Problem att installera ATI drivrutiner (5850)

Permalänk
Medlem

Problem att installera ATI drivrutiner (5850)

Hej!

Jag har idag monterat ett XFX Radeon HD5850 Black Edition i min dator utan problem.

När jag startar upp datorn så avinstallerar jag allt som har ned Nvidia att göra(Hade tidigare ett Geforce 8800GTS).

Efter som jag kör Windows 7 Ultimate 64-bits så hämtar jag ner följande drivrutin : 10-2_vista64_win7_64_dd_ccc_wdm_enu

Jag startat installationen och den packar upp alla filer till C:\ATI\Support\10-2_vista64_win7_64_dd_ccc_wdm_enu och sen startat installationen.

När man valt språk och trycker nästa så kommer det fram en ruta där man ska trycka på install eller uninstall, jag har provat båda men installations programmet bara försvinner efter att jag tryckt på någon av dem??

Efter ett tag kommer följande information från Windows7 upp :

This program might not have installed correcly, try reinstalling using settings that are compatible with this version of Windows.

>Reinstall using recommended settings
>This program installed correcly

Jag väljer reinstall och installationen startar om(även uppackningen), tyvärr kommer jag inte mycket längre denna gången ihäller. Dock så kommer det inte upp någon ruta om felmeddelande från Windows utan allt verkar bara ha dött ut?

Självklart har jag stängt av antivirus programmet Microsoft Security Essentials och även provat ett par omstarter.

Jag har provat köra installationen från skivan men den verkar inte alls vilja starta?

Någon idé på vad som felar?

Kan tillägga att jag aldrig haft sådana problem förut.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Det tog ett par timmar kan man ju säga men tills slut så hjälpte det med att installera Microsoft Visual C++ 2005.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide