken pajjade efter 1år pga värmeproblem köpte jag mig en laptopkylare, samt undervoltade processorn. Inga problem sedan dess.. host.. förrutom för 3 månader sedan då, när skärmen klappade ihop efter 4 år.. Det fick bli att montera av skärmen, installera XBMC Och skjuta in eländet mellan stereon och tvn med CD'n utåt. Nu har jag åtminstone ett mediacenter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av treffin
Bra! Grattis

Tack!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cawanga
Skönt att det löste sig, sådana här trådar visar hur bra swecklockers är!
Får man föreslå att du skaffar dig en laptopkylare ändå? Värmeproblem är ett helvete. (hade en acer 5024 som överhettade)

Efter att hårddisken pajjade efter 1år pga värmeproblem köpte jag mig en laptopkylare, samt undervoltade processorn. Inga problem sedan dess.. host.. förrutom för 3 månader sedan då, när skärmen klappade ihop efter 4 år.. Det fick bli att montera av skärmen, installera XBMC Och skjuta in eländet mellan stereon och tvn med CD'n utåt. Nu har jag åtminstone ett mediacenter

Ja det är det verkligen Jag har funderat i dom banorna så man kan få ner volymen på datorn då ett 4830 och i7 blir hyggligt varmt i burken

Nu fick jag precis uppslag för min gamla bärbara evo från 2000 som skärmen sprack på

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deathdancer
Tack!

Ja det är det verkligen Jag har funderat i dom banorna så man kan få ner volymen på datorn då ett 4830 och i7 blir hyggligt varmt i burken

Nu fick jag precis uppslag för min gamla bärbara evo från 2000 som skärmen sprack på

Hur varm är din nya envy? Om man jämför med din gamla bärbara?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av furuliden
Hur varm är din nya envy? Om man jämför med din gamla bärbara?

Om man säger så här. i7 720q i Load ligger och greppar på 65 grader och Radeon 4830 kommer aldrig över 69 grader i Furmark, ett program jag aldrig hade vågat köra på Amilon

Envyn är helt underbar när det kommer till design och prestanda. Hade aldrig trott att en sån smal dator kunde hysa så mycket prestande.

Värt att nämnas är att den _inte_ är det tystaste. När datorn når 60 grader hoppar alla tre fläktar igång och om jag hade kollat film hade jag nog stört mig, men som tur är når den inte såna temperaturer om man inte lirar typ left 4 dead 2 eller UT3.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deathdancer
Om man säger så här. i7 720q i Load ligger och greppar på 65 grader och Radeon 4830 kommer aldrig över 69 grader i Furmark, ett program jag aldrig hade vågat köra på Amilon

Envyn är helt underbar när det kommer till design och prestanda. Hade aldrig trott att en sån smal dator kunde hysa så mycket prestande.

Värt att nämnas är att den _inte_ är det tystaste. När datorn når 60 grader hoppar alla tre fläktar igång och om jag hade kollat film hade jag nog stört mig, men som tur är når den inte såna temperaturer om man inte lirar typ left 4 dead 2 eller UT3.

Ok, men det är ju jättebra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av furuliden
Ok, men det är ju jättebra.

Yes

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deathdancer
Yes

Grattis som fan till en nice upplösning på dramat!:):D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!