GTX 285, Bad company 2

Permalänk
Medlem

GTX 285, Bad company 2

Letat på flera forum men passar ändå på att skriva en tråd här ni kan tameF allt ändå

Jo så jag har ett gtx 285 och köpte nyss det underbara Bad company 2 (min åsikt iaf)

Jo några saker jag undrar:

Eftersom jag inte förstår allt som skrivs på tekniska planet så ska jag välja vad`

anti ali : X4, X8, eller X16 eller X16 Q vad borde kortet kunna kräma på bra så inte fps blir lidande......

En till sak som jag skarpt undrar är:
Sett en massa montage på youtube där folks "sikten på vapen" blir klara i mitten men lite suddiga i kanterna... låter helt skumt men tror att ni förstår min något dåliga beskrivning.
Mitt sikte är klart som korvspad hela sikten igenom medan många andra får lite snygg blur effekt i sina , är detta Dx 11 kort som gör det eller ska det även fungera på dx 10?

Tackar å ödmjukast

/L

Visa signatur

Pointer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av loket84

En till sak som jag skarpt undrar är:
Sett en massa montage på youtube där folks "sikten på vapen" blir klara i mitten men lite suddiga i kanterna... låter helt skumt men tror att ni förstår min något dåliga beskrivning.
Mitt sikte är klart som korvspad hela sikten igenom medan många andra får lite snygg blur effekt i sina , är detta Dx 11 kort som gör det eller ska det även fungera på dx 10?

Har inte BC2 men som med alla spel går saker å ting a tweaka. Google lite på "Bad company 2 cfg", de går säkert att göra mer än bara ändra crosshair utseendet i cfg'n

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

Hmm för det första så är det ju lite svårt att säga vad kanske det klarar när man inte vet vad för upplösning du spelar i mm.

Men här är ju ett väldigt bra tips och det är testa dig fram.

Och sen finns ju också något som kallas google som du kan använda dig av.

Edit: Wow kolla där tog under 30sec att hitta detta.
http://www.guruht.com/2010/03/battlefield-bad-company-2-hd587...

1920x1200 high quality 2xAA 4xAF

50.2 fps med gtx 285

Permalänk
Medlem

Mitt förslag är att spela på 4msaa 16x AF och allt på high, HBAO off för multiplayer för att hålla det vid 60fps oftare. Så kör jag i 1920x1080 och jag har iprincip 60fps konstant.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|